name | autoweek.cz

Velmi úsporný Volkswagen Golf BlueMotion

Velmi úsporný Volkswagen Golf BlueMotion

05.10.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Maximálně šetrný člen rodiny Golfu nové generace a dosud nejhospodárnější Golf byl odhalen na pařížském autosalonu. Stejně jako všechny podobné modely Volkswagenu dostal přídomek BlueMotion.

 

Zařazení do skupiny vozů s označením BlueMotion Technology si tento nový Golf skutečně dostojí, neboť jeho turbodiesel má spotřebu 3,2 l/100 km, což znamená zlepšení o 15 % proti předchozí generaci Golfu BlueMotion), takže vypouští jen 85 g CO2/km, tedy o 14 g méněnež dříve.

Nový Golf BlueMotion Technology používá motor 1,6 l TDI z nově vyvinuté řady EA288. Výkon má 81 kW (110 k). Maximální točivý moment 250 N.m se dá dosáhnout v rozmezí otáček 1500 až 2750/min. Motor je spojen s přímo řazenou pětirychlostní převodovkou.

Ze standardního Golfu jsou převzaty systémy Stop/Start a regenerace energie dobíjením akumulátoru. Motor se vyznačuje menším vnitřním třením a kromě jiného je vybaven systémem ovládání teploty, oxidačním katalyzátorem, filtrem na pevné částice DPF a katalyzátorem na zachycování NOx s přísadou AdBlue (tj. močovinou).

Hospodárnost a ohromující teoretický dojezd 1560 km (nádrž má objem 50 l) nesouvisí pouze s tím, co je pod kapotou. Přispívají k tomu i pneumatiky s nízkým valivým odporem nahuštěné na vyšší tlak a dlouhé převody. Přitom dosáhne rychlosti až 202 km/h.

Vůz je rovněž lehčí. Karoserie shodila 37 kg a hnací ústrojí 26 kg. Došlo také ke zlepšení aerodynamiky včetně instalace bočních prvků pro vedení vzduchu na zadním okně a speciálních panelů pod podlahou. Čelní plocha sedmé generace Golfu se zmenšila o 0,03 m2. Vzhledem ke koeficientu aerodynamického odporu cx=0,27 se aerodynamický odpor snížil o 10 %. Světlá výška se také snížila o 15 mm. Třebaže se zatím jedná o koncept, je dobře připravený pro výrobu a na trh má přijít příští rok v létě.