name | autoweek.cz

Citroën představuje evropskou podobu C5 Aircross

Citroën představuje evropskou podobu C5 Aircross

25.05.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Také Citroën rozšiřuje svou nabídku v segmentu SUV. Nyní přihází s evropskou verzí vozu C5 Aircross. Vstupuje s ní do nabitého segmentu kompaktních SUV, v němž se chce prosadit důrazem na pohodlí.
Po modelu C3 Aircross, držiteli ocenění AutoBest 2018 - Best Buy Car Europe, který se setkal s obchodním úspěchem, neboť se ho prodalo již 80 000 kusů, přichází Citroën na evropské trhy s novým modelem C5 Aircross. C5 Aircross se už vloni představil ve verzi pro čínský trh (stejně jako jen pro čínský trh určený C4 Aircross). Nyní přihází v evropské podobě.
 
Typický Citroën nové generace
Od ostatních SUV se C5 Aircross odlišuje výraznými grafickými prvky, jako jsou ochranné prvky Airbump, známé z modelů Cactus a C3 Aircross, nezvykle velkými koly o průměru 720 mm, světlou výškou 230 mm či stylovými dvoubarevnými střešními nosiči. Stejně jako nové generace modelů C3, C3 Aircross, C4 Cactus nebo Berlingo je zde charakteristické řešení přídě s výraznými grafickými prvky. Typická pro nové modely Citroënu jsou mimořádně rozsáhlé možnosti personalizace vnějšího vzhledu a pět stylů interiéru.
 
Důraz na pohodlí
Nové SUV C5 Aircross je dalším modelem uváděným v rámci programu Citroën Advanced Comfort, takže usiluje o to být nejpohodlnější a nejvíce variabilní SUV ve svém segmentu. Proto je, stejně jako už nový C4 Cactus, vybaven pérováním s tlumiči s hydraulickými dorazy PHC (Progressive Hydraulic Cushions) a sedadly Advanced Comfort, takže cestujícím nabízí unikátní míru pohodlí typickou pro vozy Citroën.
 
Prověřená technika
C5 Aircross vychází z platformy PSA EMP2 jako Peugeot 3008/5008 nebo Opel Grandland X. Je dlouhý 450 cm s rozvorem náprav 273 cm a světlou výškou 23 cm. Nabízí rovněž jedinečnou modularitu díky třem zadním samostatným posuvným a sklopitelným sedadlům a objem zavazadlového prostoru 580 až 720 l, při sklopených sedadlech až 1630 l.
 
Motory Euro 6.2 poslední generace jsou zážehové 1,2 PureTech 130 (96 kW) S&S BVM6 a 1,6 PureTech 180 (132 kW) S&S EAT8 a vznětové 1,5 BlueHDi 130 (96 kW) S&S BVM6, 1,5 BlueHDi 130 (96 kW) S&S EAT8 a 2,0 BlueHDi 180 (132 kW) S&S EAT8. Převodovky jsou šestirychlostní přímo řazená BVM6 nebo osmistupňová automatická Aisin EAT8. Poháněna jsou jen přední kola. Díky systému Grip Control s funkcí Hill Assist Descent ale zvládne i jízdu v terénu Od konce roku 2019 bude jako první Citroën vybaven systémem Plug-In Hybrid (PHEV) s dojezdem 60 km na čistě elektrický pohon.
 
C5 Aircross je vybaven přístrojovou deskou s digitálním displejem TFT 12,3" a dotykovým 8" displejem. Kromě šesti technologií, zajišťujících konektivitu, je ve voze i kamera ConnectedCAM Citroën. Ve výbavě je 20 technologií asistenčních systémů včetně systému Highway Driver Assist pro autonomní řízení 2. úrovně.
 
Nové SUV C5 Aircross se bude pro evropské trhy vyrábět ve francouzské továrně Rennes - La Janais. Na evropské trhy se dostane na konci roku 2018.
 
Kompaktní SUV v Evropě 2017 (ks) 2016 (ks) změna (%)
1. Nissan Qashqai 136 480 126 179 +8,2 %
2. Volkswagen Tiguan 128 033 72 997 +75,4 %
3. Peugeot 3008 81 860 612 -
4. Hyundai Tucson 79 623 82 705 -3,7 %
5. Ford Kuga 78 402 63 366 +23,7 %
6. Kia Sportage 71 184 77 890 -8,6 %
7. Renault Kadjar 63 309 70,976 -10,8 %
8. Toyota C-HR 61 500 - -
9. Seat Ateca 41 498 1 104 -
10. Nissan X-Trail 39 463 32 516 +21,4 %
Segment celkem 989 421 723 521 +36.8 %