name | autoweek.cz

Renault Kangoo Van E-Tech elektrický v prodeji

Renault Kangoo Van E-Tech elektrický v prodeji

13.08.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault navazuje na loňské uvedení modelu Kangoo Van, který se díky svým inovacím stal držitelem titulu International Van of the Year 2022, a na český trh uvedl užitkovou verzi s elektrickým pohonem Kangoo Van E-Tech elektrický. Cena začíná od 765 000 Kč bez DPH.

Renault Kangoo Van E-Tech elektrický navazuje na úspěšnou předchozí generaci Kangoo Z.E., nejprodávanější užitkový vůz s elektrickým pohonem na evropských trzích. Toho se od uvedení na trh na konci roku 2011 prodalo 70 000 kusů, takže představoval každý pátý prodaný užitkový elektromobil v Evropě.

 

Renault Kangoo Van E-Tech přebírá veškeré inovace modelu Kangoo Van a nabízí dojezd 300 km v cyklu WLTPi, čímž uspokojuje běžné potřeby firemních zákazníků. Na českém trhu se prodává s cenou od 765 000 Kč bez DPH. Všechny verze modelové řady Kangoo se vyrábějí v závodě Renaultu v Maubeuge v kraji Hauts-de-France. Elektromotory dodává závod Renaultu v Cléonu v Normandii.

 

Přednosti jako verze se spalovacími motory

Pohání jej elektromotor o výkonu 90 kW s okamžitě dostupným točivým momentem 245 N.m. Akumulátor o využitelné kapacitě 45 kWh je umístěn pod podlahou vozidla, takže nezasahuje do nákladového prostoru a nesnižuje jeho objem.

 

Elektricky poháněná verze má stejné užitné parametry jako varianty se spalovacími motory, tedy nákladový prostor až 3,9 m3 (4,9 m3 v prodloužené verzi, která bude k dispozici na podzim 2022), užitečné zatížení 600 kg (800 kg u prodloužené verze) a může táhnout přívěs o hmotnosti 1500 kg.

 

Kangoo Van E-Tech nabízí inovace, vybavení a veškeré pohodlí jako nové Kangoo Van se spalovacími motory. Jedná se zejména o revoluční boční dveře Open Sesame by Renault s nejlepším vstupem na trhu s délkou 145 cm, inovativní vnitřní střešní nosič Easy Inside Rack nebo multimediální systém Easy Link s 8“ displejem.

 

Z praktických prvků pro každodenní život jsou k dispozici mj. automatická ruční brzda, tři sedadla vepředu se sklopným prostředním opěradlem tvořícím mobilní kancelář a až 60 l úložných prostor v kabině, mezi než patří i výsuvná přihrádka Easy Life. K dispozici jsou i moderní asistenty řízení jako adaptativní tempomat s funkcí zastavení a systém Easy Pilot jako první krok k autonomnímu řízení.

 

Pro hospodárný provoz

Klasické hydraulické brzdění je doplněno o systém adaptivního regenerativního brzdění ARB, který maximalizuje množství rekuperované energie nezávisle na zvoleném režimu. Jednotlivé kombinace jízdních režimů a způsobů rekuperace brzdné energie nabízejí řidiči šest variant s cílem optimalizovat dojezd podle způsobu využití vozidla a podmínek provozu. Informace o zvoleném jízdním režimu, řízení toků energie a o asistenčních systémech se zobrazují na 10“ displeji, který je za příplatek.

 

Řidič si může vybrat mezi třemi způsoby rekuperace brzdné energie: Sailing (plachtění) s omezenou regenerací vhodný pro jízdu na dálnicích, střední regenerativní režim Drive pro univerzální využití se stejným pocitem jako při využití pedálu brzdy ve vozidle se spalovacím motorem a maximální regenerativní režim Brake pro využití v zácpách a na horách.

 

Pro dosažení maximálního dojezdu je k dispozici režim Eco, omezující výkon a maximální rychlost. Ten optimalizuje dojezd a je vhodný zejména v případě převozu lehčích nákladů.

 

Pro zaručení lepšího dojezdu během všech ročních období je vůz vybaven klimatizací s tepelným čerpadlem. Při spojení s 22 kW nabíječkou umožňuje rekuperovat teplo z venkovního vzduchu pro vyhřívání interiéru vozidla bez využití akumulátoru vozidla. Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický také nabízí za příplatek i vyhřívané čelní sklo, sedadla a volant.

 

Možnosti dobíjení

Pro dobíjení se nabízí výběr ze tří nabíjecích zařízení. Standardně je vůz vybaven třífázovou 11 kW nabíječkou vhodnou pro všechny typy domácího nabíjení. Za příplatek je k dispozici 22 kW nabíječka pro nabíjení ve veřejných nabíjecích stanicích nebo 80 kW nabíječka pro rychlé nabíjení na stejnosměrný proud, umožňující nabití pro dojezd 170 km za 30 minut.

 

Vozy vybavené 22 kW a 80 kW dobíjecími systémy mají akumulátor s vodním chlazením. Při použití wallboxu o výkonu 11 kW lze akumulátor dobít z 15 % na 100 % za 3 hodiny a 50 minut, na wallboxu 7,4 kW za méně než 6 hodin.