name | autoweek.cz

Přijíždí Ford Transit Courier

Přijíždí Ford Transit Courier

09.06.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Uvedením Transitu Courier Ford završuje kompletní modernizaci a rozšíření své modelové řady Transit. Ford Transit Courier živnostníkům a rozvážkovým službám nabídne největší hospodárnost provozu i nejlepší přepravní vlastnosti mezi srovnatelnými malými dodávkami.

V průběhu dvou let Ford kompletně přebudoval a rozšířil svou nabídku užitkových vozidel. Transit nyní lze koupit pro jakékoliv potřeby rozměrů nákladu, protože Ford nyní má k dispozici čtyři modely nesoucí toto označení.

 

Od začátku roku Ford prodal asi 50 000 užitkových automobilů, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2013 představuje navýšení o 10 %. V návaznosti na uvedení nového Transitu, Transitu Custom a Transitu Connect v prvním čtvrtletí roku 2014 vzrostl podíl Fordu na evropském trhu užitkových vozidel na 10,4 %, což je nejvyšší hodnota za posledních 16 let.

 

Rozšíření nabídky

S příchodem prvního malého člena řady Transit Ford získává další silnou zbraň k posílení své pozice na rychle expandujícím evropském trhu malých užitkových automobilů. Městský rozvážkový model Transit Courier s kapacitou na 1 europaletu se postaví jak malým užitkovým vozům, reprezentovaným například trojčaty Fiat Fiorino/Citroen Nemo/Peugeot Bipper. Má pro to silné argumenty: o 10 % větší nákladový prostor než přímí konkurenti, delší ložnou plochu, snazší přístup posuvnými bočními dveřmi a celoplošnou ocelovou přepážku

Nový Transit Courier je dlouhý 4175 mm. Byl vytvořen na stejné globální platformě B3 jako Ford B-Max nebo Fiesta VI. Jedná se ale o úplně jiné, nesrovnatelně praktičtější auto, než dosud nabízel model Fiesta Van.

Podvozek Transitu Courier dostal pozměněný převod řízení a inovativní zadní pružiny, díky nimž si zachovává nejlepší jízdní vlastnosti nezávisle na aktuálním zatížení. Podvozek zajišťuje i v nezatíženém stavu komfortní a plynulou jízdu.

V nabídce je i osobní verze Kombi Van, která by mohla oslovit i ty, kterým v nabídce Fordu chybí nástupce malého modelu s vysokou stavbou Fusion. Verze Kombi Van mají sedadla pro pět cestujících, takže se hodí pro pracovní i rodinné účely. Zadní asymetricky dělená sedadla jsou sklopná. Objem nákladového prostoru verze Kombi po sklopení zadních sedadel činí 1,69 m3.

 

Nákladový prostor

Nový Ford Transit Courier nad konkurencí vyniká nákladovým prostorem - má větší kapacitu a praktičtější řešení než u přímých konkurentů. Jeho základní objem 2,3 m3, ložná plocha je dlouhá 1620 mm při šířce mezi podběhy 1012 mm. Maximální užitečné zatížení činí 645 až 660 kg.

Optimální přístup do nákladového prostoru zajišťují asymetrické dvoukřídlé zadní dveře s úhlem otevření až 158°. Předností Transitu Courier je rovněž lepší přístup do nákladového prostoru prostřednictvím širokých posuvných bočních dveří. Objednat lze posuvné boční dveře na jedné či na obou stranách vozu.

V nákladovém prostoru je šest kotevních bodů pro upevnění nákladu a několik předinstalovaných pro instalaci regálů nebo podobných konstrukcí. Na přání se dodává osvětlení nákladového prostoru s LED.

Celoplošná ocelová přepážka (neprosklená nebo prosklená) plně odpovídá mezinárodně uznávaným normám. Na přání lze místo přepážky dodat skládací mříž a sklopné sedadlo spolujezdce. V této podobě Transit Courier umožňuje přepravu nákladů o délce až 2590 mm.

 

Špičková technika

Unikátní dokovací stanice MyFord Dock slouží k upevnění a nabíjení přenosných elektronických zařízení, jako jsou mobilní telefony nebo přenosné navigace.

V nabídce je i komunikačním systémem Ford SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání, která v případě nehody pomůže posádce vozu navázat spojení s dispečinkem záchranného systému.

 

Nejnižší provozní náklady ve třídě

Ford Transit Courier se chlubí nadprůměrnou hospodárností svých pohonných jednotek. Pro všechny motory je na přání k dispozici úsporný systém Auto-Start-Stop. Tyto velmi hospodárné motory mají hlavní zásluhu na nízkých provozních nákladech nového Transitu Courier.

Turbodiesel 1,6 Duratorq TDCi o výkonu 70 kW (94 k) s točivým momentem 215 N.m v rozsahu otáček 1750 až 2500/min. má kombinovanou spotřebu paliva jen 3,7 l/100 km (tzn. emise CO2 97 g/km) - uváděné hodnoty se vztahují na motor vybavený systémem Auto-Start-Stop.

Zákazníci mohou zvolit rovněž vznětový motor 1,5 Duratorq TDCi (55 kW/74 k a 190 N.m v rozsahu 1700 až 2000/min) s kombinovanou spotřebou 3,9 l/100 km (emise CO2 103 g/km).

V případě přeplňovaného zážehového motoru 1,0 EcoBoost o 74 kW (100k), známého z osobních vozů Ford, je kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km a emise CO2 119 g/km (opět se systémem Auto-Start-Stop).

Servisní interval činí jeden rok nebo až 30 000 km. Konstrukce vozu je optimalizovaná tak, aby náklady na údržbu a opravy byly co nejnižší. Několikadílný zadní nárazník, robustní ochranné boční lišty na karoserii i vysoko posazená světla přispívají k levnějším opravám po případné nehodě.

 

Výroba u Marmarského moře

Ford Transit Courier v užitkové podobě i jako osobní Kombi vyrábí společný podnik Ford Otosan vytvořený společnostmi Ford Motor a Koç Holding v nově vybudovaném závodě Yeniköy, který se nachází ve stávajícím areálu Ford Otosan Kocaeli na břehu Marmarského moře. Z Turecka se Transit Courier vyváží do 46 zemí světa. Výrobní linka má projektovanou kapacitu 110 000 aut ročně.