name | autoweek.cz

Nový Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Nový Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6

06.11.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový Peugeot 508 prošel výraznou modernizací jak z hlediska stylu, tak použité techniky i pohonných jednotek. Řada 508 se nyní rozšiřuje o zcela novou verzi RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6, jejíž prodej v Evropě startuje v listopadu 2014.

Peugeot 508 byl od svého uvedení na trh na začátku roku 2011 k dispozici ve verzích sedan a kombi. V roce 2012 obohatil řadu Peugeot 508 RXH HYbrid4. Ten představoval zcela novou nabídku v segmentu allroadů resp. crossoverů. Zabudování nové masky chladiče u vozu Peugeot 508 RHX si vyžádalo prodloužení předního převisu o 5 mm, celková délka se tak zvýšila na 4828 mm.

 

Peugeot 508 RXH HYbrid4 je stále výjimečný využitím hybridního pohonu kombinujícího turbodiesel a elektromotor. Peugeot 508 RXH je nově k dispozici i se vznětovým motorem 2,0 BlueHDi 180 k EAT6 také ve verzi 508 RXH BlueHDi s potenciálem přilákat další zákazníky. U nové verze motoru 2,0 BlueHDI 180 k  EAT 6 s výkonem 133 kW (180 k) při 3750/min a točivým momentem 400 N.m při 2000/min byly u vozu RXH s pohotovostní hmotností 1790 kg homologovány emise 119 g CO2/km a kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km.

 

Technologie HYbrid4 se u modelu 508 nabízí u sedanu (tato verze není v ČR v nabídce) a allroadu RXH. Turbodiesel 2,0 HDI o výkonu 120 kW (163 k) pohání přední kola a elektromotor o výkonu 27 kW (37 k) pohání zadní kola. Oba motory fungují střídavě nebo současně. K dispozici jsou tak čtyři režimy jízdy, mezi nimiž může řidič přepínat (ZEV, 4×4, Sport a Auto). Tato varianta s pohotovostní hmotností 1910 kg má normovanou kombinovanou spotřebu 4,0 l/100 km (emise 104 g CO2/km).

 

Nový Peugeot 508 RXH se pro evropský trh vyrábí ve  francouzském městě Rennes. Základní cena verze 508 RXH Allure 2,0 BlueHDI FAP 180 S&S EAT6 je 993 000 Kč, varianty 508 RXH Allure 2,0 HDI FAP ETG6 HYbrid4 činí 1 052 600 Kč.