name | autoweek.cz

Dodge Charger s elektrickým pohonem

Dodge Charger s elektrickým pohonem

09.03.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Čekání je u konce a nová generace nejchlapštějšího z aut Dodge Charger je tu. Po dvou letech spekulací a fám Dodge zveřejňuje většinu důležitých detailů nové podoby legendárního modelu. Bude s elektrickým pohonem i zážehovými motory, ale ne s V8.

Nový Dodge Charger přichází s elektrickým pohonem, jehož dva moduly spolupracují a v základní úrovni Charger Daytona R/T dodávají výkon 335 kW (456 k). Verze Scat Pack začínají s výkonem 435 kW (590 k). Napájení obou je stejné ze 100,5 kWh nikl-kobaltového akumulátoru a obě mají pohon všech kol.

 

Podle Dodge ujede R/T na jedno nabití 510 km a Scat Pack má dojezd 420 km. Plně elektrické muscle cary jsou poháněny 400 V systémem. Obě verze lze u rychlonabíjecí stanice o výkonu 350 kW nabít z 20 až 80 % za něco málo přes 27 minut.

 

Plně elektrický Dodge Charger Daytona Scat Pack v režimu PowerShot produkuje až 490 kW (670 k) a zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,3 s, čímž si zachovává titul nejrychlejšího a nejvýkonnějšího muscle caru. Výfukový systém Fratzonic v zadním nárazníku produkuje zvuk V8.  

 

V závislosti na verzi jsou pro zábavu z jízdy k dispozici jízdní režimy Auto, Eco, Sport, Wet/Snow, Track a Drag. Připraveny jsou i speciální režimy donut, zajišťující otáčení na místě, a drift pro kontrolovanou jízdu bokem. Line Lock přináší víc výkonu na zadní nápravu a Launch Control optimalizuje sprinterské starty.

 

Americká značka, která patří do skupiny Stellantis, nadále sází i na spalovací motory, i když už ne na Hemi V8 - Charger bude možné objednat se šestiválcem 3,0 bi-turbo Hurricane o výkonu 404 kW (550 k) nebo 309 kW (420 k).

 

Interiéru dominuje 10,25“ displej, za příplatek 16“ sdružená obrazovka s 12,3“ středovým displejem v šikmé středové konzoli. Linie a textura připomínají přístrojový panel Dodge Charger z roku 1968.

 

Všechny verze se vyrábějí v kanadském Ontariu a jsou prvními, které jsou založeny na platformě velkých elektromobilů STLA od Stellantisu. Mají rozvor náprav 307 cm. Dvoudveřová kupé se budou vyrábět od poloviny roku 2024 a výroba čtyřdveřových začne v prvním čtvrtletí 2025.