name | autoweek.cz

Opel Corsa: nové auto ve městě nové generace

Opel Corsa: nové auto ve městě nové generace

24.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Frankfurt nad Mohanem je zvláštní město. Skoro každý tam byl na autosalonu, každý zná jeho siluetu s mrakodrapy, ale ve skutečnosti toto město zná jen málokdo. Proto se u Opelu rozhodli představit novou generaci Corsy právě zde, ve městě, které je symbolem nového Německa.

Corsa je jedním z nejdůležitějších modelů GM v Evropě. Připadá na ni přibližně čtvrtina z celkového prodeje značek Opel a Vauxhall. Od uvedení Corsy první generace před 32 roky se prodalo 12,4 milionu těchto vozů.

 

Ohlédnutí

Opel v roce 1982 uvedl Corsu na trh s cílem oslovit především mladé rodiny, ale i ty z řad tzv. singles, kteří hledali dopravní prostředek především do města a život v něm. První generace se prodalo 3,1 milionu vozů. V roce 1993 přišla nová, více na ženy orientovaná Corsa, přinášející špičkovou techniku po stránce bezpečnosti i ochrany životního prostředí. Sportovní styl Corsy B, který nahradil měkké linie první generace, je dodnes inspirující, takže mnohé stylistické odkazy najdeme i na té nové. Corsy B se prodaly 4 miliony kusů. Následovala Corsa C s více maskulinní podobou, které se prodalo 2,5 milionu kusů.

 

Odcházející Corsa D, která se představila v roce 2006, má pro současného šéfdesignéra Opelu Marka Adamse zvláštní význam, protože se jednalo o první vůz, jehož vznik měl kompletně na starosti a u něhož měl možnost prosadit své pojetí značky. Uplatnil zde i svou designérskou filosofii s radikálním odlišením tří- a pětidveřové verze, vyjadřujícím rozdíl osobností jejich kupujících. Corsy současné čtvrté generace se v období let 2006 až do podzimu 2014 prodaly téměř 3 miliony kusů. I na konci svého životního cyklu je Corsa D velmi populární. Je nejprodávanějším modelem značky Opel a v Německu byla Corsa D v září nejžádanějším vozem své třídy.

 

Pozoruhodný na postupném vývoji jednotlivých generací byl růst jejich délky - ze 3,62 m u Corsy A přes 3,74 m u Corsy B ke 3,81 m Corsy C. Corsa D už se dostala na hranici 4 metrů, ale u nové se tento trend zastavuje. Při délce 4,02 m se ale podařilo dosáhnout stejného mezigeneračního růstu vnitřního prostoru jako u těch předešlých.

 

Moderní design

Nová generace Corsy dostala novou moderní podobu ve stylu, který je ve shodě s ostatními modely značky. Každá linie a plocha je zde promyšlena s cílem, aby sloužila celku a vytvářela celkové proporce vozu.

 

"Důležité je pro mne dynamické napětí mezi plochami a liniemi a přitom vytváření dojmu preciznosti. Preciznost a propracovanost detailů přídě jsou zde v protikladu s dynamikou a spontaneitou zádě. U čtyřmetrového auta je nejtěžším úkolem vytvořit tvar zádě. Je snadné zvolit krabicovité řešení, ale opravdu těžké je spojit požadavky na prostornost, osobitost osvětlení s jasným charakterem vozu. Zde musí jít praktičnost ruku v ruce s designem. Proto jsem na zadní partie nové Corsy nesmírně hrdý," řekl nám šéfdesigner Opelu Mark Adams. Po prvních kontaktech s tímto vozem musím s Markem Adamsem plně souhlasit - zadní partie především pětidveřové Corsy jsou skutečně mimořádně zdařilé.

 

Ještě více ale zaujme svým zcela nově pojatým interiérem, znatelně překračujícím dosud běžné standardy segmentu malých vozů. "Interiér je klíčovou záležitostí designu malých aut," zdůrazňuje Mark Adams, "Kladli jsme důraz na jednoduchost a vyzdvižení moderní techniky. Pro zlepšení dojmu prostornosti jsme zvýraznili horizontální členění. Velmi důležité ale je použití velmi kvalitních materiálů, umožňující vytvoření různých prvků personalizace vozu."