name | autoweek.cz

Navzdory pandemii opět více než milion dodaných vozů Škoda

Navzdory pandemii opět více než milion dodaných vozů Škoda

13.01.2021 | Vladimír Rybecký | Statistiky

Škoda Auto dodala zákazníkům, navzdory uzavření českých výrobních závodů na 39 dní a přerušení prodejních kanálů ve druhém čtvrtletí, celosvětově více než 1 000 000 vozů. Značka Škoda zvýšila svůj podíl na evropském trhu na 5,4 % a potvrdila svůj úspěšný kurz v Rusku.
Škoda Auto v roce 2020 dodala zákazníkům celkem 1 004 800 vozů, takže již posedmé v řadě překonala milionovou hranici. Po uzavření českých výrobních závodů a dočasném přerušení prodejních kanálů ve druhém čtvrtletí uplynulého roku, Škoda Auto dokázala již v červnu zlepšit své výsledky na mezinárodních trzích. Vedle rozsáhlých restartovacích programů na podporu prodeje k tomu přispěla také atraktivní a moderní modelová nabídka.
 
Česká automobilka zavedla restartovací programy na podporu obchodních partnerů, individuálně přizpůsobené podmínkám jednotlivých trhů, aby tak co nejlépe kompenzovala dočasné přerušení mezinárodních prodejních kanálů ve druhém čtvrtletí uplynulého roku. Pozitivní vývoj dodávek zákazníkům ve druhé polovině roku potvrdil účinnost přijatých opatření. Navzdory přetrvávajícím náročným rámcovým podmínkám dodala česká automobilka v období od července do prosince zákazníkům na celém světě celkem 578 100 vozů, zatímco v prvním pololetí 2020 426 700 vozů.
 
Za uplynulých 12 měsíců Škoda Auto na mnoha trzích také potvrdila svůj úspěšný kurz: v Turecku dodala zákazníkům 24 200 vozů (+56,3 %) a v Egyptě 5500 vozů (+52,8 %). V Evropě automobilka navíc zvýšila svůj tržní podíl na 5,4 %. V Rusku dosáhla Škoda Auto nový rekord a zvýšila dodávky na 94 600 vozů (+6,8 %).
 
V západní Evropě zaznamenala Škoda Auto v roce 2020 celkem 434 500 dodávek zákazníkům (2019: 520 500 vozů; -16,5 %). V Německu, na druhém největším trhu značky, bylo zákazníkům za loňský rok dodáno celkem 161 800 vozů (leden až prosinec 2019: 191 200 vozů; -15,4 %), ale v prosinci zde značka Škoda zaznamenala nárůst o 10,8 % na 16 600 dodaných vozů (prosinec 2019: 15 000 vozů).
 
Ve střední Evropě dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 181 900 vozů (2019: 215 800; -15,7 %)m ovšem svůj tržní podíl zde značka Škoda zvýšila o 1,74 % na 19,65 %. Na domácím českém trhu klesly dodávky zákazníkům v období od ledna do prosince 2020 o 11,6 % na 83 200 (leden až prosinec 2019: 94 200 vozů), ale tržní podíl se zvýšil o 3,34 % na 41,0 %. V prosinci zde automobilka dodala zákazníkům 7 100 vozů (prosinec 2019: 7 000 vozů; +1,1 %).
 
Ve východní Evropě bez Ruska dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 39 800 vozů (leden až prosinec 2019: 50 200 vozů; -20,8 %). V Rusku dosáhla automobilka nový rekord a zvýšila své dodávky o 6,8 % na 94 600 vozů (leden až prosinec 2019: 88 600 vozů). V Turecku si značka Škoda výrazně polepšila když zvýšila dodávky zákazníkům o 56,3 % na 24 200 vozů (2019: 15 500 vozů).
 
V Číně, svém celosvětově největším trhu, zaznamenala značka Škoda celkem 173 000 dodaných vozů (2019: 282 000 vozů; -38,7 %). V Indii dodala zákazníkům 10 900 vozů (2019: 15 100 vozů; -27,9 %).
 
 
Dodávky vozů značky Škoda v roce 2020:
Škoda Octavia 257 400 -29,2 %
Škoda Karoq 137 200 -10,1 %
Škoda Kodiaq 131 600 -23,4 %
Škoda Kamiq 128 500 +99,0 %
Škoda Fabia 105 500 -39,0 %
Škoda Superb 86 200 -17,8 %
Škoda Rapid 79 700 -43,9 %
Škoda Scala 63 200 +61,7 %
Škoda Citigo (pouze v Evropě) 15 000 -
Škoda Enyaq iV 600 -
 
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer k tomu říká: „Více než milion vozů dodaných zákazníkům na celém světě je pro Škodu Auto velký úspěch, zejména v souvislosti s pandemií koronaviru a s tím spojeným pětitýdenním přerušením výroby během první vlny na jaře uplynulého roku. Do budoucna se díváme s optimismem: značka Škoda má připraveno mnoho produktových novinek, od kterých si hodně slibujeme. Přesto však zůstáváme ostražití a bedlivě sledujeme další vývoj na jednotlivých trzích.“
 
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Alain Favey dodává: „Díky skvělému týmovému výkonu se nám v uplynulém roce podařilo úspěšně pokračovat v nastoleném kurzu i pod tlakem pandemie koronaviru. Uplynulých dvanáct měsíců současně představovalo také velkou zatěžkávací zkoušku, která nám ale ukázala, že naše strategie funguje, programy jsou efektivní a o naši atraktivní modelovou paletu je mezi zákazníky zájem. Proto se i já na nejbližší měsíce dívám s mírným optimismem, i když s ohledem na aktuální situaci spojenou s pandemií není možné spolehlivě odhadovat prognózu vývoje trhu.“