name | autoweek.cz
Toyota Racing chce obhájit tituly ve WEC
04.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Toyota Racing bude v novém ročníku Mistrovství světa vytrvalostních závodů WEC usilovat o obhajobu obou titulů. Tým by rád zopakovat úspěchy z minulého ročníku, kdy se stal prvním japonským vítězem Poháru konstruktérů a jeho jezdci Anthony Davidson a Sébastien Buemi zároveň vyhráli Pohár jezdců.
Toyota TS040 Hybrid vloni vyhrála pět z celkových osmi závodů. Vítězný vůz prošel před sezonou WEC 2015 několika úpravami. Má vylepšenou aerodynamiku, přepracované přední partie (včetně konstrukce absorbující nárazovou energii), novou kinematiku zavěšení kol pro optimální záběrové schopnosti pneumatik a dále byla snížena hmotnost.
Toyota TS040 Hybrid bude opět těžit z osvědčené soustavy pohonu Toyota Hybrid System - Racing, která má vynikající tepelnou účinnost a dosahuje nejvyššího systémového výkonu přes 735 kW (1000 k). Stejně jako v loňské sezoně bude závodit v kategorii hybridních vozů s kapacitou 6 MJ na kolo, kde představí svá vylepšení, jako např. upravenou konstrukci vysokokapacitního superkondenzátoru ke zvýšení výkonu.
Vývoj nového vozu 2015 TS040 Hybrid začal hned po loňském závodu 24 hodin Le Mans. Vylepšené auto bylo poprvé otestováno v lednu před svým oficiálním představením absolvoval přes 25 000 km.
Tým pro tuto sezonu připravil dvě různá aerodynamická nastavení. Nastavení s označením Le Mans je vhodnější pro rychlé okruhy typu La Sarthe a Spa, zatímco nastavení označované Sprint zajišťuje větší přítlak, a to díky úpravám zadního křídla, krytu motoru a tvarování předních partií.
Tým Toyota Racing čekají také změny v pravidlech pro sezonu 2015. Týmy nyní smějí během celé sezony použít v jednom voze maximálně pět motorů, přičemž ale žádné auto týmu Toyota Racing tento limit v předchozích třech ročnících nepřekročilo. Další omezení se týkají pneumatik. V tréninku může tým pro jeden vůz použít maximálně čtyři hladké sady a šest sad během kvalifikace a hlavního závodu. Výjimkou jsou závody v Bahrajnu a Šanghaji, kde budou mít týmy k dispozici osm sad, a závod 24 hodin Le Mans s 11 sadami.
Co se týče karoserie, mají týmy nově větší možnosti volby. To se týká např. předního splitteru, zadního křídla, difuzoru a dřevěné desky (planku). Každý vůz pak musí vézt dodatečnou zátěž v případě, že průměrná hmotnost pilota činí méně než 80 kg, což je případ obou posádek týmu Toyota Racing.
Tato nová pravidla vstoupí v platnost hned od prvního závodu sezony, tradiční RAC Tourist Trophy 12. dubna v anglickém Silverstone, 2. května následuje závod v belgickém Spa-Francorchamps. Každoročním vrcholem sezony je 24 hodin Le Mans, který se letos uskuteční 13. a 14. června, zatímco 30. srpna čeká týmy nový závod na německém Nürburgringu. Sezonu s celkovým počtem osmi podniků uzavřou závody v americkém Austinu (19. září), na japonském okruhu Fuji Speedway (11. října), v Šanghaji (1. listopadu) a v Bahrajnu (21. listopadu).
Technické údaje vozu TS040 Hybrid 2015
Toyota TS040 Hybrid bude opět těžit z osvědčené soustavy pohonu Toyota Hybrid System - Racing, která má vynikající tepelnou účinnost a dosahuje nejvyššího systémového výkonu přes 735 kW (1000 k). Stejně jako v loňské sezoně bude závodit v kategorii hybridních vozů s kapacitou 6 MJ na kolo, kde představí svá vylepšení, jako např. upravenou konstrukci vysokokapacitního superkondenzátoru ke zvýšení výkonu.
