name | autoweek.cz

Hyundai v Evropě posiluje a chce 5 % trhu

Hyundai v Evropě posiluje a chce 5 % trhu

24.01.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai chce do roku 2020 získat podíl 5 % na evropském trhu. Již nyní automobilka v Evropě vyrábí půl milionů vozů, odvádí 1,3 miliardy eur na daních a zaměstnává více než 152 000 lidí. Loni Hyundai investoval do svých evropských aktivit přes 500 milionů eur. 

Obří investice Hyundaie v Evropě by se měla zhodnotit již v roce 2015, kdy značka očekává výrazný nárůst prodeje v Evropě.

Allan Rushforth, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, k tomu poznamenal: „Mnoho evropských trhů již má nejhorší období hospodářské krize za sebou, i když oživování bude pomalé. Věříme, že revitalizace národních ekonomik podpoří důvěru spotřebitelů a pomůže značce Hyundai dosáhnout očekávaných cílů.“

Plán automobilky dosáhnout do roku 2020 5% tržního podílu podpoří program Product Momentum 2017, v jehož rámci bude v Evropě během následujících čtyř let uvedeno na trh 22 nových modelů či modelových verzí Hyundai.

Automobilka se před nedávnem též stala nejmladším členem evropské organizace EUCAR pro výzkum a vývoj v automobilovém odvětví. Cílem této instituce je posilování konkurenceschopnosti evropských výrobců automobilů prostřednictvím společného výzkumu a vývoje inovací. Hyundai se bude v rámci svého členství podílet na inovacích a výzkumu v oblastech, které tvoří tři „strategické pilíře“ vozidel blízké budoucnosti: co nejekologičtější pohonné systémy, bezpečná a integrovaná mobilita a cenová dostupnost a konkurenceschopnost.

V současnosti je 95 % všech vozidel značky Hyundai, prodávaných v Evropě, navrženo a vyvinuto právě v tomto regionu a 90 % z nich se vyrábí v České republice a v Turecku. Jen pro nošovický výrobní závod odebírá Hyundai od evropských dodavatelů komponenty v hodnotě přes dvě miliardy eur ročně.