name | autoweek.cz

Nissan Qashqai má nový motor DIG-T 163
20.11.2014 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nabídka modelu Qashqai se rozrůstá o verzi s novým přeplňovaným zážehovým motorem DIG-T 163 o objemu 1,6 l. Jde o nejrychlejší verzi modelu Qashqai v aktuální nabídce. Nabídku modelu Qashqai se zážehovými motory doplňuje verze s převodovkou Xtronic v kombinaci s motorem 1,2 DIG-T.
Nissan rozšiřuje nabídku modelu Qashqai uvedením verze s novým zážehovým motorem DIG-T 163 s přeplňováním turbodmychadlem. Nový čtyřválcový motor o objemu 1,6 l plní požadavky emisní normy Euro 6. Motor DIG-T 163 byl vyladěn speciálně pro model Qashqai. Má největší výkon 120 kW (163 k) při 5600/min a točivý moment 240 N.m v rozsahu otáček 2000 až 4000/min. Nový motor DIG-T 163 je k dispozici ve verzi s pohonem předních kol a je vybaven šestirychlostní přímo řazenou převodovkou.
Stejně jako všechny ostatní verze modelu Qashqai je i nový DIG-T 163 vybaven systémem Start/Stop. Vůz s ním dosahuje akcelerace z 0 na 100 km/h za 9,1 s, což z něj činí nejrychlejší Qashqai v aktuální nabídce. Jeho maximální rychlost je 200 km/h. Vozy vybavené tímto novým motorem vykazují v kombinovaném cyklu EU spotřebu pouhých 5,8 l/100 km a tedy emise CO2 od 134 g/km u modelů vybavených 16" a 17" koly, resp. 138 g/km u modelů vybavených 18" a 19" koly.
Nová verze DIG-T 163 doplňuje řadu zážehových motorů modelu Qashqai, kterou dosud představoval jen alianční motor 1,2 DIG-T o výkonu 115 k (85 kW).
Pro zákazníky, kteří dávají přednost samočinnému řazení, je nově k dispozici motor 1,2 DIG-T v kombinaci s převodovkou Nissan Xtronic, která funguje na principu variátoru. Na rozdíl od běžných variátorů napodobuje převodovka Xtronic modelu Qashqai prostřednictvím odstupňovaných změn při prudké akceleraci chování klasických automatických převodovek s několika převodovými poměry. Při mírnějším stylu jízdy se poměry upravují citlivě tak, aby byla zaručena naprostá plynulost. Díky tomu přináší převodovka Xtronic řidičům to nejlepší z obou systémů: maximálně plynulou jízdu při nižší zátěži a nekompromisní výkon při jízdě se silnou akcelerací.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz