name | autoweek.cz

Jeep Compass 2021 s semiautonomním řízením úrovně 2

Jeep Compass 2021 s semiautonomním řízením úrovně 2

07.04.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Modernizovaný Jeep Compass má k prodejcům značky dorazit ještě v dubnu. Nejprve bude nabízen s plug-in hybridními pohonnými jednotkami. Jde o první novinku uvedenou pod hlavičkou nově vytvořené společnosti Stellantis.
Nově vytvořená společnost Stellantis představila své první nové SUV pro Evropu - kompaktní Jeep Compass pro modelový rok 2021. Novinka je to o to důležitější, že se jedná o model dnes nejvýznamnějšího evropského segmentu - kompaktních SUV se vloni v Evropě prodaly více než 2 miliony kusů.
 
Italský ale stoprocentní Jeep
Compass se vyrábí v italském závodě Melfi aby se zkrátily dodávky evropským zákazníkům. Také jeho design byl navržen v Itálii při zachování všech tradičních znaků vozů Jeep. Díky tomuto modelu se v Evropě podařilo přivést ke značce Jeep mnoho nových zákazníků.
 
Po stránce designu sleduje modernizace evropského Compassu úpravy čínské verze tohoto modelu, která byla představena na podzim. Má tenčí Full LED světlomety, širokou spodní masku a velký centrální přívod vzduchu. Úplně jinak je tomu v interiéru, kde najdeme některé důležité novinky.
 
Ačkoli jde v zásadě o modernizaci, je Compass prvním modelem značky se semiautonomním řízením úrovně 2 v Evropě. Může se také pochlubit aktualizací vzhledu navenek i uvnitř a inovovanou řadou pohonných jednotek včetně plug-in hybridní verze s pohonem 4xe, které budou v prodeji jako první.
 
Technické inovace
Nejvýznamnějšími inovacemi jsou 10,25“ digitální přístrojový panel a poprvé v Evropě nový informační a zábavní systém Uconnect 5. generace s 8,4“ dotykovým displejem v menších variantách a 10,1“ displejem pro hlavní specifikace. Zahrnuje vedle bezdrátové integrace smartphonu (Apple Car Play i Android Auto) i navigaci TomTom s 3D zobrazením a rozpoznávání hlasu funkcí Hey Jeep. Samozřejmě jsou k dispozici i služba Amazon Alexa a aplikace MyUconnect Ap. Přepracování interiéru umožnilo Jeepu vytvořit další úložné prostory.
 
Modernizovaný Compass je sériově vybaven nejnovější generací asistenčních systémů ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems), zahrnující upozornění na ospalost řidiče, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní asistent rychlosti a automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů. Zajímavostí je jedinečné 360° vidění okolí vozu s HD kamerou. Vrcholnou inovaci představuje použití systému Highway Assist, semiautonomního řízení úrovně 2 poprvé nabízené Jeepem v Evropě. Kombinuje adaptivní tempomat s asistentem udržování v jízdním pruhu aby udržel vůz uprostřed jízdního pruhu.
 
Začínají plug-in hybridní verze 4xe
Řadu pohonných jednotek tvoří nové zážehové motory GSE 1,3 l/96 kW (130 k) a 110 kW (150 k), spojené s přímo řazenou nebo dvouspojkovou převodovkou DDCT, a trubodiesel MultiJet II 1,6 l/96 kW (130 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Všechny budou nabízeny výhradně s pohonem předních kol.
 
Dvě plug-in hybridní verze 4xe s výkony 140 kW (190 k) a 177 kW (240 k) mají šestistupňovou automatickou převodovkou a systém eAWD s pohonem zadních kol elektromotorem. S akumulátorem 11,4 kWh nabídnou plně elektrický dojezd 47 až 49 km. Verze s pohonem všech kol 4xe představuje čtvrtinu prodeje modelu Compass a je nejprodávanějším plug-in hybridem v Itálii.
 
Zákazníci v Evropě si budou moci vybrat mezi úrovněmi výbav Sport, Longitude, Limited, S a Trailhawk, přičemž poslední z nich bude představovat absolutní vrchol po stránce možností jízdy v terénu v rámci celého segmentu kompaktních SUV.