name | autoweek.cz

Mondeo Kombi s hybridním pohonem

Mondeo Kombi s hybridním pohonem

31.05.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Ford udělal u modelu Mondeo dramatickou změnu. Zatímco dosud se hybridní pohon nabízel jen pro sedan, nově to bude jen s karoserií kombi a sedan zcela zmizel z nabídky. Ford Mondeo Kombi Hybrid iVCT přichází na trh s akční cenou 785 900 Kč za bohatě vybavenou verzi Titanium.
Ford s modelem Mondeo Kombi Hybrid iVCT nabízí v současné době jediné manažerské kombi střední třídy na českém trhu. S akční základní cenou 785 900 Kč za výbavu Titanium (od září má být k dispozici i s nižšími úrovněmi výbavy) jde o zajímavou nabídku. Jeho ceníková cena je 946 900 Kč, takže i ta je nižší, než stejně výkonný ekvivalent s turbodieselem 2,0 EcoBlue/140 kW, který stojí 961 000 Kč. Výbava Titanium zahrnuje mj. automatickou klimatizaci, multimediální systém Sync 3 s 8“ displejem, integrovanou navigaci, palubní počítač s 10,1“ displejem atd.
 
Zážehový nepřeplňovaný čtyřválec Duratec 2,0 l/106 kW, schopný pracovat v Atkinsonově cyklu, je zde kombinován s elektromotorem o výkonu 88 kW, který může pracovat i jako generátor elektrického proudu s výkonem 64 kW. Největší celkový výkon systému je 138 kW (187 k) a točivý moment 173 N.m. Elektromotor je napájen Li-Ion akumulátorem s kapacitou 1,4 kWh. Převodovka je elektronicky řízená s plynulou změnou převodového poměru eCVT.
 
Pohonný systém pracuje s planetovým děličem, který přes planetový převod pohání generátor v případě, že se rekuperuje energie. Systém pracuje tak, že při rozjezdu a akceleraci se zapojuje elektrický pohon, zatímco při ustálené jízdě vůz pohání jen spalovací motor. Je to jednoduchý vysoce efektivní a spolehlivý systém. Vůz díky němu vykazuje kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km (tzn. emise CO2 101 g/km), ale reálná spotřeba je závislá na schopnosti řidiče využívat rekuperaci energie při zpomalování. Při jízdě v městském provozu díky častějšímu využívání rekuperace spotřeba klesá.
 
Akumulátory hybridního pohonu jsou v místě, kde je normálně náhradní kolo. Zavazadlový prostor se zdvojenou podlahou se proto zmenšil na 403 l (standardní Mondeo Kombi má 525 l), přičemž do něj zasahuje i vzadu umístěný standardní akumulátor 12 V. Při sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1508 l (standardní kombi má 1630 l). Mondeo PHEV utáhne přívěs o hmotnosti až 750 kg.
 
Mondeo Hybrid Kombi s pohotovostní hmotností 1716 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,4 s a největší rychlost dosahuje 187 km/h.
 
Vedení evropského Fordu věří, že díky kombinaci s karoserií kombi podíl hybridní varianty u modelu Mondeo dosáhne až 50 %. Hybridní Mondeo nabízí stejnou záruku jako ostatní varianty tohoto modelu, tedy pět let nebo 120 000 km. Na akumulátor se poskytuje záruka na 10 let resp. 240 000 km na udržení 80 % kapacity.