name | autoweek.cz

Škoda Superb - přichází nová éra

Škoda Superb - přichází nová éra

14.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ve svém dalším díle přibližování podoby nové generace vozu Škoda Superb se mladoboleslavská automobilka zaměřuje na detaily karoserie, zdůrazňující preciznost podtrženou ostrými liniemi. Škoda Superb ukáže svou podobu 17. února v Praze.
Díky atraktivnímu designu se třetí generace modelu Superb posune opět o významný krok výš v žebříčku vozů vyšší střední třídy. K pověstné praktičnosti se přidá i moderní design a špičková technika, vycházející z modulového uspořádání koncernové platformy MQB.
 
Krátce před světovou premiérou, která se odehraje 17. února v Praze, odhalila Škoda Auto po záběrech z testování, designových skicách a interiéru také první detaily designu nové generace modelu Superb. Ty působivě ukazují vysoké designové ambice značky, prosazované šéfem designu Jozefem Kabaněm. Představené detaily a zpracování svědčí o snaze o maximální preciznost a důrazu i na ty nejmenším detailům.
 
​Design vozu je plně v novém stylu, uvedeném nedávno představenými novými generacemi modelů Octavia a Fabia, stejně jako před tím zcela novým modelem Rapid. U Superbu jsou tyto nové charakteristické znaky ještě povýšeny a dostávají příležitost ještě více vyniknout. Superb přichází s nezaměnitelným designem s výrazně konturovanými plochami a elegantními, ostře řezanými liniemi od přídě až po záď.
 
Na první pohled zaujme především velmi výrazná grafika světel s prvotřídním zpracováním a originálním využitím geometrického tvaru trojúhelníku s trojrozměrnými konturami zdůrazňujícími exkluzivní charakter vozu s Kabaněm opakovaným odvoláním se na tradiční řemeslný um českých sklářů.
 
Slavnostní světová premiéra nové generace modelu Škoda Superb se odehraje 17. února ve Fóru Karlín v Praze. Proběhne za účasti zástupců světových médií a dalších významných hostů z koncernu Volkswagen, společnosti Škoda Auto i představitelů politického, ekonomického a společenského života.
 
Škoda Superb představuje od roku 2001 vrchol modelové nabídky značky Škoda. Dosud (stav k 31. 1. 2015) automobilka dodala svým zákazníkům více než 700 000 vozů první a druhé generace modelu Superb, který se tak zařadil mezi nejoblíbenější vozy střední třídy. Tento úspěch je o to pozoruhodnější, že kategorie velkých vozů střední třídy (resp. vyšší střední třídy) je všeobecně v Evropě na ústupu. Superb zůstává v podstatě jediným skutečně ve velkém počtu prodávaným vozem tohoto segmentu, odolávajícím přechodu kupujících k vozům prémiových značek, neustále se zvětšujícím bestselerům střední třídy a ke stále populárnějším SUV.