Vývoj nového vozu 2015 TS040 Hybrid začal hned po loňském závodu 24 hodin Le Mans. Vylepšené auto bylo poprvé otestováno v lednu před svým oficiálním představením absolvoval přes 25 000 km.
Tým pro tuto sezonu připravil dvě různá aerodynamická nastavení. Nastavení s označením Le Mans je vhodnější pro rychlé okruhy typu La Sarthe a Spa, zatímco nastavení označované Sprint zajišťuje větší přítlak, a to díky úpravám zadního křídla, krytu motoru a tvarování předních partií.
Tým Toyota Racing čekají také změny v pravidlech pro sezonu 2015. Týmy nyní smějí během celé sezony použít v jednom voze maximálně pět motorů, přičemž ale žádné auto týmu Toyota Racing tento limit v předchozích třech ročnících nepřekročilo. Další omezení se týkají pneumatik. V tréninku může tým pro jeden vůz použít maximálně čtyři hladké sady a šest sad během kvalifikace a hlavního závodu. Výjimkou jsou závody v Bahrajnu a Šanghaji, kde budou mít týmy k dispozici osm sad, a závod 24 hodin Le Mans s 11 sadami.
Co se týče karoserie, mají týmy nově větší možnosti volby. To se týká např. předního splitteru, zadního křídla, difuzoru a dřevěné desky (planku). Každý vůz pak musí vézt dodatečnou zátěž v případě, že průměrná hmotnost pilota činí méně než 80 kg, což je případ obou posádek týmu Toyota Racing.
Tato nová pravidla vstoupí v platnost hned od prvního závodu sezony, tradiční RAC Tourist Trophy 12. dubna v anglickém Silverstone, 2. května následuje závod v belgickém Spa-Francorchamps. Každoročním vrcholem sezony je 24 hodin Le Mans, který se letos uskuteční 13. a 14. června, zatímco 30. srpna čeká týmy nový závod na německém Nürburgringu. Sezonu s celkovým počtem osmi podniků uzavřou závody v americkém Austinu (19. září), na japonském okruhu Fuji Speedway (11. října), v Šanghaji (1. listopadu) a v Bahrajnu (21. listopadu).
Technické údaje vozu TS040 Hybrid 2015
Typ | Le Mans Prototype (LMP1) Hybrid 6 MJ |
Karoserie | kompozitní materiál z uhlíkových vláken |
Čelní sklo | polykarbonát |
Převodovka | sedmirychlostní sekvenční, příčně uložená |
Skříň převodovky | hliník |
Hnací hřídele | tripoidní posuvný kloub stejnoběžné hřídele s konstantní rychlostí |
Spojka | lamelová, ZF |
Diferenciál | s viskózní spojkou, mechanická uzávěrka |
Zavěšení kol | nezávislé vpředu a vzadu, dvojité lichoběžníky, konstrukce zavěšení se suvnou vzpěrou |
Pružiny | zkrutné tyče |
Stabilizátory | vpředu i vzadu |
Řízení | s hydraulickým posilovačem |
Brzdy | dvouokruhová hydraulická brzdová soustava, monoblokové brzdové třmeny z lehké slitiny vpředu i vzadu |
Brzdové kotouče | uhlíkové s vnitřním chlazením vpředu i vzadu |
Ráfky | kovaná hořčíková slitina, značka Rays |
Přední kola | 13 x 18" |
Zadní kola | 13 x 18" |
Pneumatiky | Michelin, radiální |
Přední pneumatiky | 31/71-18 |
Zadní pneumatiky | 31/71-18 |
Délka | 4650 mm |
Šířka | 1900 mm |
Výška | 1050 mm |
Palivová nádrž | 68,5 l |
Hnací jednotka | Toyota Hybrid System - Racing (THS-R) |
Motor | atmosférický V8 90° |
Zdvihový objem motoru | 3,7 l |
Palivo | benzin |
Počet ventilů | 4 na válec |
Celkový max. výkon | přes 735 kW (1000 k) - zážehový motor + hybrid |
Kondenzátor | Nisshinbo |
Přední elektromotor | Aisin AW |
Zadní elektromotor | Denso |
Invertor | Denso |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz