name | autoweek.cz

Jaguar XF měl v Londýně velkolepou premiéru

Jaguar XF měl v Londýně velkolepou premiéru

25.03.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Příznivci značky Jaguar se konečně dočkali. V rámci postupné obměny všech modelů přišla řada i na úplně nový sedan střední třídy XF. Představil se rekordním kouskem - přejezdem Temže v centru Londýna po dvou lanech o průměru 34 mm řízen kaskadérem Jimem Dowdallem.
Jaguar po osmi letech představuje novou podobu svého nejprodávanějšího modelu, luxusního sedanu XF. Je konzervativně elegantní, podstatně lehčí, prostornější a modernější než odcházející generace, vyráběná od roku 2007. Ta v roce 2011 prošla výraznou modernizací, což byl první krok na začátku úplné obměny výrobního programu značky po jejím převzetí společností Tata Motors.
 
V interiéru se zvětšil především prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech, a to i přesto, že nová generace je kratší než předchozí. O informování řidiče a cestujících se starají hlavní TFT displej 12,3“ za volantem a centrální dotykový 10,2“ displej infotainmentu.
 
Hiníková architektura JLR (z hliníkových slitin je 75 % nosné struktury vozu) vychází ze stejné koncepce jako u menšího modelu XE, jehož prodej začne v květnu. Díky jejímu použití je XF o 190 kg lehčí než odcházející generace a navíc má ideální rozložení hmotnosti 50:50.
 
Motory budou dvoulitrové turbodmychadlem přeplňované čtyřválce (zážehový i vznětový Ingenium) a třílitrové V6 - vznětový twin-turbo a zážehové, pocházející ještě ze spolupráce s Fordem, a to nepřeplňovaný i s přeplňováním mechanicky poháněným dmychadlem (supercharger). Převodovky budou šestirychlostní přímo řazené a osmirychlostní samočinná ZF.
 
K dispozici budou verze s pohonem zadních kol nebo všech kol. Také přijde kombi, stejně jako pro XE, ale zatím nebylo oficiálně upřesněno kdy. Kromě toho přijde ještě speciální verze F-Pace, což bude crossover postavený na společném základě.
 
V novém Jaguaru XF vyrostl pro Audi A6, BMW 5 a Mercedes-Benz E hodně tvrdý soupeř. Odcházející generace Jaguar vloni prodal 80 000 kusů, ale té nové chce dodávat 200 000 kusů ročně. V Evropě se první vozy začnou dodávat od letošního srpna.