name | autoweek.cz

Nová alianční platforma pro elektromobily
13.04.2020 | Vladimír Rybecký | Trendy
Renault jako průkopník elektromobility v Evropě připravil pro nakonec neuskutečněný autosalon v Ženevě koncepční elektromobil Morphoz. Ten byl navržen s využitím nové platformy CMF-EV vyvinuté aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi.
Nová modulární platforma pro elektricky poháněné automobily CMF-EV vytváří nové možnosti pro budoucí elektromobily z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru ve vozidle. Nová platforma posunuje hranice modularity. S jejím využitím lze navrhovat automobily s mimořádně prostorným interiérem a inovativním designem.
Při použití platformy CMF-EV mohou konstruktéři používat různé typy karoserií - SUV, hatchbacky i sedany. Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace akumulátorů různých rozměrů a tím i s různou kapacitou. Ty se mohou přizpůsobovat různým typům elektromobilů a plug-in hybridů z hlediska optimalizace jejich dojezdu. Díky umístění akumulátorů pod podlahou v zadní části automobilu se sníží těžiště.
Modularita platformy CMF-EV umožňuje instalaci jednoho nebo dvou trakčních elektromotorů, a tím i výrobu automobilů s pohonem dvou nebo čtyř kol. Kromě toho byla platforma konstruována tak, že s jejím využitím bude možné zavést systémy umožňující autonomní řízení úrovně 4.
Inovativní konstrukce také poskytuje nové možnosti tvarování designu. Dlouhý rozvor kol s koly v samých rozích karoserie a plochá podlaha umožňují navrhování automobilů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru. To má výrazný dopad na snížení aerodynamického odporu vozidla.
Platforma také vytváří nové možnosti uspořádání interiéru. Menší rozměry elektromotoru umožňují navrhnout tenčí a dopředu posunutou přístrojovou desku. Tím se získá větší úložný prostor a místo pro cestující a zároveň více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Není zde tunel pro převodové ústrojí, takže plochá podlaha vytváří víc volného prostoru. Výsledkem je, že platforma umožňuje navrhnout automobil s vnitřním prostorem modelu střední třídy Talismanu při vnějších rozměrech kompaktního Mégane.
Díky technologickým inovacím a možnostem, nabízeným modularitou, se platforma CMF-EV stane vzorovou pro využití při vývoji dalších elektricky poháněných vozidel skupiny Renault a celé aliance.
Při použití platformy CMF-EV mohou konstruktéři používat různé typy karoserií - SUV, hatchbacky i sedany. Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace akumulátorů různých rozměrů a tím i s různou kapacitou. Ty se mohou přizpůsobovat různým typům elektromobilů a plug-in hybridů z hlediska optimalizace jejich dojezdu. Díky umístění akumulátorů pod podlahou v zadní části automobilu se sníží těžiště.
Modularita platformy CMF-EV umožňuje instalaci jednoho nebo dvou trakčních elektromotorů, a tím i výrobu automobilů s pohonem dvou nebo čtyř kol. Kromě toho byla platforma konstruována tak, že s jejím využitím bude možné zavést systémy umožňující autonomní řízení úrovně 4.
Inovativní konstrukce také poskytuje nové možnosti tvarování designu. Dlouhý rozvor kol s koly v samých rozích karoserie a plochá podlaha umožňují navrhování automobilů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru. To má výrazný dopad na snížení aerodynamického odporu vozidla.
Platforma také vytváří nové možnosti uspořádání interiéru. Menší rozměry elektromotoru umožňují navrhnout tenčí a dopředu posunutou přístrojovou desku. Tím se získá větší úložný prostor a místo pro cestující a zároveň více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Není zde tunel pro převodové ústrojí, takže plochá podlaha vytváří víc volného prostoru. Výsledkem je, že platforma umožňuje navrhnout automobil s vnitřním prostorem modelu střední třídy Talismanu při vnějších rozměrech kompaktního Mégane.
Díky technologickým inovacím a možnostem, nabízeným modularitou, se platforma CMF-EV stane vzorovou pro využití při vývoji dalších elektricky poháněných vozidel skupiny Renault a celé aliance.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz