name | autoweek.cz

Volkswagen s elektrickým pohonem opět pro lidi

Volkswagen s elektrickým pohonem opět pro lidi

15.03.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen představil ID. 2all, koncept plánovaného plně elektricky poháněného malého vozu s cenou pod 25 000 eur, který je součástí snahy značky do roku 2030 prodávat v Evropě 80 % osobních vozů s elektrickým pohonem.

Protože jde pro Volkswagen o nejdůležitější novinku několika příštích let, byla studie byla představena na velkorysé akci v hamburském kongresovém centru. Jde o první novinku uvedenou pod novým šéfem značky Thomasem Schäferem po jeho příchodu z Mladé Boleslavi. Podle něho tento model vrací značku zpět k orientaci pro lidi, tedy Volks-E-wagen.

 

Volkswagen při představení konceptu uvedl, že jde přesně o takový automobil pro každodenní použití, jaký zákazníci od značky požadují. Má přesvědčit o přednostech elektromobility i dosavadní skeptiky. Podle Volkswagenu jde o automobil, jaký nemá v současné době na evropském trhu konkurenta. Vůz s dojezdem 450 km ovšem bude uveden na evropský trh až roku 2025.

 

Z původní podoby konceptu ID.Life, představeného v září 2021 v Mnichově a vytvořeného pod dohledem Jozefa Kabaně, nezůstalo vůbec nic. Jak dalece se za šest týdnů od svého nástupu na konečné podobě vozu podílel jeho nástupce Andreas Mindt je otázka. Každopádně se ID. 2all svým designem radikálně odklání od futuristického stylu elektromobilů řady ID. Místo toho se hlásí k odkazu první generace modelu Golf, navržené Giorgettem Giugiarem počátkem 70. let. Giugiarovu eleganci a čistý styl ovšem nahrazuje mohutností a robustností. Podobou blízkou současnému Golfu nebo Polu každopádně dává na první pohled najevo, že jde o Volkswagen bez sebemenšího náznaku, že jde o elektromobil.

 

ID. 2all je navržen na platformě MEB Entry, přičemž bude prvním vozem na modulární elektrické platformě koncernu VW používajícím pohon předních kol. Předveden byl s trakčním elektromotorem o výkonu 166 kW (226 k) napájeným akumulátorem o kapacitě 56 kWh, který mu umožní dojezd 450 km.

 

S délkou shodnou s Polem (405 cm), ale rozvorem podobným jako Golf (260 cm) kombinuje ID.2 vnější rozměry malého auta s interiérem nižší střední třídy a k tomu přidává velkorysý zavazadlový prostor o objemu 490 až 1330 l s maximální využitelnou délkou 2,2 m.

 

Interiéru dominuje obří 12,9“ multimediální displej běžící na zcela novém operačním systému. Na rozdíl od současných modelů je ovládání klimatizace opět fyzické s ovladači ve spodní části středové konzoly. Uprostřed středové konzole je ovladač volby jízdního režimu, zatímco otočný volič jízdy zůstává na kritizovaném místě za volantem.

 

Součástí modernizované platformy MEB plus je nejen její mechanická stránka, ale i zcela nový software převzatý pro z prémiových vozů koncernu. To umožní nabídnout pro ID.2 i autonomní řízení na úrovni 2 plus. Kombinace nového softwaru a nové generace akumulátoru umožní dosáhnout poměrně krátkou dobíjecí dobu - z 10 na 80 % za 20 min.

 

Volkswagen představí sériovou verzi modelu ID. 2all pro evropský trh v roce 2025. Cílem je startovací cena nižší než 25 000 eur (600 000 Kč). V současné době stojí elektromobily v Německu v průměru 53 000 eur (1 275 000 Kč).