name | autoweek.cz

Volvo Cars bude v Gentu vyrábět vozy Lynk & Co

Volvo Cars bude v Gentu vyrábět vozy Lynk & Co

27.03.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová značka Lynk & Co se připravuje na vstup do Evropy. Její vozy začne ve své továrně v belgickém Gentu vyrábět automobilka Volvo Cars.
Společnosti Lynk & Co. vznikla v roce 2015 jako nová značka koncernu Zhejiang Geely Holding, pod který spadá také automobilka Volvo Cars. Automobilka Geely Auto vlastní 50 % akcií Lynk & Co., Volvo Cars kontroluje 30 % akcií a koncern Zhejiang Geely Holding 20 %. Značku vede Alain Visser, který před tím působil ve vedení a komunikaci Ford of Europe, GM Europe resp. Opelu a naposledy ve Volvu jako vicepresident pro marketing, prodej a služby zákazníkům. Na projekt dohlíží člen dozorčích rad Geely a Volvo Cars Carl-Peter Forster.
 
Koncem roku 2019 začne Volvo Cars vyrábět ve své továrně v belgickém Gentu vozy pro novou značku Lynk & Co. Továrna v Gentu je jednou ze dvou evropských továren společnosti Volvo Cars a vozy Volvo se v ní vyrábějí již od roku 1965. V současné době zaměstnává kolem 5000 lidí. Aktuálně se v Gentu vyrábí Volvo XC40, hatchbacky Volvo V40 a V40 Cross Country a sedan S60. Zanedlouho se k nim přidá nové kombi Volvo V60.
 
„Naše továrna v Gentu je jednou z nejefektivnějších evropských automobilek, která se může pochlubit vysoce kvalifikovanými zaměstnanci,“ prohlásil Javier Varela, senior viceprezident pro výrobu a logistiku ve společnosti Volvo Cars.
 
Vozy Lynk & Co. vyvíjí společné čínské výzkumné a vývojové centrum Geely a Volvo Cars CEVT (China Euro Vehicle Technology) vedené Matsem Fagerhagem. První přijde do Evropy crossover 01 vytvořený na bázi platformy CMA (Compact Modular Architecture) jako Volvo XC40. Platformu CMA společně vyvinuly Volvo Cars a Geely Automobile. Model 01 se už od listopadu 2017 prodává v Číně (tam se tato značka jmenuje v transkripci Lingke). V Evropě bude jeho prodej zahájen v prvním čtvrtletí 2020. Ještě v roce 2020 přijde do Evropy i druhý sportovní crossover 02, který bude používat zkrácenou, sníženou ale širší verzi plat formy CMA. Právě model 02 by se měl stát základem evropské nabídky značky.
 
Oba modely se v Evropě budou prodávat s plug-in hybridním pohonem se tříválcem 1,5 l a dojezdem na elektrický pohon 50 km. Později budou následovat i plně elektrické verze. Vozy budou rovnou vybaveny softwarem a aplikací pro smartphony umožňující službu sdílení.
 
Lynk & Co. už předvedlo i koncept sedanu střední třídy 03, opět využívající platformu CMA, ale zatím nebylo upřesněno kdy začne jeho výroba.
 
Lynk & Co. připravuje zcela nový způsob prodeje se systémem objednávek podobně, jako nová značka Volvo Cars Polestar. Vozy budou nabízeny ve čtyřech variantách bez možnosti získat jakékoliv další doplňky výbavy. Pro začátek budou připravena prodejní místa v Amsterodamu, Barceloně, Berlíně, Bruselu a Londýně. Do měst, kde nebudou prodejny budou jezdit mobilní obchody přepravované 20 tahači. Pro ty je na rok 2020 naplánováno celkem 700 zastávek. Tím by se mělo ušetřit minimálně 10 % z obvyklých nákladů na distribuci.