name | autoweek.cz

Hyundai uvádí elektrický sedan Ioniq 6

Hyundai uvádí elektrický sedan Ioniq 6

15.07.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Společnost Hyundai Motor předvedla svůj první elektrický sedan Ioniq 6 sázející na modernost a exkluzivitu s LED osvětlením synchronizovaným s rychlostí jízdy. Nabídne digitální metaversní zážitek prostřednictvím Robloxu a digitálního vlastnictví Ioniq NFT.
Ioniq 6 je jedním z 31 elektrických modelů, které Hyundai Motor Group - včetně značek Kia a prémiové Genesis - plánuje představit do roku 2030 aby si zajistila předpokládaný 12% podíl na světovém trhu s elektromobily.
 
Sedanem s celkovou délkou 486 c​​m s rozvorem téměř přesně 300 cm Hyundai rozšíří svou řadu EV nad rámec současných crossoverů a SUV aby mohl konkurovat nejprodávanějšímu elektrickému sedanu Tesla Model 3.
 
Hyundai a Kia byly podle průzkumu SNE Research od ledna do května letošního roku druhými největšími dodavateli elektromobilů na světě s výjimkou Číny s celkovým podílem na trhu 13,5 % na druhém místě za Teslou s 22 %. Ve Spojených státech se Ioniq 5 a Kia EV 6 společně staly druhým nejprodávanějším elektromobilem po vozech Tesla a před Fordem Mustang Mach-E.
 
Futuristický tvarovaný sedan s řadou neortodoxních prvků v osvětlení a designem připomínajícím víc koncepty než sériová auta má přísně proudnicový tvar. Ten přináší součinitel aerodynamického odporu cx 0,21. Interiér je řešený jako obytný prostor. Zajímavostí je, že činnost LED světlometů je synchronizovaná s rychlostí jízdy.
 
Ioniq 6 byl vytvořen na platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform) s kapalinou chlazeným akumulátorem s kapacitou 53 nebo 77,4 kWh jako ve voze Ioniq 5. Největší dojezd 610 km ale je o 100 km delší než u Ioniq 5 díky lepší aerodynamice a vývojovým úpravám pro podpůrné systémy akumulátoru s polovodiči nové generace, které zlepšují účinnost přeměny energie. Hyundai uvedl, že Ioniq 6 uvedený na trh v tomto roce bude používat akumulátory SK Innovation SK On, zatímco akumulátory LG Energy Solution se budou používat od příštího roku.
 
Trakční elektromotor bude mít výkon 168 kW, ve vrcholné verzi s pohonem všech kol je systémový výkon 239 kW (325 k) a točivý moment 605 N.m. Systém EV Performance Tune-up System funguje jako volič jízdních režimů. K dispozici bude také „My Drive Mode“, kde si řidič může připravit vlastní nastavení nad rámec předdefinovaných režimů. Ioniq 6 má „e-Active Sound Design“ (e-ASD), zvuk v interiéru podobný vesmírné lodi, který se mění v závislosti na jízdní situaci.
 
Marketingové plány Hyundai, které sází na novou generaci zákazníků 21. století, zahrnují nový marketingový styl a netradiční funkce včetně integrace metaverse a kolekci Ioniq NFT. „Hyundai byl jednou z prvních světových automobilových značek, které vstoupily do metaverse a aktivně se zapojil do tohoto prostoru pomocí zábavného a interaktivního obsahu. Spotřebitelé nové generace reagují opravdu dobře a jsme rádi, že s nimi budujeme základnu fanoušků,“ řekl výkonný viceprezident pro produkt a strategii Thomas Schemera.
 
Ioniq 6 se začne se vyrábět koncem roku v Asanu v Jižní Koreji a letos bude k dispozici jen v Jižní Koreji a na vybraných evropských trzích. Pro jihokorejský trh má mít cenu v rozmezí 55 až 65 milionů wonů (1,1 až 1,6 milionu Kč). S ohledem na to cenu a dlouhý dojezd má všechny předpoklady být velkým konkurentem pro Teslu.