name | autoweek.cz

Citroën C5 Aircross hledá vlastní cestu

Citroën C5 Aircross hledá vlastní cestu

05.02.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Citroën vstupuje s modelem C5 Aircross do rychle rostoucího segmentu kompaktních SUV. Ve tvrdé konkurenci se chce prosadit tím, že bude odlišný - s nabídkou největšího komfortu a praktičnosti.
Citroën svůj nový model označuje jako Comfort Class SUV. Chce tím vyjádřit, že se jedná o další model sázející na novou filosofii značky Citroën Advanced Comfort. V jejím rámci se snaží nabízet vždy nejkomfortnější vůz v rámci segmentu. V případě modelu C5 Aircross k tomu dopomáhají především průkopnické pérování s progresivními hydraulickými dorazy PHC (Progressive Hydraulic Cushion), které se už objevilo i u modelu C4 Cactus, a nově navržená sedadla, opět vycházející z konceptu použitého v modelu Cactus. K tomu se navíc přidává klimatizace s recirkulací vzduchu a filtrem s aktivním uhlím.
 
Prostorný interiér
C5 Aircross byl navržen s využitím platformy PSA EMP2. Využita byla prodloužená verze jako u Peugeotu 5008, i když zde je v poněkud kratší podobě. Nejedná se tedy o verzi Peugeotu 3008.
 
C5 Aircross je dlouhý 4510 mm s rozvorem náprav 2730 mm. Samostatná sedadla ve druhé řadě jsou podélně posuvná v rozsahu 150 mm a mají nastavitelný sklon opěradel 19° - 26,5° (se sedmimístnou verzí se neuvažuje). Jejich sklopením se dosahuje rovná plocha s délkou 1,9 m. Zavazadlový prostor má základní objem podle pozice zadních sedadel 580 - 720 l, po jejich sklopení 1630 l.
 
V interiéru dominuje dvojice displejů - 12,3“ TFT v roli sdruženého digitálního přístroje a dotykový 8“ HD kombinující informační systémy s ovládáním mnoha prvků nastavení vozu. Zákazník má na výběr ze šesti podob interiéru - standardní a pěti příplatkových. V nabídce je navigace TomTom s doživotní aktualizací mapových podkladů. Stejně jako v modelu C3 je zde i kamera Connected Cam zaznamenávající dění před vozem.
 
Osvědčené pohonné jednotky
Motory v nabídce jsou dva zážehové - tříválec 1,2 PureTech 130 (96 kW) a čtyřválec 1,6 PureTech 180 (133 kW) - a dva vznětové 1,5 BlueHDi 130 (96 kW) a 2,0 BlueHDi 180 (133 kW). Verze s plug-in hybridním pohonem s dojezdem v plně elektrickém režimu 60 km přijde do prodeje počátkem roku 2020. Kromě šestirychlostní přímo řazené je k dispozici i samočinná převodovka Aisin EAT8, která je v režimu Eco Mode vybavena novým režimem „plachtění“ (Freewheeling).
 
Za příplatek se dodává systém pro zlepšení záběrových schopností Grip Control.
 
Novinkou u Citroënu je asistenční systém Highway Drive Assist kombinující adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control) s funkcí stop-and- go a aktivním asistentem pro udržení vozu v jízdním pruhu - systém udržuje pozici vozu vůči čarám na vozovce jako při zapnutí, tedy buď ve středu, anebo více k pravému nebo levému pruhu. Jde o přiblížení k autonomnímu řízení, ale řidič musí mít neustále ruce na volantu a být neustále připraven zasáhnout.
 
Bez zaváděcí ceny
Cenová nabídka začíná na 550 000 Kč, což není zaváděcí hodnota, ale má to být dlouhodobá cena. Zvýhodněním pro prvních 100 zákazníků ale je sada zimní výbavy zdarma v ceně 35 000 Kč. Ambiciózní cíl značky je prodat letos v ČR 750 vozů.
 
Citroën C5 Aircross se vyrábí v Rennes spolu s Peugeotem 5008.
 
Kompaktní SUV v EU 2018 2017 rozdíl
1. Volkswagen Tiguan 252 099 235 797 +6,9 %
2. Nissan Qashqai 229 266 247 206 -7,3 %
3. Peugeot 3008 202 400 167 451 +20,9 %
4. Ford Kuga 153 542 151 974 +1,0 %
5. Hyundai Tucson 136 422 149 191 -8,6 %
6. Toyota C-HR 132 934 107 990 +23,1 %
7. Kia Sportage 118 976 127 366 -6,6 %
8. Renault Kadjar 100 620 112 091 -10,2 %
9. Peugeot 5008 79 113 46 549 +70,0 %
10. Škoda Karoq 78 842 5 828 -
11. Jeep Compass 74 740 15 623 -
12. Opel Grandland X 74 299 8 230 -10,0 %
13. Seat Ateca 71 998 74 369 -3,2 %