name | autoweek.cz

Atraktivní kombi Peugeot 508 SW

Atraktivní kombi Peugeot 508 SW

14.04.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kombi ke značce Peugeot neodmyslitelně patří. Model 508 SW těží z jejich tradičních předností, ale stejně jako nedávno přestavený fastback 508 má zcela nové proporce dodávající mu velmi dynamický vzhled.

Střední třída patří k těm, které nejvíc postihuje růst zájmu o SUV. U vozů střední třídy se cení prostor a komfort. Proto má třetina z těchto vozů karoserii typu kombi. Peugeot se ovšem s novou generací 508 nesnaží přibližovat crossoverům - ostatně od toho má modelové řady 3008 resp. 5008.
 
Peugeot 508 SW se bude, stejně jako fastback 508, vyrábět v Mylhúzách ve Francii. Na český trh přijde v červnu 2019.
 
Prostor i komfort
Fastback 508 jde sportovním pojetím proti současným trendům a ani u kombi 508 SW tomu není jinak. Jde o vůz s elegantní linii střechy ve stylu Shooting brake, ale s prostorností a praktičností plnohodnotného kombi. Linie střechy 508 SW není tak skloněná jako u fastbacku, takže prostor pro hlavu cestujících vzadu je výrazně lepší při téměř stejné výšce necelých 142 cm.
 
Nový 508 SW využívá platformu EMP2 se sníženou hmotností - v průměru o 70 kg méně než předchozí generace. Peugeot 508 SW je dlouhý 479 cm, tedy pouze o 4 cm delší než fastback a o 2 cm kratší než předchozí generace. Bezrámové dveře, u kombi zcela ojedinělé, umožňují nabídnout velké prosklené plochy. Práh zavazadlového prostoru je široký a pouze 63,5 cm nad zemí (o 6 cm níž než u fastbacku). Jeho objem pod krytem činí 530 l. Sklopením zadní dělené lavice s funkcí Magic Flat se zvětší na 1780 l. 
 
Interiér
Interiér zdůrazňuje kvalitu a luxus s nadstandardní komfortní výbavou. Samozřejmě je vybaven uspořádáním prostoru pro řidiče Peugeot iCockpit s malým volantem, přes který je výhled na přístrojový panel ve formě digitálního displeje 12,3“ a kde analogové voliče nahradil dotykový displej infotainmentu 8,0“ nebo 10,0“ doplněný o mechanické ovladače hlavních funkcí ve formě kláves. Nabízí i 3D on-line navigace se službou TomTom Traffic.
 
Peugeot iCockpit si získal velkou přízeň uživatelů i přesto, že jej mnozí novináři kritizují. V případě nízko posazených 508 resp. 508 SW perfektně nahrazuje potřebu Head up displeje.
 
Motory a podvozek
Mezi motory lze jako u fastbacku volit temperamentní zážehové 1,6 Puretech 180 (133 kW) a nejvýkonnější pohonnou jednotku v nabídce 1,6 Puretech 225 (165 kW), za níž je ale třeba si patřičně připlatit. Oba se kombinují s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. K velkému kombi se dokonale hodí turbodiesely (všechny s technologií SCR). S velkým točivým momentem nadchnou 2,0 BlueHDi 160 (120 kW) a 2,0 BlueHDi 180 (130 kW), oba rovněž s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, zatímco 1,5 BlueHDi 130 (96 kW), dodávaný i s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou, je především úsporný.
 
Plug-in hybridní verze se zážehovým motorem a akumulátory pod zadními sedadly, a tedy s nezměněným zavazadlovým prostorem, se přidá ještě letos.
 
U zážehových motorů PureTech se v režimu Eco při rychlostech od 25 do 130 km/hod pokud to podmínky umožní automatická převodovka EAT8 přepíná automaticky do režimu „plachtění“ (freewheeling).
 
Použita je víceprvková zadní náprava spojená s tlumiči s adaptivním pérováním Active Suspension Control (sériově u GT). Adaptivní pérování nabízí čtyři jízdní režimy Eco, Sport, Comfort a Normal, ale rozdíly mezi nimi jsou malé. Zajišťuje tak vynikající stabilitu a perfektní kontrolu nad pohyby karoserie. Bez ohledu na nastavení 508 SW zvládá bez problémů i nekvalitní české silnice, byť se na kvalitní dálnici cítí mnohem přirozeněji.
 
Asistenční systémy
V nabídce asistenčních systémů jsou nově oproti ostatním vozům v nabídce značky:
- Systém nočního vidění (Night vision), který se v tomto segmentu objevuje poprvé. Používá infračervenou kameru umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Funguje na vzdálenost až 200 m.
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go s nastavitelnou vzdáleností od vozu jedoucího vpředu. Při zastavení v koloně do 3 s se vůz automaticky rozjede. K dispozici je od rychlosti 0 km/hod.
- Systém udržování vozu v jízdním pruhu spojený se systémem ACC Stop & Go.
- Systém Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flankguard během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.
- Světlomety Full LED s funkcí přídavného osvětlení do zatáčky EVS.
- Zadní světla ARS s přizpůsobující se intenzitou jsou trvale rozsvícená.
Kromě toho je vybaven dalšími podpůrnými prvky řízení:
- Systém automatického nouzového brzdění rozpoznávající ve dne i v noci chodce a cyklisty do rychlosti 140 km/hod a systém varování před srážkou.
- Aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu s úpravou dráhy vozu při rychlosti nad 65 km/hod.
- Systém sledování stavu bdělosti řidiče.
- Automatické přepínání dálkových světel.
- Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením a rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy).
- Aktivní systém sledování mrtvého úhlu s úpravou dráhy vozu od 12 km/hod.

 
střední třída v EU 2018 2017 rozdíl
1. Volkswagen Passat 157 986 184 166 -14,2 %
2. Škoda Superb 75 966 82 325 -7,7 %
3. Opel/Vauxhall Insignia 68 743 72 842 -5,6 %
4. Ford Mondeo 49 885 56 489 -11,7 %
5. Volkswagen Arteon 22 396 9 850 +127,4 %
6. Mazda6 19 923 23 297 -14,5 %
7. Renault Talisman 19 894 32 379 -38,6 %
8. Toyota Avensis 17 817 25 089 -29,0 %
9. Kia Optima 14 388 16 398 -12,3 %
10. Peugeot 508 12 624 22 762 -44,5 %
Segment 484 938 562 442 -13,8 %