name | autoweek.cz

Seat Leon - další krok vzhůru

Seat Leon - další krok vzhůru

01.06.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Seat Leon tradičně přináší do segmentu kompaktních vozů dynamiku, což platí nejen o vzhledu, ale i celkovém konceptu vozu. Nejinak tomu je i u čtvrté generace, která právě přichází na český trh.
Seat Leon 4. generace je založen na stejné platformě MQB Evo jako Volkswagen Golf 8. generace a nová Škoda Octavia. Proti nim ale už na první pohled přidává tradiční španělské ingredience. S jasnými liniemi a výraznými detaily je okamžitě rozpoznatelný jako typický Seat. K atraktivnímu vzhledu přispívá LED technologie, a to nejen díky plně LED hlavním světlometům, ale i dynamickými zadními směrovkami a souvislým světelným pásem na zádi.
 
První svezení s Leonem nám navíc potvrdilo, že také po stránce jízdních vlastností a jízdní dynamiky opět přináší patřičný španělský temperament. Sportovní naladění vozu ovšem v žádném případě neznamená ústup od patřičného komfortu. Naopak - je důkazem toho, jak se v tomto ohledu stále více vytrácí rozdíl od prémiových vozů. Tomu napomáhá i dále zvýšená tuhost nosné struktury. Ta se projevuje i na potlačení vibrací a hluku.
 
V porovnání s předchozí generací Leon opět poněkud narostl. Pětidveřový hatchback přidal 86 mm na délku 4368 mm. O 50 mm na 2686 mm se protáhl i rozvor náprav, což ocení zejména cestující na zadním sedadle, kteří získali nejen více místa pro nohy, ale i pocit většího prostoru. Zavazadlový prostor má solidní objem 380 l.
 
Nabídka pohonných jednotek poprvé zahrnuje nejen motory na benzin, naftu a zemní plyn, ale také mild hybridní techniku a plug-in hybridní pohon. Při zahájení prodeje je ovšem zatím limitovaná.
 
motor výkon toč. mom. přev. spotřeba rychlost 0 - 100 km/h
1,0 TSI 81 k (110 kW) 200 N.m 6M 4,6 - 4,8 l/100 km 197 km/h 10,9 s
1,5 TSI 96 k (130 kW) 200 N.m 6M 4,8 - 4,9 l/100 km 210 km/h 9,4 s
1,5 TSI 110 k (150 kW) 250 N.m 6M 4,8 - 5,0 l/100 km 216 km/h 8,4 s
1,5 eTSI 110 k (150 kW) 250 N.m 7 DSG 4,7 - 4,9 l/100 km 216 km/h 8,4 s
2,0 TDI 85 k(115 kW) 300 N.m 6M 3,4 - 3,5 l/100 km 201 km/h 10,4 s
2,0 TDI 110 k(150 kW) 360 N.m 7 DSG 3,6 - 3,8 l/100 km 218 km/h 8,6 s
 
V interiéru k dojmu prémiovosti přispívá kvalita zpracování detailů. Multifunkční digitální kokpit je přehledně uspořádaný, nicméně přesun veškerých ovládacích prvků na dotykové displeje (dokonce i ovládání světlometů) se po prvním kontaktu s vozem nezdá být úplně ideální. Mnohé jinak jednoduché procesy totiž vyžadují několik kroků na dotykovém displeji a řidiče zbytečně rozptylují. Digitální propojení s okolním světem je zde v míře překonávající jakýkoli dosavadní model Seatu. K tomu se přidává nezbytná spousta asistenčních systémů pomáhajících řidiči.
 
Seat Leon se i nadále vyrábí ve španělském Martorellu. První hatchbacky by měly k zákazníkům v ČR dorazit v polovině června, na kombi Sportstourer si budou muset počkat až do léta. Aktuální cenová nabídka začíná na 484 900 Kč za verzi 1,0 TSI Reference. Na vůz se poskytuje prodloužená záruka výrobce na 5 let/100 000 km. Kombi Sportstourer začíná na 569 900 Kč za verzi 1,5 TSI Style, což je o 20 000 Kč víc než obdobná verze s karoserií hatchback.