name | autoweek.cz

Nový Citroën C3 - místo 2CV malý Cactus

Nový Citroën C3 - místo 2CV malý Cactus

30.06.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová generace Citroënu C3 se současně představila v Lyonu a ve výrobním závodě PSA v Trnavě, kde už odstartovala sériová výroba. Zcela nová podoba opustila zaoblený profil, hlásící se k odkazu legendy Citroën 2CV. Místo toho připomíná zmenšený crossover C4 Cactus.
Citroën představil třetí generaci malého hatchbacku C3. Podobně jako úspěšný větší model C4 Cactus má na dveřích ochranné lišty z polyuretanu Airbump. Také příď vozu má podobný design jako Cactus. Není to určitě špatná volba, protože první dvě generace C3 nelze sice označit za neúspěšné, ale určitě prodejními čísly nesplnily očekávání. Namísto obchodně málokdy úspěšného retrostylu tedy přichází v zajímavější podobě malého crossoveru přitažlivějšího pro mladé zákazníky.

Individualizace
Trnavský výrobní závod koncernu PSA Peugeot-Citroën, kde už novinku vyrábějí pro celou Evropu, se musel připravit na velkou míru individualizace. Zákazníci si totiž mohou nový C3 přizpůsobit podle vlastního vkusu v dosud nevídané míře. K dispozici je celkem 36 barevných kombinací střechy a zbytku karoserie, ale i množství různých volitelných doplňků, například barevné lemy předních mlhovek nebo různé lišty v interiéru. Ostatně také interiér, nabízený ve čtyřech základních podobách, připomíná Cactus použitými tvary i materiály.
 
Koncernový základ
Rozvor náprav 2540 m (stávající C3 měla 2460 mm), délka 3990 mm, šířka 1750 mm a výška 1470 mm, stejně jako zavazadlový prostor s objemem 300 l mají velmi blízko k Peugeotu 208, používajícímu stejnou modulární platformu PSA EMP1, kterou používá i Citroën C4 Cactus.
 
Stejná je samozřejmě i nabídka pohonných jednotek se zážehovými tříválci 1,0 a 1,2 l a turbodiesely 1,6 BlueHDi. Základní varianta zážehového motoru dosahuje výkon 50 kW (68 k), výkonnější verze má 60 kW (82 k) a nejvýkonnější tříválec 1,2 PureTech přeplňovaný turbodmychadlem produkuje 81 kW (110 k). K dispozici pro něj bude i šestirychlostní samočinná převodovka Aisin s hydrodynamickým měničem momentu. Vznětový čtyřválec 1,6 BlueHDi poskytne výkon 55 kW (75 k) nebo 74 kW (100 k).
 
Moderní technika
Ve výbavě nového Citroënu C3 najdeme asistenční systémy schopné sledovat takzvaný mrtvý úhel, neúmyslné vybočení z jízdního pruhu i únavu řidiče. Multimediální systém dokáže díky funkci MirrorScreen zobrazit obsah smartphonu na 7“ dotykový displej. Navigaci systém dodává TomTom.
 
Specialitou nové C3 je širokoúhlá Full HD (2 Mpx) kamera ConnectedCam u vnitřního zpětného zrcátka propojená s GPS. Snímá prostor před autem, přičemž řidič může stisknutím tlačítka během jízdy vytvořit fotografii nebo krátké video (max. 20 s), pokud v okolí vozu uvidí něco zajímavého. Záznam se uloží do 16 GB paměti a přes aplikaci ConnectedCam Citroën se s ním lze podělit s ostatními na sociálních sítích. V případě nehody se kamera zapne automaticky. Zaznamená 30 s před a minutu po nehodě. Záznam může sloužit jako důkazní materiál, pokud ho policie uzná.
 
Nový Citroën C3 se veřejnosti představí na autosalonu v Paříži a prodej má podle předběžných zpráv začít v listopadu tohoto roku. Stejně jako předchůdce bude nová C3 i nadále nabízena jen jako pětidveřový hatchback. Citroën ale plánuje ještě malé SUV jako náhradu za MPV C3 Picasso.