name | autoweek.cz

Hyundai i30 kombi - klíčová novinka pro český trh

Hyundai i30 kombi - klíčová novinka pro český trh

20.06.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Uvedení druhé generace kompaktního kombi i30 má pro Hyundai v České republice mimořádný význam. Jde o model, s jehož pomocí se chce Hyundai dále přiblížit k naplňování svých velmi ambiciózních cílů.

Ač evropské automobilové trhy vykazují pokles prodeje v důsledku obav kupujících z následků finanční krize, značky Hyundai jakoby se to netýkalo. Hyundai počet prodaných aut zvyšuje - v Evropě za pět měsíců o 10 % (podle statistik ACEA) a v České republice dokonce o 38 % (podle SDA). Přitom ta nejprodávanější auta Hyundai vyrábí v Nošovicích. Vloni to bylo 65 % ze všech vozů prodaných v České republice a letos tento podíl ještě roste.

Významnou roli v dalším růstu značky v Evropě i v České republice bude hrát nové kompaktní kombi i30. Právě od něj si Hyundai slibuje další výrazné navýšení prodeje.

Nová generace vozu Hyundai i30 kombi měla oficiální českou premiéru v pražském Komunikačním centru společnosti Hyundai Motor Czech. Prezentace měla ideální načasování, protože Hyundai je partnerem fotbalového Eura 2012 a představení i30 kombi se uskutečnilo v době euforie po postupu českých fotbalistů do čtvrtfinále.

President HMCZ Kuen Young Lee novinku uvedl: "Náš nový vůz je určen především pro aktivní rodiny a fleetové zákazníky." Hyundai předpokládá rozdělení prodeje modelu kombi mezi fleetový a soukromý sektor  rovným dílem.

Cílem je dosáhnout obrácení poměru dodávaných typů karoserií. Zatímco dosud bylo 60 % hatchbacků, u nové generace by mělo být 60 % kombi, ovšem při zachování celkového prodeje hatchbacku. Jinými slovy - kombi by se mělo postarat o výrazný růst objemu prodeje modelové řady i30. Výsledkem by mělo být celkové zvýšení prodeje modelové řady i30 o 30 %. Další navýšení by mělo přijít příští rok s poprvé uvedenou třídveřovou verzí, která se představí ještě před koncem letošního roku.

Hyundai na základě analýz požadavků zákazníků zvolil klasické kombi používající stejný základ jako pětidveřový hatchback, tedy i se stejným rozvorem náprav. Ten se tedy proti předchozí generaci i30cw o 50 mm zkrátil.

Díky lepšímu využití obestavěného prostoru se významně zlepšily užitné parametry zvětšením objemu zavazadlového prostoru o 113 resp. 247 l na 528 l v základním uspořádání (bez náhradního kola a se započtením odkládacích prostor pod podlahou zavazadelníku) a na 1642 l při sklopení zadních sedadel, po němž je k dispozici zcela rovná podlaha.

Pohonné jednotky jsou zážehové čtyřválce řady Gamma a v Evropě vyvinuté turbodiesely  řady UII. Nová generace zážehového motoru 1,6 l Gamma GDI je vybavena technicky vyspělým přímým vstřikováním benzinu, které maximalizuje výkon a točivý moment a zároveň minimalizuje spotřebu paliva. Se zdvihovým objemem 1 591 cm3 dosahuje nejvyššího výkonu 99 kW při 6300/min a maximálního točivého momentu 164 N.m při 4850/ min.

Modernizovaný, vysoce hospodárný turbodiesel U-II 1,6 l přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek VGT bude zřejmě nejžádanějším motorem z celé nabídky. K dispozici bude ve dvou výkonových verzích 81 kW a 94 kW.

U Hyundaie předpokládají, že kupující budou rovným dílem volit mezi zážehovými a vznětovými motory. Všechny motory Hyundai kombinuje výhradně se šestirychlostními převodovkami, a to přímo řazenými, nebo na přání samočinnými. V rámci programu Blue Drive se pro zážehové i vznětové motory v kombinaci s přímo řazenou převodovkou nabízí systém ISG (Integrated Stop & Go), pneumatiky s nízkým valivým odporem a inteligentní řízení alternátoru AMS (Alternator Management System). Pro český trh se zatím nabízí za příplatek 7000 Kč systém ISG.

Zajímavostí jsou dva typy přední masky chladiče - s výběrem jednoduché nebo dvojité chromované horizontální ozdobné lišty.

Nabídka výbav je pro zákazníky jednoduchá. Základní Entry přináší mj. 6 airbagů, systém VSM + ESP, denní osvětlení LED, světlomety do mlhy, palubní počítač a také standardně dodávané střešní ližiny. Vyšší úroveň Trikolor lze kombinovat se čtyřmi sadami doplňků za zvýhodněné ceny Komfort, Parking, Style a Premium.

Plně nezávislé zavěšení všech kol má vpředu vzpěry McPherson a vzadu víceprvkovou nápravu se spodními příčnými rameny uloženými v pomocném rámu. Hyundai na přání nabízí inovativní systém řízení Flex Steer, který řidiči umožňuje měnit úroveň účinku elektrického posilovače řízení a zpětné vazby v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a jeho osobních preferencích ve třech provozních režimech Comfort, Normal a Sport.

V nabídce je i verze LPG - za příplatek 35 000 Kč. Ta ovšem nepřichází z výrobního závodu v Nošovicích, ale dodatečně se upravuje u specializované firmy.

Základní verze Entry 1,4i CVVT je za 299 990 Kč a turbodiesel Entry 1,4 CRDi stojí 359 990 Kč. Základní verze jsou jen o 10 000 Kč dražší než hatchback, zatímco Trikolore má cenu vyšší o 25 000 Kč. Cena samozřejmě zahrnuje pětiletou komplexní záruku a k tomu nově pojištění Hyundai, v jehož rámci kupující získává mj. povinné ručení zdarma, nulovou spoluúčast a při opravě v autorizovaném servisu v rámci programu Permanent Mobility i bezplatné zapůjčení vozu. To vše znamená pocit větší jistoty jak pro soukromé řidiče, tak pro fleetové zákazníky.

Výroba nové generace Hyundaie i30 kombi v HMMC v Nošovicích už začala.