name | autoweek.cz

Peugeot předvedl atraktivní kombi 508 SW

Peugeot předvedl atraktivní kombi 508 SW

07.06.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot udrží ve své nabídce tradiční kombi střední třídy jako pro tuto značku tradiční typ karoserie a současně jako praktickou alternativu k vozům SUV. Stejně jako liftback 508 i nové kombi 508 SW má velmi přitažlivé tvary - větší objem zavazadlového prostoru není na úkor elegance.
Už při premiéře liftbacku 508 na autosalonu v Ženevě nám u Peugeotu slíbili, že brzy se přidá i praktické kombi. Jeho podobu nyní zveřejnili, byť jeho prodej začne až v lednu příštího roku.
 
Shoda s liftbackem i rozdíly
Návrh obou karosářských variant designéři vytvářeli současně, aby nemuseli dělat žádné kompromisy. Příď kombi je stejná jako u liftbacku se stejnými Full LED světlomety. Peugeot 508 SW má elegantní profil a přitom linie střechy není tak svažitá, aby se neomezil prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech. Mají zde víc místa než v liftbacku. Boční dveře mají jako u liftbacku bezrámové okna.
 
Peugeot 508 vychází z platformy PSA EMP2. Rozvor náprav se proti liftbacku nezměnil (2793 mm), ale celková délka narostla o 30 mm na 4780 mm. Výška je jen 1420 mm. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 530 l, tedy o 30 l méně než současný Peugeot 508 SW. Po sklopení opěradel zadních sedadel jeho objem naroste na 1780 l, což je naopak o 182 l víc než dosud a stejně jako u Volkswagenu Passat.
 
V přední části interiéru pochopitelně k žádným změnám nedošlo. Přístrojovou desku tedy rovněž tvoří tzv. Peugeot iCockpit s malým volantem, digitálním přístrojovým panelem a centrálním dotykovým displejem 10“ a sedmi hlavními tlačítky na středové konzoli. Zajímavostí je nabídka ergonomických sedadel AGR vybavených pěti programy vícebodové masáže.
 
Nabídka pohonných jednotek

V nabídce motorů bude přeplňovaný zážehový 1,6 PureTech o výkonu 132 kW (180 k) nebo 166 kW (225 k). Turbodiesely jsou 1,5 BlueHDi/96 kW (130 k) a 2,0 BlueHDi/118 kW (160 k) nebo 132 kW (180 k). Pouze motor 1,5 BlueHDi je kombinován se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, ostatní se kombinují jen s osmistupňovou samočinnou Aisin EAT8 s měničem momentu.
 
Později nabídku doplní jako základní pohonná jednotka zážehový tříválec 1,2 PureTech/96 kW (130 k) a vrcholem nabídky se od poloviny roku 2019 stane plug-in hybrid schopný čistě na elektřinu ujet 50 km podle WLTP.
 
Z Mylhúz s nejmodernějšími asistenty
Z mnoha asistenčních systémů stojí za vyzdvižení v tomto segmentu poprvé nabízený systém nočního vidění (Night vision) s infračervenou kamerou, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go s nastavitelnou vzdáleností od vozu jedoucího vpředu, umožňující automatický rozjezd při zastavení na dobu kratší než 3 s,   světlomety Full LED s funkcí přídavného osvětlení do zatáčky EVS, zadní světla s přizpůsobující se intenzitou ARS a systém Full Park Assist.
 
Nový Peugeot 508 SW se bude, stejně jako fastback, vyrábět v Mylhúzách ve Francii. Ve světové premiéře se Peugeot 508 SW představí na pařížském autosalonu a prodej v Evropě bude zahájen v lednu 2019.