name | autoweek.cz
Hyundai Tucson Fuel Cell rekordmanem
09.12.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Hyundai Tucson ve verzi Fuel Cell vytvořil první neoficiální rychlostní rekord pro vozy SUV s pohonem palivovými články. Hyundai Tucson Fuel Cell v jižní Kalifornii dosáhl nejvyšší rychlost 152,2 km/h.
Tucson Fuel Cell se stal prvním sériově vyráběným automobilem poháněným pomocí palivových článků na světě - dodávky prvních vozů zákazníkům začaly v červnu 2014. Jiné automobilky (Honda FCX Clarity, GM HydroGen 4) tento typ vozidel sice také poskytovaly tento typ vozidel soukromým motoristům, ale vždy se jednalo jen o zkušební prototypy, byť vyrobené v sériích několika desítek kusů.
Tucson Fuel Cell má na jedno doplnění vodíku dojezd 426 km, přičemž tankování trvá méně než pět minut. Na vyschlém dně jezera Soggy v jižní Kalifornii Hyundai Tucson Fuel Cell dosáhl nejvyšší rychlost 152,2 km/h.
Na rekordním vozidle nebyly udělány žádné úpravy proti sériové podobě. Rekordní pokusy s měřením na 1 míli (1,6 km) dlouhém měřeném úseku se mnohokrát opakovaly, aby se získal dostatek dokumentačního materiálu (i když dostupné fotografie a videa tomu moc nenasvědčují).
Dosažená rychlost se ale neměřila oficiální časomírou, pouze se vypočetla podle GPS a podle radaru. PR manager Hyundaie Derek Joyce k tomu řekl: „Tucson Fuel Cell je jediným sériově vyráběným vozidlem s palivovými články na světě, takže jsme jako první ustanovili světový rekord.“
Vzhledem k absenci oficiálních časoměřičů tento výkon samozřejmě světovým rekordem uznaným FIA není.
Tucson Fuel Cell má na jedno doplnění vodíku dojezd 426 km, přičemž tankování trvá méně než pět minut. Na vyschlém dně jezera Soggy v jižní Kalifornii Hyundai Tucson Fuel Cell dosáhl nejvyšší rychlost 152,2 km/h.
Na rekordním vozidle nebyly udělány žádné úpravy proti sériové podobě. Rekordní pokusy s měřením na 1 míli (1,6 km) dlouhém měřeném úseku se mnohokrát opakovaly, aby se získal dostatek dokumentačního materiálu (i když dostupné fotografie a videa tomu moc nenasvědčují).
Dosažená rychlost se ale neměřila oficiální časomírou, pouze se vypočetla podle GPS a podle radaru. PR manager Hyundaie Derek Joyce k tomu řekl: „Tucson Fuel Cell je jediným sériově vyráběným vozidlem s palivovými články na světě, takže jsme jako první ustanovili světový rekord.“
Vzhledem k absenci oficiálních časoměřičů tento výkon samozřejmě světovým rekordem uznaným FIA není.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz