name | autoweek.cz

Dvě světové premiéry Opelu v Ženevě

Dvě světové premiéry Opelu v Ženevě

21.02.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel, připomínající si 150 let existence firmy, na autosalonu v Ženevě představí dvě významné novinky, rozšiřující jeho nabídku - malé SUV Mokka a sportovní kupé Astra OPC. Opel má další důvod oslavovat 150.

Opel na nekončící problémy s hospodařením, vyvolávající nemalou nespokojenost v ústředí koncernu GM v Detroitu, odpovídá tím nejlepším způsobem - uvedením dvou atraktivních nových modelů.

Nový model Mokka, dlouhý jen 4280 mm, znamená vstup Opelu do segmentu malých SUV. O tyto vozy je stále větší zájem, což dokládá úspěch vozů jako jsou Dacia Duster nebo Suzuki SX4. Opel je první německou značkou vstupující do této kategorie. Volí při tom jinou cestu než konkurence. Mokka není autem, na jehož konstrukci se šetřilo kde se dalo, ale plnohodnotným moderní technikou vybaveným SUV, jen v menších rozměrech.

Mokka bude nabízena se třemi hospodárnými motory - zážehovým 1,6 l o výkonu 85 kW (115 k), přeplňovaným zážehovým 1,4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k) a turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 96 kW (130 k). Šestirychlostní převodovky budou přímo řazené i samočinné a ve výbavě nemá chybět systém stop-start.

Nový Opel Mokka může mít pohon předních nebo všech kol AWD. Ke standardním prvkům výbavy u všech verzí modelu bude patřit elektronický stabilizační systém ESC, protiprokluzový systém TC (Traction Control), systémy Hill Start Assist (HAS) a Hill Descent Control (HDC), které zvyšují komfort a bezpečnost při rozjezdech do svahu nebo sjezdech ze strmých kopců. Ve výbavě vozu bude například i asistenční systém na bázi kamerového systému Opel Eye nebo parkovací kamera na zádi. Na zádi zavazadlového prostoru, jehož objem může dosáhnout až 1372 l, bude možné mít nosič kol Flex-Fix.

Mokka bude globálním modelem, protože si ve skutečnosti světovou premiéru už odbyl v lednu na autosalonu v Detroitu - jako Buick Encore.

Nové kompaktní sportovní kupé Astra OPC je nejen nabité emocemi, ale i nejvýkonnější variantou, jaká se kdy objevila v modelové řadě Astra. Kromě fantastického zážitku z jízdy poskytuje zákazníkovi také notnou dávku emocí. V už tak ostré konkurenci kategorie Hot hatch se svými schopnostmi rozhodně neztratí.

Astra OPC je nejvýkonnější verzí řady Astra GTC. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l má přímé vstřikování benzinu dosahuje výkonu 206 kW (280 k) a maximálního točivého momentu 400 N.m. Astra OPC s ním dosahuje největší rychlost 250 km/h.

V kombinaci s podvozkem FlexRide, umožňujícím nastavení speciálních režimů Sport a OPC, poskytuje speciální přední náprava HiPerStruts (High Performance Struts) modelu Astra OPC extrémní dynamiku.

V interiéru jsou nová sportovní skořepinová sedadla. Využití nových materiálů při výrobě skořepiny sedadla přineslo úsporu hmotnosti asi 45 % oproti konvenční konstrukci. Žádný jiný automobilový výrobce na světě zatím nepoužívá organickou vstřikovanou vrstvu s kompozitním materiálem v sériově vyráběném modelu. U nových sedadel lze nastavovat 18 různých parametrů.

Dvojici nových modelů doplňuje technická exkluzivita v podobě nového vznětového motoru 2.0 BiTurbo CDTI pro model Insignia. Tento turbodiesel využívá sekvenční přeplňování dvojicí turbodmychadel. Nový motor 2.0 BiTurbo CDTI korunuje nabídku vznětových motorů pro řadu Insignia

Návštěvníci ženevského autosalonu se budou moci důkladně seznámit s novým výkonným vznětovým motorem 2.0 BiTurbo CDTI, který bude mít premiéru ve vlajkové lodi značky Opel. Insignia 2.0 BiTurbo CDTI Dosahuje výkonu 143 kW (195 k), jeho největší točivý moment je 400 N.m. Spotřeba nafty přitom činí jen 4,9 l/100 k

Kromě toho Opel v Ženevě představí studii futuristického jízdního kola s elektrickým pohonem RAD e.