name | autoweek.cz

Volkswagen představil T-Cross

Volkswagen představil T-Cross

26.10.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen nadále zrychluje svůj přechod k SUV malým vozem T-Cross. Vůz se vzhledem zmenšeného Tiguanu je v podstatě SUV verzí modelu Polo. Prodeje v Evropě začne v dubnu 2019.
Volkswagen se zcela novým modelem T-Cross cílí na mladé rodiny z městských oblastí, které chtějí malé auto s prostorným interiérem. T-Cross slouží jako vstupní SUV doplní modely Touareg, Tiguan a T-Roc, k nimž se ještě řadí Teramont v Číně a Atlas v USA (T-Cross se v USA nebude prodávat). Do roku 2025 VW nabídne po celém světě více než 30 modelů SUV - každé druhé vozidlo značky Volkswagen má být SUV, zatímco nyní je to jen pětina.
 
T-Cross se bude vyrábět v Číně, Jižní Americe a Indii. Pro evropské trhy bude výrobním závodem Pamplona ve Španělsku. Volkswagen věří, že se pomocí tohoto modelu podaří zvýšit celkový objem prodeje značky a zlepšit její ziskovost.
 
Vůz vychází z modulární platformy MQB-A0. Má délku 4110 mm a rozvor náprav 2560 mm. Zadní sedadla lze podélně posouvat o 140 mm. Objem zavazadlového prostoru se díky tomu pohybuje mezi 385 a 455 l s maximem 1281 l.
 
Volkswagen pro své malé SUV zvolil design, který přebírá mnohé stylistické prvky větších SUV v kombinaci s originálními detaily, jako jsou například zadní svítilny přecházející z jedné strany vozidla na druhou. Světlomety T-Cross jsou integrované do stran široké mřížky chladiče.
 
V interiéru jsou přístrojová deska a ovládací prvky velmi podobné modelu Polo, ovšem doplněné o některé nejmodernější funkce. Zákazníci mohou za příplatek zvolit mj. i plně digitální kokpit, přední LED světlomety a tempomat. Z mnoha asistenčních systémů zde jsou mj. Front Assist + Pedestrian Monitoring + City Emergency Braking System, Lane Assist, Hill Start Assist, proaktivní ochrana cestujících v případě nehody nebo Blind Spot Detection + integrated Rear Traffic Alert. Mezi nadstandardní nabídky mj. patří Driver Alert System, Automatic adaptive cruise control and Park Assist help.
 
Zákazníci si budou moci vybrat ze tří zážehových motorů přeplňovaných turbodmychadlem. Jde o tříválce 1,0 TSI s výkony 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k) a čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k). Doplňuje je turbodiesel 1,6 TDI/70 kW (95 k) s SCR. Kombinovat se mohou se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmirychlostní s dvojitou spojkou. Pohon všech kol se nebude nabízet. Volkswagen předpokládá, že kolem 50 % kupujících bude volit motor 1,0/115 kW.
 
T-Cross se v Evropě postaví populárním konkurentům, jako jsou Renault Captur a Peugeot 2008.

Malá SUV v Evropě 1. pol. 2018 1. pol. 2017 rozdíl
1. Renault Captur 121 235 112 170 +8,1 %
2. Peugeot 2008 100 602 105 157 -4,3 %
3. Dacia Duster 97 286 74 027 +31,4 %
4. Opel/Vauxhall Mokka X 73 692 96 449 -23,6 %
5. Volkswagen T-Roc 71 008 - -
6. Citroen C3 Aircross 57 103 - -
7. Fiat 500X 56 206 52 807 +6,4 %
8. Ford EcoSport 54 771 35 099 +56,0 %
9. Opel/Vauxhall Crossland X 52 408 5 129 -
10. Seat Arona 45 021 - -
Segment celkem 990 534 689 356 43,7 %