name | autoweek.cz

Německá pošta postavila první vůz s Fordem

Německá pošta postavila první vůz s Fordem

17.08.2017 | Vladimír Rybecký | Doprava

Společnost DHL Deutsche Post v Kolíně nad Rýnem předvedla první prototyp velké městské dodávky s elektrickým pohonem. StreetScooter Work XL využívá techniku od Fordu.
Německá pošta se ve snaze zajistit si pro rozvážkové služby ve městech dodávková vozidla s elektrickým pohonem nedohodla s žádnou automobilkou. Proto sama navrhla a vlastními silami i vyrábí malou jednoduchou elektrododávku StreetScooter. V souvislosti se současnou snahou mnoha německých měst zakázat do svých center vjezd vozidel poháněných vznětovými motory se toto řešení ukazuje jako nesmírně prozíravé.
 
Dostupnost základních komponent (technickým partnerem DHL Deutsche Post při vývoji StreetScooteru byla společnost Bosch) umožňuje, aby se do výroby speciálních vozidel s elektrickým pohonem mohly pouštět i firmy, které nemají v tomto oboru žádné zkušenosti. Nemusejí investovat miliardy do vývojových oddělení, zaměstnávat týmy specializovaných techniků a dokonce se obejdou i bez speciálně vybavených výrobních závodů. Německá pošta takto vyvinula a vyrábí jednoduchou malou dodávku StreetScooter s nákladovým prostorem o objemu 4 m3 (verze Work) a nově i větší verzi Work L s kapacitou 8 m3. Dokonce ji už vyrábí i pro externí zákazníky (mimochodem - Česká pošt o StreetScootery nemá zájem).
 
Jenže pro naplnění potřeb větších vozidel už partnera mezi automobilkami potřebuje. K velkému zklamání německého automobilového průmyslu, zejména pak koncernu Volkswagen, si za partnera vybrala Ford Motor. Nyní předvedený prototyp velké dodávky StreetScooter Work XL s nákladovým prostorem o objemu 20 m3 má být jen prvním z několika plodů této spolupráce. I pro další vozidla s elektrickým pohonem bude techniku dodávat automobilka Ford s využitím modelové řady Transit.
 
Stejně jako malé dodávky StreetScooter Work resp. Work L bude i nový StreetScooter Work XL po naplnění potřeb pošty nabídnut externím zákazníkům. Součástí společného projektu s Fordem proto je také vybudování nového výrobního závodu s roční kapacitou výroby 20 000 elektrododávek. Současně s tím hodlá německá pošta vybudovat potřebné servisní zázemí.
 
Do konce roku 2018 chce mít DHL Deutsche Post v provozu nejméně 2500 vozidel Work XL. DHL Deutsche Post má v současné době k dispozici už více než 3000 elektrododávek StreetScooter Work a Work L. K tomu má navíc pro své doručovatele 10 500 eklektrokol, takže je největším provozovatelem elektrických vozidel v Německu.