name | autoweek.cz

Volkswagen Touareg v prodeji

Volkswagen Touareg v prodeji

05.07.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen uvedl na český trh unikátní velké SUV Touareg 3. generace - automobil, jaký nemá u velkosériových značek obdobu. Velké exkluzivní SUV se špičkovou technikou začíná na 1 742 900 Kč.
Třetí generace přichází s výrazně vyšší sériovou výbavou a technickými inovacemi jsou vzduchové pérování s nastavitelnou světlou výškou spojené s elektromechanickou aktivní stabilizací náklonu, řízení všech kol, inteligentní LED světlomety IQ.Light - LED Matrix nebo systém upozorňující na pohyblivé překážky ve tmě Night Vision.
 
Úspěšná minulost a nové směřování
Volkswagen původně vyvinul velké SUV Touareg ve spolupráci s Porsche. První generace se představila v roce 2002 a druhá následovala roku 2010. Obou dohromady se prodalo přes milion kusů. V České republice jich bylo dodáno 6000. Nový Touareg se ovšem nyní posouvá výš mezi prémiové vozy jako automobil pro ty nejnáročnější a nejúspěšnější. Po ukončení výroby velkého sedanu Phaeton (v roce 2016) se tak stává vrcholným modelem značky. Mnozí dosavadní zákazníci proto budou směřováni k novému modelu Tiguan Allspace.
 
Vzhled nová generace je poměrně konzervativní. Nové pojetí přídě se širokou chromovanou mřížkou chladiče nezapře snahu oslovit především čínské zákazníky - ostatně nový Touareg se veřejnosti poprvé představil právě v Číně.
 
Nová platforma MLB Evo
Nová generace Touaregu využívá u Audi vyvinutou platformu MLB Evo s podélně uloženým motorem, která mu umožňuje použití techniky známé z vozů Audi A8 nebo Q7 či Porsche Cayenne. Volkswagen díky tomu mohl použít technické vymoženosti, které jej staví vysoko nad úroveň ostatních vozů velkosériových automobilek a směřuje tento vůz proti prémiové konkurenci.
 
Nosná struktura vozu je ze 48 % vyrobena ze slitin hliníku a 52 % tvoří vysokopevnostní oceli. Vůz je dlouhý 4878 mm, tj. o 77 mm delší než 2. generace ale o 174 mm kratší než Audi Q7. Rozvor náprav 2894 mm zůstal stejný jako u Touaregu II a je o 100 mm kratší než u Q7. Zavazadlový prostor má objem 810 l resp. 1800 l.
 
Motory využívající mild-hybridní pohon
Touareg přichází se vznětovým motorem V6 3,0 l TDI o výkonu 210 kW (286 k) při otáčkách 3800/min a s točivým momentem 600 N.m v rozsahu 2250 až 3250/min. Má systém zachytávání NOx selektivní katalytickou redukcí (SCR) a částečně hybridním pohonem (mild hybrid) s elektrickou soustavou 48 V s motorgenerátorem pomáhajícím spalovacímu motoru při akceleraci a rekuperujícím kinetickou energii při brzdění. Převodovka je osmistupňová automatická Tiptronic od ZF. Standardně dodávaný pohon všech kol 4Motion používá mezinápravový diferenciál Torsen s automatickou uzávěrkou.
 
Ještě do konce roku nabídku rozšíří zážehový V6 3,0 TSI/250 kW (340 k) a úspornější verze turbodieselu V6 3,0 TDI/170 kW (231 k). Na jaře 2019 se přidá vrcholný turbodiesel V8 4,0 TDI/310 kW (421 k). Všechny budou pracovat s mild-hybridním systémem pohonu, osmistupňovou převodovkou Tiptronic a pohonem všech kol 4Motion. V roce 2019 by měl přijít i plug-in hybrid.
 
Řízení všech kol
Pérování je s adaptivními tlumiči. Na přání se dodává vzduchové, které umožňuje zvýšení světlé výšky samočinně o 25 mm v režimu off road resp. ručně až o 70 mm pro lepší průchodnost v těžším terénu. V režimu Sport se světlá výška sníží o 15 mm a pro snazší nakládání lze snížit záď až o 40 mm. V kombinaci se vzduchovým pérováním se nabízí i elektromechanický systém aktivní stabilizace náklonu od ZF využívající elektrickou síť 48 V.
 
