name | autoweek.cz

Honda Civic Tourer - další nadějné kompaktní kombi

Honda Civic Tourer - další nadějné kompaktní kombi

10.03.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Také Honda se nově zapojuje do boje o kupující kompaktních kombi. Na rozdíl od jiných se ale chce zaměřit především na soukromou klientelu a nepřichází s orientací na kupující zajímající se jen o nejnižší cenu.

Snaha asijských automobilek prosadit se na evropském trhu s kompaktními kombi nabírá na obrátkách. Jedná se o významný segment - karoserie kombi představují přibližně čtvrtinu prodeje vozů nižší střední třídy. Důležité ale je, že se jedná o stabilní kategorii, protože více než tři čtvrtiny vozů jsou dodávány firemní klientele. Pro fleetové zákazníky jsou tyto vozy většinou přijatelnější než obdobně velké crossovery a SUV. Jedná se tedy o segment s poměrně stabilním objemem prodeje s předpokladem dalšího mírného růstu. Ten je dán i tím, že mnozí zákazníci stále častěji dívají těmto vozům přednost před kombi střední třídy, které dlouhodobě vykazují pokles prodeje.

Pokud se tedy chtějí asijské značky prosadit na fleetovém trhu, je pro ně tento segment klíčovým. Navzdory tvrdé konkurenci evropských značek s kombi verzemi svých nejpopulárnějších modelů Hyundai a Kia už delší dobu úspěšně kompaktní kombi v Evropě prodávají.

 

Sázka na rodiny

Není proto divu, že se do tohoto segmentu po 15 letech vrací i Honda. Kombi Tourer by mělo významnou měrou posílit prodej modelu Civic - předpokládá se podíl prodeje minimálně 20 %. Zajímavé je, že Honda zdůrazňuje, že hlavní cílové skupiny pro tento vůz jsou rodiny s dětmi a rodiče, kteří po odchodu dětí hledají poněkud menší auto - o fleetu tedy ani zmínka.

Aby se Civic Tourer v nabitém segmentu kompaktních kombi dokázal prosadit, dostal do vínku několik významných předností. Tou do slova největší je zavazadlový prostor o objemu 624 l (včetně 117 l odkládacího prostoru pod podlahou), po sklopení zadních sedadel 1668 l (se zcela rovnou podlahou), převyšující všechny konkurenty, a to včetně Škody Octavia. Přitom je Civic Tourer jen o 235 mm delší než pětidveřový Civic jde o nejnižší kombi v segmentu. Přidává navíc i chytré nápady - možnost uložení krycí roletky do schránky před zadním nárazníkem a nový materiál koberečku usnadňující jeho čištění.

Manipulace se zadními sedadly je velmi snadná díky osvědčenému unikátnímu systému MagicSeats. Navíc je nákladová hrana velmi nízko - jen 565 mm nad zemí. Civic při tom těží z toho, že u této modelové řady je nádrž paliva pod předními sedadly, což zvětšuje využitelný prostor.

 

Víc než jen jiná záď

Civic Tourer se od ostatních kompaktních kombi odlišuje výrazně sportovnějším profilem. Především dynamický design zádě s výrazně vystupující linkou blatníků je skutečně zcela originální. Přitom nejde o samoúčelné designové cvičení, protože celá záď se významnou měrou podílí na vynikající aerodynamice vozu a tím i na snížení spotřeby. Znamená to také, že se karoserie Toureru od hatchbacku odlišuje víc než je obvyklé - nejen panely zadních dveří a zádě, ale má zcela odlišný profil střechy. Konstrukce nosné struktury s výztuhami v kritických spojích přitom zaručuje srovnatelnou tuhost jako u hatchbacku.

Civic Tourer je prvním modelem Hondy nabízejícím adaptivní tlumení ADS (Active Damper System) na zadní nápravě, které zlepšuje stabilitu a jízdní komfort i při změněném zatížení a různých jízdních podmínkách.

V nabídce pohonných jednotek jsou nový turbodiesel 1,6 l i-DTEC/88 kW (120 k) a ověřený zážehový 1,8 l i-VTEC/104 kW (142 k). Nový motor 1.6 i-DTEC je prvním z nové generace motorů Earth Dreams Technology značky Honda, který byl v Evropě představen. Oba motory se v kombinaci s přímo řazenou převodovkou standardně dodávají se systémem Auto-stop (start-stop).

 

Bezpečnostní systémy

Honda pro Civic Tourer připravila i soubor nových aktivních bezpečnostních systémů, které disponují řadou čidel, kamer, laserového radaru s krátkým dosahem a běžných radarů. Jako celek je označován Pokročilý systém podpory řízení a nabízí se ve dvou paketech. Jde o protikolizní systém (do 30 km/h), protikolizní systém (do 30 km/h), automatické přepínání dálkových světel, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek, detekce objektů v mrtvém úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa CTM (Cross Traffic Monitor sledující dění po stranách za vozem), adaptivní tempomat ACC a systém pro zmírnění následků nehody CMBS.

 

Cena odpovídá kvalitě

Honda u Civicu Tourer nesází na nabídku minimálních cen ale naopak na vyšší základní výbavu s odpovídající cenou, což odpovídá i cíli prodat asi 170 těchto vozů za rok.

Cena za Tourer v základní verzi S je proti pětidveřovému hatchbacku o 28 000 Kč vyšší. Už základní verze S má v základní výbavě 6 airbagů, sledování tlaku v pneumatikách, zadní flexibilní sedadla MagicSeats, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, multimediální LCD displej, LED denní svícení a 16% kola z lehkých slitin. Tato verze s motorem 1,6 i-DTEC se nabízí za cenu 502 900 Kč (se zážehovým motorem není v nabídce). Verze Comfort se zážehovým motorem 1,8 i-VTEC (mj. už i s klimatizací, autorádiem s ovládáním na volantu a tempomatem) je za 487 900 Kč.

Civic Tourer se, stejně jako pětidveřový hatchback, vyrábí v anglickém Swindonu.