name | autoweek.cz

Výroba Volkswagenu ID.2 má začít až v květnu 2026

Výroba Volkswagenu ID.2 má začít až v květnu 2026

08.01.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen odkládá sériovou výrobu nového cenově dostupného elektromobilu, protože mírnější emisní limity Euro 7 znamenají, že malá auta se spalovacími motory se budou moci prodávat déle, než se očekávalo.

Volkswagen slíbil, že bude do poloviny dekády v EU nabízet moderní elektromobil ID.2 za dostupnou cenu. Zákazníci si však budou muset počkat téměř dva a půl roku než se bude dodávat ve významném počtu.

 

ID.2 má být prvním elektrickým Volkswagenem, který se bude v základní verzi prodávat za méně než 25 000 eur (615 000 Kč). Jenže podle informací německých médií výroba této nové modelové řady se rozběhne až v květnu 2026. Vůz bude veřejnosti představen na podzim 2025. Cena základní verze by každopádně měla zůstat těsně pod hranicí 25 000 eur.

 

„Když jsme definovali cenu, nebyla založena na zbožném přání. Definovali jsme jasná opatření abychom tuto cenu dosáhli. Okrajové podmínky se ale mění téměř každý týden a tomu se musíme přizpůsobit,“ řekl šéf vývoje VW Kai Grünitz. ID.2 měl původně stát necelých 24 000 eur (590 000 Kč), jenže ceny surovin výrazně vzrostly a k tomu se přidala vysoká míra inflace.

 

Volkswagen ukázal podobu ID.2 jako koncept ID. 2all na začátku roku 2023. Vzhled 405 cm dlouhého vozu připomíná Polo. S pohonem předních kol a výkonem 166 kW (226 k) slibuje ujet až 450 km, ale základní verze ID.2 bude pravděpodobně méně výkonná a bude mít kratší dojezd.

 

Konkurenti Volkswagenu začínají v tomto segmentu dřív: Citroën již přijímá objednávky na ë-C3, který stojí 23 300 eur (575 000 Kč), vyrábí se v Trnavě a na trh má přijít už letos na jaře. Brzy jej budou následovat odvozené modely dalších značek koncernu Stellantis. Renault chce ještě letos nabídnout nový Renault 5, který má stát pod 25 000 eur.

 

Volkswagen a další evropské automobilky tvrdily, že kvůli přísnému předpisu Euro 7 již nebudou moci do konce dekády prodávat malá auta se spalovacími motory. Po prosazení mírnějších podmínek Euro 7 se ale malá auta se spalovacími motory mohou nadále vyrábět bez extrémně nákladných modernizací, které by je učinily nerentabilními. Základní verze Volkswagenu Polo v Německu aktuálně stojí od 21 590 eur (530 000 Kč) a Dacii Sandero lze pořídit už za 11 300 eur (280 000 Kč).