name | autoweek.cz

Peugeot E-Lion Day 2024

Peugeot E-Lion Day 2024

31.01.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot se chce do roku 2025 stát vedoucí značkou na evropském trhu s elektromobilitou. Projekt E-Lion je jádrem strategie Peugeotu zaměřené na budování udržitelné mobility zítřka. Jde o komplexní přístup, který přesahuje elektrifikaci vozidel a zahrnuje i osmiletou záruku pro model E-3008..

Při první akci E-Lion Day v lednu 2023 Peugeot prezentoval svůj závazek k udržitelnému rozvoji. Zavázal se stát se do roku 2025 vedoucí značkou na evropském trhu s elektromobilitou. Během letošního E-Lion Day Peugeot představil strategický plán spojený s novým E-3008 se zárukou na 8 let, posílením oběhového hospodářství s rozšiřováním recyklace akumulátorů a začleněním ChatGPT do všech modelů. Také se zavázal k ochraně životního prostředí v dalších oblastech.

 

Peugeot se zaměřuje na expanzi elektromobility. Letos uvede na trh také modely 408 a 508 v elektrické verzi. Ještě předtím přijde do prodeje nový E-3008 s dojezdem až 700 km. S modely E-208 a E-2008 vyrábí nejoblíbenější malá auta s akumulátory v Evropě a je i lídrem na trhu elektrických užitkových vozů, které v létě projdou modernizací. Díky službě Free2Move Charge mají zákazníci značky Peugeot přístup k jedné z největších sítí nabíjecích stanic v Evropě zahrnující víc než 600 000 dobíjecích stanic, včetně více než 77 000 rychlonabíjecích.

 

Generální ředitelka Peugeotu Linda Jacksonová k tomu řekla: „Projektem E-Lion Peugeot mobilizuje veškeré své technické znalosti a kreativitu svých týmů aby umožnil všem zákazníkům přístup k udržitelné mobilitě. Jako přední společnost chceme připravit cestu. Je to neuvěřitelně obohacující práce. Nyní víc než kdy jindy musí značka Peugeot přispívat k zodpovědnějšímu a udržitelnějšímu světu pro budoucí generace. Jsme na cestě k dosažení našeho cíle bezemisní mobility Carbon Net Zero, ale existují různé způsoby, jak toho dosáhnout. Jsem přesvědčena, že vzdělání je jedním z klíčů k udržitelnějšímu světu, a proto chceme přispět svým dílem.“

 

Peugeot Allure Care

S důvěrou v kvalitu svých produktů nabízí Peugeot svým zákazníkům službu Peugeot Allure Care - osmiletou (resp. na 160 000 km) záruku výrobce na celé vozidlo. Ta zahrnuje kromě akumulátoru hnací ústrojí a hlavní elektrické a mechanické součásti (motor, nabíječku, hnací ústrojí a hlavní elektrické a mechanické vybavení). Tato služba, která bude k dispozici pro nové E-3008 (v prodeji od února), vyžaduje přesné sledování vozidla v souladu s plánem údržby výrobce. Každé dva roky nebo každých 25 000 km prodlouží servis ve schválené síti Peugeot záruku o dva roky (nebo dalších 25 000 km) dokud se nedosáhne 8 let nebo 160 000 km. Po celou tuto dobu se na kryté zásahy vztahuje záruka výrobce. Kromě toho pokud kapacita akumulátoru klesne pod 70 % lze jej nechat opravit nebo vyměnit za nový. Peugeot, který tuto záruku poskytuje na hlavních evropských trzích, je první evropskou značkou, která nabízí u jednoho ze svých modelů takto rozsáhlé krytí.

 

ChatGPT v i-Cockpitu všech modelů

Od února Peugeot nabízí technologii generativní umělé inteligence ChatGPT pro celou svou modelovou řadu osobních i užitkových vozů - zpočátku jen na 5 trzích (Francie, Německo, Itálie, Španělsko, Velká Británie), poté bude na konci druhého čtvrtletí rozšířena do dalších zemí. Generativní umělá inteligence může poskytnout odpovědi na konkrétní otázky.

 

Posílení oběhového hospodářství

Třetí pilíř projektu E-Lion stojí na rozvoji oběhového hospodářství založeného na 4R: Remanufacture (repase), Repair (oprava), Reuse (opětovné použití) a Recycle (recyklace). Peugeot tak používá méně, ale odolnějších materiálů, zvyšuje jejich životnost a zajišťuje jejich recyklaci na konci životnosti. Například nový E-3008 je vyroben z 23 % z recyklovaných materiálů, zejména ocelí a polymerů.

 

Pro vozidla s ukončenou životností vytvořil Stellantis Sustainera Valorauto, společný podnik s Galloo. Toto řešení zahrnuje sběr a demontáž vozidel, obnovu, renovaci a marketing životaschopných dílů, stejně jako recyklaci materiálů. Skupina také založila společný podnik zaměřený na recyklaci akumulátorů s cílem získat materiály z lithio-iontových akumulátorů. Do roku 2030 by nová vozidla značky měla obsahovat 40 % eko-materiálů nebo recyklovaných materiálů.

 

Peugeot se hodlá věnovat vzdělávání

Klíčovým zájmem projektu E-Lion jsou lidé a životní prostředí. Peugeot se rozhodl, že svou odpovědnou strategii zaměří na vzdělávání a na konkrétní vzdělávací iniciativy, které mají dopad na životní prostředí.