name | autoweek.cz

Peugeot 308 R HYbrid

Peugeot 308 R HYbrid

20.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot na šanghajském autosalonu představuje koncepční vůz Peugeot 308 R HYbrid. Jde o hybridní hatchback vytvořený divizí Peugeot Sport.
Peugeot na šanghajském autosalonu uvádí na trh nový model 308 S, který se vyrábí a prodává v Číně. Současně ukazuje koncept Peugeot 308 R HYbrid. Vývoj vozu Peugeot 308 R HYbrid byl svěřen týmu Peugeot Sport.

Výkonové parametry jsou na vysoké úrovni díky multifunkčnosti platformy EMP2. Stylistické principy modelu 308 R HYbrid vycházejí z koncepčního vozu Quartz. Vozy Quartz a 308 R HYbrid mají kromě těchto stylistických prvků společnou i novou hybridní pohonnou jednotku s možností vnějšího nabíjení, kterou vyvinul tým Peugeot Sport.
 
Pohonná jednotka v sobě spojuje tři zdroje energie, z nichž každý pohání vozidlo nezávisle na ostatních: zážehový čtyřválec 1,6 THP S&S o výkonu 198 kW (270 k), elektromotor o výkonu 85 kW (115 k), oba spojené s šestirychlostní převodovkou, a elektromotor se stejnými parametry na zadní nápravě. To dává dohromady mimořádný výkon a možnost pohonu všech kol.

Přepínací tlačítko na středové konzoli se používá k volbě jednoho ze čtyř jízdních režimů. Režim Hot Lap využívá veškerý potenciál všech tří motorů. Výsledkem je výkon 268 kW (500 k) a maximální točivý moment 730 N.m. Režim Track vyvíjí 294 kW (400 k)  a 530 N.m především díky spalovacímu motoru a zadnímu elektromotoru, přičemž přední elektromotor zajišťuje při akceleraci funkci boost. Režim Road je určen pro jízdu mimo město s výkonem 220 kW (300 k)  a točivým momentem 400 N.m. Spalovací motor poskytuje veškerý svůj potenciál, zadní elektromotor pomáhá při zrychlení a přední elektromotor není v tomto režimu aktivován. Režim ZEV prioritně využívá pro pohon vozu jen zadní elektromotor, přední elektromotor zasahuje jen při potřebě akcelerovat.

Pod zadními sedadly je místo nádrže benzinu umístěn lithio-ionový akumulátor s kapacitou 3 kWh. Nádrž o objemu 50 l je nyní umístěna v zavazadlovém prostoru nad zadním elektromotorem.
 
Rekuperační systém brzdění, který zpomaluje vůz pomocí elektromotorů/generátorů až do rychlosti 250 km/h, nejen šetří brzdy, ale je také jedním ze tří způsobů dobíjení akumulátoru. Dalším je používání předního elektromotoru jako generátoru poháněného spalovacím motorem a třetím je rychlé dobíjení ze zásuvky.
 
Peugeot 308 R HYbrid představuje novou verzi interiéru se čtyřmi samostatnými skořepinovými sedadly. Přejímá materiály ze sériových vozů i speciální, vyhrazené koncepčním vozům. Přístrojová deska je potažena látkou získanou technikou digitálního tkaní. Tento inovativní materiál lze použít na složité kusy velkých rozměrů, které jsou pak měkké na dotek bez nutnosti používat pěnu, čímž se snižuje hmotnost vozu. Tato digitální tkanina se používá pro výplně dveří, společně s černou kůží a plavou patinovanou kůží.