name | autoweek.cz

Na český trh vstupuje Kia EV6 GT

Na český trh vstupuje Kia EV6 GT

04.10.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kia EV6 GT je nejvýkonnější sériově vyráběný automobil značky. Elektrické hnací ústrojí se dvěma elektromotory poskytuje výkon 430 kW (585 k) a dojezd až 424 km. Disponuje elektronickým samosvorným diferenciálem e-LSD, speciálním jízdním režimem GT a volitelným režimem Drift.

Vůz Kia EV6 GT už je možné objednávat u autorizovaných prodejců značky. Prvním zákazníkům budou první kusy dodávány od prvního čtvrtletí roku 2023. Sportovní elektromobil s akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh, pohonem všech kol a výkonem až 430 kW (585 k) je na českém trhu v prodeji za 1 780 980 Kč včetně DPH a sedmileté tovární záruky. Sportovně zaměřená verze GT doplňuje nabídku modelu EV6, který si za prvních 11 měsíců od uvedení na český trh koupilo 115 zákazníků.

 

Platforma E-GMP a pokročilé technologie

Kia EV6 GT je postavena na podvozkové platformě E-GMP s 800 V architekturou. Vpředu umístěný elektromotor o výkonu 160 kW (218 k) spolupracuje s novým elektromotorem na zadní nápravě s výkonem 270 kW (367 k). Dohromady poskytují systémový výkon 430 kW (585 k) s maximem točivého momentu 740 N.m. Díky tomu EV6 GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s. Akumulátor o kapacitě 77,4 kWh umožňuje dojezd až 424 km.

 

Výhradně pro model EV6 GT je určený elektronický samosvorný diferenciál e-LSD s technologiemi Smart Traction (chytré držení stopy) a Smart Yaw Damping (chytré tlumení stáčivých sil), které vyvažují jízdní stabilitu a pohodlí v souladu s dynamickým potenciálem provedení GT.

 

Kromě stávajících jízdních režimů Eco, Normal a Sport může řidič zvolit režim GT pro co nejdynamičtější odezvu obou elektromotorů, brzd, řízení, semiaktivního systému odpružení, elektronického samosvorného diferenciálu e-LSD a elektronického řízení stability ESC. ESC v režimu GT povolí vyšší prokluz kol a je zde možnost systém jej zcela deaktivovat chce-li řidič dosáhnout přetáčivost vozidla. Ještě o krok dále jde volitelný režim Drift s cílem k záměrného vyvolání přetáčivosti, kdy se větší podíl (až 100 %) hnacího momentu posílá na zadní kola.

 

Verze GT je o 10 mm delší a hmotnost je o 80 kg vyšší. Sportovní zaměření si vyžádalo jen minimální konstrukční úpravy podvozku - nové pružiny, tužší stabilizátory GT a větší brzdové kotouče s novými čtyřpístkovými třmeny na přední nápravě.

 

Zavazadlový prostor má objem 480 l, při sklopení zadní řady sedadel až 1260 l.

 

Řešení dobíjení

Komfortní dobíjení na cestách zajišťuje lokální řešení Kia EV Power Card s 80% pokrytím sítě veřejných dobíjecích stanic a na mezistátních trasách je k dispozici evropská platforma Kia Charge, která zpřístupňuje více než 410 000 dobíjecích stanic. Zákazníci, kteří si model EV6 GT zakoupí, získávají automaticky obě dobíjecí služby najednou. V prvním roce s tuzemským řešením Kia EV Power Card mohou na dobíjení zdarma čerpat měsíční bonus 1000 Kč vč. DPH. U evropské služby Kia Charge pak na prvních 12 měsíců zdarma získávají zvýhodněný balíček Ionity Power, s kterým na stanicích Ionity dobijí 1 kWh za cenu 7,70 Kč vč. DPH.