name | autoweek.cz

Nové obchodní ambice Volvo Cars

Nové obchodní ambice Volvo Cars

08.06.2018 | Vladimír Rybecký | Trendy

Volvo Cars zveřejnilo své nové finanční a provozní ambice, které by ji měly zhruba v polovině příštího desetiletí posunout na pozici vedoucího hráče v oblasti globálního obchodu s automobily.

Z hlediska provozu se očekává, že budou polovinu ročního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, přičemž jedna třetina všech prodaných vozů bude vybavena autonomním řízením a polovina vozů bude zákazníkům prodána na základě předplacených služeb.
 
Společnost Volvo Cars od uvedených opatření očekává vytvoření nového typu propojení se zákaznickou základnou s cílem vybudovat do poloviny příštího desetiletí přímý vztah s více než 5 miliony zákazníků a tím vytvořit nový zdroj opakovaného příjmu. V rámci doprovodného efektu získá mnohem větší potenciál vyvíjet online a jiné služby pro zákazníky.
 
„Očekávání našich zákazníků se velmi rychle mění. To pro společnost Volvo Cars znamená nutnost rychle se změnám přizpůsobit. Zmíněné iniciativy pomohou automobilce Volvo změnit se z výhradního výrobce automobilů na poskytovatele přímých spotřebitelských služeb,“ komentoval probíhající změny prezident a generální ředitel švédské automobilky Håkan Samuelsson.
 
Zlepšení finančního výkonu společnosti bude v budoucnosti do značné míry dáno také průmyslovou synergií s přidruženými partnerskými společnostmi. Volvo Cars bude těžit z nižších zprostředkovatelských nákladů, sdílených nákladů na vývoj a dalších úspor daných spoluprací se značkou Polestar, zabývající se výrobou výkonných elektrických vozidel, a automobilkou Lynk & Co, která představuje novou globální značku, v níž společnost Volvo Cars vlastní 30 % akcií.
 
Volvo Cars dosáhla v roce 2017 při prodeji 571 577 vozů po celém světě zvýšení provozního zisku (EBIT) o 27,7 %. To potvrzuje úspěšnost finanční a provozní transformace, kterou společnost prochází pod taktovkou nového majitele, společnosti Geely Holdings.