name | autoweek.cz

Německá pošta předstihla automobilky

Německá pošta předstihla automobilky

12.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německá logistická skupina pod kontrolou německé pošty Deutsche Post DHL Group bude vyrábět dodávku s elektrickým pohonem StreetScooter nejen pro svou potřebu, ale i pro externí zákazníky. Podobné vozidlo žádná německá automobilka nevyrábí.
Německá pošta vyvinula a vyrábí jednoduchá dodávková vozidla s plně elektrickým pohonem StreetScooter pro své vlastní potřeby, aby měla k dispozici bezemisní vozidlo pro dopravu zásilek v centrech měst. Zájem o její služby výrazně roste v souvislosti s tím, jak roste obliba nákupů přes internet. Proto potřebuje zdvojnásobit počet těchto vozidel ze současných 2500 na 5000. Vedení Deutsche Post se proto rozhodlo rozšířit jejich výrobu s cílem roční produkce až 20 000 vozidel s tím, že asi třetinu vyrobených StreetScooterů bude prodávat externím zákazníkům.
 
Nyní Deutsche Post hledá nové výrobní kapacity a současně s tím hodlá už v polovině letošního roku nabídnout bezmála polovinu letošní produkce i externím zájemcům. Člen představenstva Deutsche Post Jürgen Gerdes dokonce prohlásil, že si v dlouhodobém výhledu dokáže představit výrobu až 100 000 těchto elektrických dodávek ročně.
 
Skupina německé pošty se rozhodla pro vlastní výrobu dodávkových vozidel s elektrickým pohonem poté, co její požadavky všechny automobilky odmítly. K velkému zklamání vedení Volkswagenu pošta odmítla pro svou potřebu používat elektrické dodávky Volkswagen Caddy. Místo toho dala přednost vlastnímu projektu. Vyvinula vlastní vozidlo odpovídající přesně potřebám pošty a už v roce 2014 uvedla první StreetScootery do provozu. Technickým partnerem při vývoji byla společnost Bosch. Na vývoji a výrobě těchto vozidel v Cáchách se dosud podílelo 200 zaměstnanců pošty.
 
Pro externí zájemce je bude Deutsche Post StreetScootery dodávat za základní cenu 32 000 eur (850 000 Kč). Zákazníky by měly být především městské orgány, strategičtí partneři i velcí fleetoví zákazníci, a to nejen z Evropy, ale také z dalších evropských zemí. Pošta je chce prodávat sama přímo zákazníkům a bude jim ve své síti 400 servisů Post Service poskytovat servis se stejnými službami a garancemi, jaké pro své dodávky s elektrickým pohonem poskytují Volkswagen a Mercedes-Benz.
 
Už letos plánovaná produkce zařadí Deutsche Post DHL Group mezi nejvýznamnější producenty elektromobilů v Německu. Ukazuje současně, že představy automobilek o podobě budoucí elektromobility s tím, že u současných aut jen nahradí spalovací motor elektromotorem, jsou poněkud vzdálené reálným potřebám skutečných uživatelů. Přitom německá pošta elektromobily netestuje, ale už třetím rokem je ve velkém plně využívá v každodenním provozu.
 
„Elektromobily s bateriemi jsou mnohem méně složité než vozidla se spalovacími motory konstruovaná pro jízdu po dálnicích. Proto je i jejich výroba v menších sériích jednodušší. To usnadňuje možný příchod nových výrobců. Je totiž mnohem složitější efektivně vyrábět ve velkém a obhospodařovat velké trhy,“ tvrdí Axel Schmidt ze společnosti Accenture.