name | autoweek.cz

Kráska s ohněm v srdci

Kráska s ohněm v srdci

05.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dlouho očekávaná, několikrát slibovaná a posléze zase odkládaná premiéra nového sedanu střední třídy s pohonem zadních kol Alfy Romeo Giulia je konečně zde. Přichází s nezvyklou kombinací - základní verzí jen se vznětovými motory a špičkovou Quadrifoglio se zážehovým V6.
Četní příznivci unikátních aut s charakterem, typických pro produkci Made in Italy, se konečně dočkali. Alfa Romeo uvádí na trh první model nové generace, který má za úkol znovu nastartovat vzestup tradiční italské značky, řadící se po světě mezi ty nejpopulárnější. Alfa s novou Giulií míří na ty, kteří chtějí výjimečné auto a dokáží jeho výjimečnost skutečně využít.
 
Alfa Romeo znamená emoce
Giulia přichází jako skutečná Alfa Romeo sázející na sportovní tradice značky a využití nejmodernější techniky. Pro vozy italské značky jsou důležité emoce, a to plně platí i o nové Giulii. Žádný jiný sedan této třídy nevyvolává už na první pohled takové vzrušení. Podoba vozu s charakteristickým sportovním stylem podtrhuje mimořádnou výkonnost vozu.
 
Jen krásný vzhled ale samozřejmě nestačí. Italové musejí proti především německé konkurenci přijít také se špičkovými výkonnostními parametry. Giulia má ideální rozložení hmotnosti mezi oběma nápravami 50 %/50 %. K tomu přidává vynikající poměr výkonu a hmotnosti. V případě špičkové verze Quadrifoglio to je bezkonkurenční 3 kg/1 k.
 
Základem je Giorgio
Nová platforma Giorgio je vyrobena převážně z vysokopevnostní oceli, přičemž prvky předních závěsů jsou z hliníku, stejně jako nárazníky a dveře. Ve verzi Quadrifoglio Verde najdeme komponenty z uhlíkových kompozitů: střecha, kapota, aerodynamický spoiler, sedadla. Pro všechny verze se dodává uhlíkový kompozitní spojovací hřídel. Výsledkem je, že Giulia je s hmotností 1374 kg nejlehčím sedanem v segmentu střední třídy.
 
Před týmem vývojářů platformy Giorgio, vedeným Philippem Kriefem (jinak technickým ředitelem automobilky Ferrari) stál nelehký úkol vyvinout vysocevýkonné auto s nízkou spotřebou pohonných hmot s vynikající ovladatelností a mimořádným jízdním komfortem.
 
Unikátnost vozu je dána už tím, jak vznikal. Zatímco německé automobilky vyvíjejí základní model a z něj odvozují jeho výkonnější sportovní verze, u Alfa tomu bylo naopak. Jako základ byla navržena vysocevýkonná verze Quadrifoglio a teprve z ní byla odvozena standardní Giulia resp. Giulia Super.
 
Giulia je dlouhá 4639 mm při rozvoru náprav 2820 mm. Vynikající je hodnota průměru zatáčení 11,8 m. Objem zavazadlového prostoru je 480 l.
 
Pohonné jednotky
Pro verzi Quadrifoglio Verde je připraven motor V6 2,9 l Bi-turbo pracující s deaktivací válců, který využívá technická řešení převzatá od Ferrari. Motor má výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 600 N.m při 2500/min. Převodovka je přímo řazená šestirychlostní nebo osmirychlostní samočinná ZF.
 
Pro základní verze Giulia a Super je k dispozici jen vznětový motor 2,2 TDI s nejnovější generací vstřikování MultiJet II s technologií Injection Rate Shaping (IRS), pracujícím s pracovním tlakem 200 MPa (2000 bar).  K jízdnímu komfortu přispívají dva vyvažovací hřídele. Dodává se v kombinaci se šestirychlostní převodovkou Getrag nebo osmirychlostní samočinnou ZF. Díky nízké hmotnosti a spalování stechiometrické směsi se u tohoto motoru konstruktérům Alfy podařilo splnit emisní standard Euro 6 pomocí levnějšího zachycování NOx jen s vysokotlakovým systémem EGR namísto Selektivní katalytické redukce s AdBlue.
 
Motor 2,2 TDI není stejným motorem, jaký se používá např. ve vozech Jeep, byť má stejné hlavní rozměry (vrtání a zdvih). Byl navržen pro podélné uložení do vozu a má zcela nový hliníkový blok. K dispozici jsou tři výkonové verze:
100 kW (136 k) při 4000/min a 380 N.m při 1500/min
110 kW (150 k) při 4000/min a 380 N.m při 1500/min (v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou) nebo 450 N.m při 1750/min (se samočinnou převodovkou)
132 kW (180 k) při 3750/min a 450 N.m při 1750/min.
 
Špičková technika
Na místě sdruženého přístroje je 3,5“ TFT displej, pro QV to je 7“ TFT displej. Giulia je standardně vybavena infosystémem Alfa Connect (rádio, MP3, Aux In, Bluetooth) s displejem jen 6,5“, za příplatek je větší 8,8“, který se dodává vždy s navigací 3D.
 
Systém Alfa Torque Vectoring (dodává se jen pro verzi Quadrifoglio) s dvojitou spojkou integrovanou v diferenciálu zadní nápravy dovoluje rozdělovat točivý moment mezi kola zadní nápravy odděleně.
 
Světovou novinkou je elektromechanický systém brzd IBS (Integrated Brake System), který kombinuje ovládání brzd a kontrolu stability. Výsledkem je rekordně krátká brzdná dráha ze 100 km/h na 0 38,5 m, v případě Giulie Quadrifoglio dokonce jen 32 m.
 
Pro Quadrifoglio je k dispozici řídicí systém Alfa Chassis Domain Control (CDC) od Magneti Marelli, který vše koordinuje s cílem optimalizovat výkon a zajistit maximální potěšení z jízdy. Systém řídí např. volič nastavení dynamiky vozidla Alfa DNA, systém aktivní aerodynamiky Alfa Active Aero Splitter pracuje s klapkou v přední části vozu regulující přítlak ve vyšší rychlosti, aktivní systém pérování Alfa Active Suspension a elektronickou kontrolu stability ESP.
 
Cena od 839 000 Kč
Řada zahrnuje tři stupně výbavy (Giulia, Super a Quadrifoglio). Všechny verze kromě Quadrifoglio Verde se budou časem nabízet i s pohonem všech kol, ale zatím není jisté od kdy (snad ještě letos). Postupně přijde do prodeje i sportovní varianta Veloce. Nepočítá se ale s kombi.
 
Nová Giulia se vyrábí v závodě Cassino a motory přicházejí z továren Termoli (zážehové) a Pratola Serra (vznětové). Cílem je v roce 2017 dosáhnout produkce 100 000 vozů ročně. To je hodně smělý cíl i pro obchodní síť, protože v roce 2015 Alfa Romeo vyrobila jen 60 914 aut (v roce 2014 to bylo 66 493 vozů).
 
Základní cena verze Giulia 2,2 Diesel 136 MT je 839 000 Kč (vč. DPH), špičková varianta 2,9 Turbo V6 Quadrifoglio přijde na 2 045 000 Kč. Alfa Romeo poskytuje základní dvouletou záruku (bez omezení najetých km) rozšířenou o tři roky (100 000 km) na výrobní vady.