name | autoweek.cz

Renault Mégane GrandCoupé v prodeji

Renault Mégane GrandCoupé v prodeji

06.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault rozšířil modelovou řadu Mégane o třetího člena - čtyřdveřový sedan Mégane GrandCoupé. Mégane GrandCoupé nahrazuje v nabídce Renaultu i u nás oblíbený sedan Fluence. Oproti němu se ovšem ve všech ohledech řadí do modelové řady Mégane.
Renault si chce s verzí Mégane GrandCoupé i nadále udržet své postavení na trzích, na nichž jsou tříprostorové karoserie stále vyhledávané i v segmentu kompaktních vozů. Mégane GrandCoupé nabízí nadstandardní prostor pro cestující a zavazadlový prostor o objemu 550 l díky délce 463 cm a velmi dlouhém rozvoru náprav 271 cm (delším než má hatchback Mégane). Kromě velkého objemu se zavazadlový prostor vyznačuje také velkým nakládacím otvorem a délkou 1084 mm.
 
Ač mají všechny tři verze modelu Mégane stejný základ, naladění podvozků je odlišné. Sedan se charakteristikou tlumení i řízení řadí mezi hatchback a kombi. Je to ale plnohodnotný Mégane, na hony vzdálený hodně měkkého naladění sedanu Fluence, který předčí i přesností řízení.
 
Mégane GrandCoupé se vyrábí v tureckém závodě ve městě Bursa. Cenou se řadí přesně mezi pětidveřový hatchback a kombi Grandtour. Cena začíná na 349 900 Kč za verzi Life SCe 115. Renault poskytuje na všechny vozy pětiletou záruku (resp. na 100 000 km). Pro sedan se nenabízí špičková verze GT.
 
Předností je příslušnost do rodiny Mégane
Stejně jako celá modelová řada Mégane, také sedan Mégane GrandCoupé využívá modulární architekturu CMF C/D aliance Renault-Nissan, takže těží ze stejných konstrukčních prvků a technických inovací nabízených i pro novou generaci velkých modelů Talisman, Espace a Koleos.
 
Mégane GrandCoupé se od konkurence odlišuje použitím zadních LED svítilen rozsvícených i v režimu denního svícení - tento významný přínos k bezpečnosti zatím nabízí výhradně jen Renault. Vyšší výbavy mají k dispozici světlomety LED PureVision s automatickým přepínáním dálkových a tlumených světel. Technologie Edge Light zadních svítilen má 3D efekt tmavě červeného podsvícení.

Interiér je identický s hatchbackem i kombi Grandtour. Pohodlná sedadla mají obdobnou konstrukci jako ve velkých modelech Espace a Talisman. Přístrojový panel tvoří barevný 7“ TFT displej umožňující personalizaci zobrazení barev a informací týkajících se řízení, např. rychlosti, otáček motoru nebo spotřeby. K tomu je navíc v nabídce i barevný head-up displej.
 
Mégane GrandCoupé je, stejně jako Espace, Talisman nebo Koleos, ve vyšších výbavách vybaven multimediálním tabletem R-Link 2 se 7“ displejem orientovaným na šířku nebo 8,7“ displejem orientovaným na výšku. R-Link 2 má hlasové ovládání navigace, telefonu, aplikací a rádia. Nabízí ovládání přirozenými dotykovými gesty jako tablety nebo smartphony. Umožňuje personalizaci s možností individuálního nastavení pomocí widgetů a s možností volby až šesti profilů jízdy pro snadný přístup k individuálním nastavením jednotlivých řidičů. Systém zajišťuje konektivitu s nabídkou bezplatného používání TomTom Traffic a aktualizací mapových podkladů po dobu jednoho roku. Audiosystém systému R-Link 2 byl vyvinutý ve spolupráci se společností Arkamys.
 
Pro pohodlí i bezpečnost
Technologie Multi-Sense, opět již známá z nabídky modelů Espace a Talisman, umožňuje nastavení odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení rychlostních stupňů u převodovky EDC, tuhosti řízení, osvětlení kabiny a masážní funkce sedadla řidiče. Tlačítko Multi-Sense na středové konzoli nabízí mj. pět režimů: Neutral, Sport, Comfort, Perso a Eco, ale také pět barevných tónů ambientního osvětlení sladěného s barvou zobrazení na displejích a řidič má také možnost individuálního nastavení zvuku motoru.
 
Pokročilé asistenční systémy řidiče ADAS jsou přístupné a aktivovatelné z tabletu R-Link 2. Patří mezi ně adaptivní tempomat, systém aktivního nouzového brzdění AEBS, systém varování před opuštěním jízdního pruhu, systém Safe Distance Warning, systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti a systém sledování mrtvého úhlu, zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel, 360° parkovací senzory a inteligentní parkovací asistent Easy Park Assist.
 
Nabídka pohonných jednotek
Všechny pohonné jednotky mají funkci Režim ECO, umožňující snížení spotřeby až o 10 % úpravou výkonu vozu. Navíc funkce Driving Eco2 u verzí vybavených systémem R-Link 2 poskytuje informace, které pomáhají řidiči analyzovat styl řízení a učinit opatření pro snížení spotřeby.

Zážehové motory v nabídce jsou nepřeplňovaný 1,6 l SCe 115 s výkonem 84 kW (115 k) a točivým momentem 156 N.m a turbodmychadlem přeplňovaný Energy TCe 130 EDC s výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 205 N.m. Tento 1,2 l motor s přímým vstřikováním je kombinovaný s dvouspojkovou sedmirychlostní automatickou převodovkou EDC.

Turbodiesely v nabídce jsou 1,5 l ve verzích Energy dCi 90 s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 220 N.m a Energy dCi 110 se 81 kW (110 k) a 260 N.m, resp. 250 N.m při kombinaci s dvouspojkovou šestirychlostní automatickou převodovkou EDC. Vrcholem nabídky je 1,6 l Energy dCi 130 s 96 kW (130 k) a 320 N.m. Turbodiesely nejsou vybaveny systémem SCR pro snižování emisí NOx.

Všechny tyto pohonné jednotky vyjma SCe 115 jsou vybaveny systémem Stop&Start, rekuperací energie při brzdění (ESM) a ukazatelem stylu jízdy a řazení rychlostních stupňů GSI (Gear Shift Indicator).
 
Ideální vůz pro vozové parky
Renault pro Mégane GrandCoupé nabízí výbavu a technické vymoženosti z vyšších segmentů. Komfortní sedadla a prostornost z něj činí ideální vůz na dlouhé jízdy. Má poto veškeré vlastnosti, které požadujíprovozovatelé vozových parků - reprezentační styl, hospodárný provoz, dynamické vlastnosti a především unikátní výbavu v daném segmentu (R-Link 2, asistenční systémy, Multi-Sense) pro usnadnění řízení při jízdách na dlouhé vzdálenosti a usnadňující dlouhý pobyt ve voze. Osvědčená mechanika je navíc zárukou kvality a životnosti.