name | autoweek.cz

Ford popřel informaci o LFP akumulátoru v novém Exploreru

Ford popřel informaci o LFP akumulátoru v novém Exploreru

14.06.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Podle mluvčího Fordu je informace Automotive News o použití LFP baterií v novém Exploreru nesprávná.

Ford před pár dny spustil v Kolíně nad Rýnem výrobu elektrického SUV Explorer určeného pro Evropu. V rámci komplexní spolupráce je základem tohoto vozu modulární platforma pro elektromobily MEB od Volkswagenu.

 

Ford uvedl, že se rozhodl pro akumulátory použít jinou chemii než Volkswagen, a proto bylo zahájení výroby odloženo. Ford původně oznámil, že Explorer bude vybaven tradičním akumulátorem NMC. Zahájení výroby ale bylo odloženo o šest měsíců, aby se montáž přizpůsobila nové specifikaci akumulátorů. „Bylo lepší počkat šest měsíců a pak přijít na trh s nejnovější a nejlepší technologií. Jinak by první zákazníci byli naštvaní na staré akumulátory,“ oficiálně sdělil Jochen Bruckmann z Ford Europe Automotive News.

 

Automotive News na základě toho uvedl, že Explorer může používat lithio-železo-fosfátové (LFP) akumulátory dodávané čínskou společností CATL, které sice mají menší hustotu energie, ale jsou levnější, bezpečnější a odolnější proti požáru.

 

Články akumulátorů pro Ford Explorer pocházejí z Číny od společnosti CATL a montují se do sad pro akumulátory v továrně Škoda v Mladé Boleslavi. Ford spustí vlastní výrobu akumulátorů v Kolíně nad Rýnem až na podzim. Ford uvádí na trh Explorer s 84 kWh akumulátorem, který umožňuje dojezd 602 km. Menší akumulátor s kapacitou 55 kWh bude k dispozici později v tomto roce.

 

Foto (Ford Explorer v Kolíně nad Rýnem): Ford