name | autoweek.cz

Volkswagen dokončil prodej závodu v ruské Kaluze

Volkswagen dokončil prodej závodu v ruské Kaluze

20.05.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německá automobilka Volkswagen dokončila prodej svého výrobního závodu v ruské Kaluze a jeho místních dceřiných společností. Ruské úřady se dohodly na prodeji ruských aktiv koncernu Volkswagen do struktury dealerského holdingu Avilon za 125 milionů eur.

Poté, co Volkswagen v reakci na útok na Ukrajinu pozastavil své aktivity v Rusku, se nyní skupina ze země zcela stahuje. Podíl ve Volkswagen Group Rus, jejích místních pobočkách a dceřiných společnostech Scania prodala investorovi Art-Finance, za kterým stojí ruský dealerský holding Avilon. Ukončila tak několikaměsíční tahanice s ruskými úřady. Koncern VW neuvedl podrobnosti o ceně. Podle agentury Interfax společnost Avilon získala povolení k získání 100% podílu za 125 milionů eur (138 milionů USD).

 

Transakce zahrnuje výrobní závody v Kaluze, strukturu importéra, zahrnující distribuční a poprodejní činnosti, stejně jako skladovací a finanční služby se všemi zaměstnanci. Společnost Avilon získala povolení k získání 100% podílu v ruském zastoupení koncernu Volkswagen Group Rus, jakož i ve společnostech Volkswagen Components and Services, Scania Leasing, Scania Finance a Scania Insurance, které plně ovládá.

 

Práce v závodě v Kaluze, ležící 170 km jihozápadně od Moskvy, byla od března 2022 přerušena kvůli ruské invazi na Ukrajinu. Ta přiměla západní země k uvalení sankcí na Moskvu, což vedlo k přerušení dodavatelských řetězců. V závodě v Kaluze se vyráběly Volkswageny Tiguan a Polo a Škoda Rapid. Závod má výrobní kapacitu 225 000 vozidel ročně a přes 4000 zaměstnanců.

 

V červenci 2022 Volkswagen Group Rus uzavřela svou pobočku v Nižním Novgorodu a opustila tamní výrobní závod GAZ. V závodech skupiny GAZ tam probíhala smluvní montáž Volkswagenu Taos a vozů Škoda Kodiaq, Karoq a Octavia. Vozy vyráběné v Kaluze a Nižním Novgorodu byly určeny také k exportu do Běloruska, Ázerbajdžánu, Kazachstánu, Arménie, Tádžikistánu a Uzbekistánu.

 

V podobně nedávno uzavřeném závodě Toyoty v Petrohradě koncern Almaz-Antey plánuje investovat 35-37 miliard rublů do výroby až 2000 těžkých nákladních automobilů BAZ-S36A11 ročně od roku 2024 a 55 000-60 000 elektromobilů E-Neva, jejichž výroba má být zahájena v roce 2027. Elektromobil E-Neva byl vyvinut na základě modulární elektrické platformy, kterou koncern Almaz-Antey představil v srpnu 2021. Jedná se o 450 cm dlouhý crossover se dvěma elektromotory o celkovém výkonu 364 kW. S akumulátorem LiNMC s kapacitou 88 kWh a systémem rekuperace energie má mít dojezd 463 km.

 

V bývalém moskevském závodě Renaultu byla už koncem loňského roku zahájena výroba čínských vozů JAC JS4 (Sehol X4) pod značkou Moskvič. JAC Motors je v Číně jedním z partnerů koncernu Volkswagen.