name | autoweek.cz

Nové koncepční vozy Volkswagen

Nové koncepční vozy Volkswagen

24.02.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Expozici značky Volkswagen bude na letošním autosalonu v Ženevě dominovat koncepční vůz, který signalizuje, že konečně i ve Wolfsburgu vzali na vědomí rostoucí zájem evropských kupujících o malá SUV. Cenově dostupné SUV zatím ale je jen studií. Předveden by měl být i nový vůz jen pro Čínu.
Lifestylově laděná studie má být předzvěstí ofenzivy Volkswagenu v segmentu SUV. Volkswagen touto studií poskytuje realistický výhled na zcela novou modelovou řadu a budoucí sériově vyráběný model. Koncept ovládání ve studii se obejde téměř zcela bez spínačů a využívá inovativní pojetí studie Budd-e, kterou Volkswagen v lednu vystavil na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas.
 
Koncept má být blízký sériové produkci, takže by Volkswagen měl konečně představit svou odpověď na úspěšné vozy Opel Mokka (vloni se jej i pod značkou Vauxhall prodalo 163 300 kusů a v Ženevě se představí v modernizované podobě Mokka X) a Renault Captur (vloni se jej v Evropě prodalo 194 440 kusů), tedy model znatelně menší ale i levnější než Tiguan. Volkswagen už v roce 2012 předvedl studii Taigun na autosalonu v Sao Paulu jako předzvěst připravovaného crossoveru na bázi modelu up! Následovaly další verze, nicméně tento projekt byl posléze zrušen a nahrazen tímto připravovaným modelem.
 
Volkswagen v roce 2014 v Ženevě předvedl koncept kompaktního SUV T-Roc. S výrobou jeho třídveřové verze se i nadále počítá.
 
V Ženevě by měl Volkswagen překvapivě odhalit i nový model určený pro čínský trh. Nepředstaví jej tedy na některém z mnoha čínských autosalonů, protože Volkswagen chce zdůraznit své úspěšné globální působení. Nemělo by ale jít o levný model, který Volkswagen pro Čínu připravuje. Volkswagen už letos jednu v Evropě utajenou novinku předvedl - malý (délka 4 m) sedan Ameo, postavený na platformě PQ25 z Pola, určený pro indický trh.