Novinkou je řízení všech kol usnadňující manévrování v omezeném prostoru a zlepšující stabilitu ve vyšší rychlosti. Zadní kola se při rychlosti pod 37 km/h natáčejí opačně než přední až o 5°, takže v malé rychlosti má Touareg průměr zatáčení jako Golf. Při rychlosti nad 37 km/h se kola natáčejí ve stejném směru až o 5°.
 
Na pomoc řidiči
Podvozek a asistenční systémy vycházejí do značné míry z toho, co už známe z Audi A8. Umožňují využití vysoce asistovaného řízení na úrovni 2.5. Vůz je vybaven dostatečným počtem snímačů, aby mohlo být využíváno i automatizované řízení na úrovni 3 pokud by to legislativa umožňovala.
 
Asistent pro jízdu v koloně Traffic Jam Assist samočinně udržuje vozidlo v jízdním pruhu a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozu vpředu. Asistent pro sledování vozidel vpředu při průjezdu křižovatkou Front Cross Traffic Assist reaguje na vozidla přijíždějící ze stran. Ideálním systémem pro dálnici D1 je nový asistent pro jízdu v zúženém jízdním pruhu Roadwork Lane Assist, který poskytuje částečně automatizované řízení a udržování vozidla ve svém jízdním pruhu se zrychlováním a brzděním až do rychlosti 60 km/h.
 
Nový systém Night Vision využívá termální kameru k upozornění na pohybující se osoby nebo zvířata při jízdě v noci a připravuje brzdovou soustavu na intenzivní brzdění.
 
Pro nový Touareg se dodávají výhradně LED světlomety. Za příplatek jsou k dispozici inteligentní LED světlomety IQ.Light - LED Matrix od dodavatele Hella, umožňující stálé použití dálkových světel bez rizika oslnění jiných vozidel. Systém tvoří 75 segmentů složených ze 128 diod v každém světlometu a využívá 12 inteligentních světelných režimů.
 
Plně digitální interiér
Interiér je plně digitalizovaný se dvěma velkými, opticky splývajícími displeji. Přístrojový panel nahrazuje Innovision Cockpit používající 12“ displej s možností individuální konfigurace. Na středové konzoli je k řidiči natočený informační 15“ displej Discover Premium, který plní funkce audiosystému, navigačního systému, telefonu, informačního centra a uživatelského rozhraní pro konfiguraci různých funkcí vozidla. Za příplatek je k dispozici i ovládání hlasem a gesty. Touareg je poprvé vybaven také Head-up displejem s projekcí na čelní sklo.
 
Třetí generace Touaregu se nabízí ve dvou verzích uspořádání interiéru - komfortnější, rodinné Atmosphere s teplými barvami a dřevěnými doplňky v interiéru a sportovnější Elegance s hliníkovým dekorem v interiéru. Na přání se dodávají elektricky nastavitelná ergonomická sedadla vpředu vybavená deseti vzduchovými polštáři poskytující volbu z osmi masážních funkcí.
 
Základní cena
Obě základní verze Atmosphere a Elegance mají stejný exteriér i stejnou základní cenu 1 742 900 Kč vč. DPH. K tomu se přidává ještě speciální sportovnější podoba s atraktivními stylistickými doplňky R-Line za příplatek 81 000 Kč.
Nový Touareg se, stejně jako předešlé generace, pro evropské trhy vyrábí v závodě Volkswagen Slovakia v Bratislavě.
 
Velká SUV v Evropě 2017 (ks) 2016 (ks) rozdíl (%)
1. BMW X5 34 975 37 584 -6,9 %
2. Audi Q7 30 667 33 796 -9,3 %
3. Volvo XC90 30 194 35 958 -16,0 %
4. Range Rover Sport 26 193 28 464 -8,0 %
5. Mercedes-Benz GLE/M 22 844 27 095 -15,7 %
6. Land Rover Discovery 16 721 13 063 +28,0 %
7. Ford Edge 16 125 9 246 +74,4 %
8. Land Rover Range Rover 14 029 13 611 +3,1 %
9. Volkswagen Touareg 14 018 17 522 -20,0 %
10. Porsche Cayenne 12 021 17 355 -30,7 %
Segment celkem 306 837 340 723 -10,0 %