name | autoweek.cz

Novinky modelové řady Opel Astra
15.06.2012 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Spolu s novým sedanem dostane modelová řada Astra sportovnější vzhled, nové motory 2,0 BiTurbo CDTI a 2,0 Turbo a nové asistenční systémy.
Modelová řada Astra představuje asi třetinu z prodeje všech vozů Opel. Současné čtvrté generace, uvedené v roce 2009, se dosud prodalo 641 000 vozů.
„Nová modelová řada Astra je připravena k letmému startu s širokou škálou karosářských verzí a s výrazně rozšířenou nabídkou výkonných a hospodárných motorů i inovativních asistenčních technologií. Výraznější design podtrhuje náš cíl – prodávat nejemotivnější modely německé konstrukční školy v silně obsazeném segmentu kompaktních automobilů,” říká generální ředitel automobilky Opel Karl-Friedrich Stracke.
Tento cíl podpoří nové motory, z nichž některé jsou k dispozici již nyní a další rozšíří nabídku v průběhu následujících šesti měsíců.
Nová Astra OPC, kterou si mohou zájemci již nyní objednávat, dostane zážehový čtyřválec 2,0 l přeplňovaný turbodmychadlem. S výkonem 206 kW (280 k) a největším točivým momentem 400 N.m je nejvýkonnější Astrou všech dob.
Na podzim se přidá vznětový čtyřválec přeplňovaný dvojici nestejně velkých turbodmychadel, která pracují samostatně nebo společně, 2,0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW (195 k) a točivým momentem až 400 N.m známý už z Insignie. Nový motor BiTurbo bude k dispozici pro pětidveřové hatchbacky, kombi Sports Tourer i kupé GTC.
Opel dále vylepšil přeplňovaný zážehový 1,4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k). Dostal funkci Overboost, která krátkodobě zvyšuje maximální točivý moment ze 200 na 220 N.m.
Později se ještě přidá nová generace zážehových motorů SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ECOTEC 1,6 l kombinující přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem.
Další novinky přicházejí do nabídky asistenčních systémů, které debutovaly v modelových řadách Insignia a Zafira Tourer. Patří k nim např. kamerový systém Opel Eye druhé generace, který zahrnuje zdokonalený systém čtení dopravních značek TSA II (Traffic Sign Assistant), asistenční systém varující před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning) nebo systém monitorování odstupu od vpředu jedoucího vozu FDI (Following Distance Indication), který zahrnuje výstrahu před hrozící kolizí FCA (Forward Collision Alert). Všechny tyto systémy různými výstražnými signály upozorňují řidiče na nebezpečí, takže snižují riziko vzniku kritických situací.
K dalším asistenčním systémům patří kamera na zádi, asistenční parkovací systém, systém monitorování mrtvého úhlu zpětných zrcátek či adaptivní radarový tempomat ACC s funkcí samočinného brzdění v případě rizika kolize CIB. Radarový tempomat ACC, který pracuje v rozsahu rychlostí od 50 km/h do 180 km/h, udržuje nastavenou rychlost, přičemž podle hustoty provozu a odstupu od vpředu jedoucích vozů samočinně zpomaluje či znovu zrychluje na zadanou rychlost. Pokud radar zaregistruje riziko bezprostřední kolize, aktivuje se funkce kolizního brzdění CIB.
Pětidveřový hatchback a kombi Sports Tourer dostaly pozměněnou přední část karoserie a další doplňky. Pětidveřové hatchbacky Astra, kombi Sports Tourer a kupé GTC poháněné novým vysoce výkonným turbodieselem 2,0 BiTurbo CDTI mají ještě sportovnější design s upravenou přídí.
Interiér modelů Astra po modernizaci působí sportovněji díky novým druhům čalounění a lesklým lakům na povrchových panelech.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz