name | autoweek.cz

Nová Astra bude pro Opel klíčovou novinkou

Nová Astra bude pro Opel klíčovou novinkou

02.06.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel poodhalil další oficiální informace o připravované nejdůležitější novince letošního podzimu, kompaktním modelu Astra. Oficiální premiéra se odehraje v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Nová Astra je pátou generací tohoto jména, ale spolu s jejími předchůdci, prodávanými už od roku 1936 pod jménem Kadett, už Opel s Vauxhallem prodal 24 milionů kompaktních vozů.
 
Až o 200 kg lehčí
Nová generace Astry je navenek menší, ale přitom současně prostornější. Přichází s novou technikou, počínaje zcela novou flexibilní platformou GM D2XX. Proti tvrdé konkurenci Volkswagenu Golf, Fordu Focus a mnoha dalších přichází s hmotností sníženou o 120 až 200 kg podle konkrétní verze, přičemž jen samotná platforma se na tomto odlehčení podílí asi 50 kg. Nosná struktura karoserie díky rozsáhlému využití vysokopevnostních ocelí snížila hmotnost ze 357 kg u stávající Astry na 280 kg.
 
Vzhled nového pětidveřového hatchbacku působí rovněž odlehčeněji a mnohem sportovněji. Má ostřeji řezané rysy a agresivnější výraz. Hlásí se k návaznosti na koncept Opel Monza, představenému v roce 2013. Plynulé linie se odrazily i na součiniteli aerodynamického odporu, který se podařilo snížit pod hranici 0,30. O osvětlení se budou v nejvyšších verzích starat inteligentní LED světlomety IntelliLux LED.
 
Menší ale prostornější 
Zatímco současná Astra patří mezi největší v segmentu kompaktních hatchbacků, nová generace se zmenšila, takže se přibližuje k průměru - je kratší o 49 mm (4370 mm) a nižší o 26 mm (1460 mm). Zkrátil se i rozvor náprav, a to o 20 mm, nicméně nová hodnota 2660 mm je stále delší než u Volkswagenu Golf. Opel přesto slibuje více místa v interiéru, mj. i proto, že ukotvení sedadel je od sebe ve větší vzdálenosti, což umožnily i tenčí opěradla předních sedadel.

V interiéru najdeme dotykový displej multimediálního a navigačního systému IntelliLink 4.0, kompatibilního s operačními systémy Android Auto, vycházejícího z Google Map a Google Now, a Apple Auto CarPlay. Na základní ovládání autorádia a klimatizace ale slouží konvenční tlačítka.

 
Úplně nové motory
Základní pohonnou jednotkou bude přeplňovaný zážehový tříválec s přímým vstřikováním benzinu 1,0 Ecotec Direct Injection Turbo o 77 kW (105 k). Úplnou novinkou bude přeplňovaný celohliníkový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu 1,4 Ecotec Direct Injection Turbo o 107 kW (145 k) a s točivým momentem 250 N.m v rozsahu 1800 až 4000/min. Nejvýkonnější motor 1,6 Turbo bude mít výkon 147 kW (200 k). Vznětové motory budou čtyřválce 1,6 CDTI v různých výkonových variantách začínajících u 70 kW (95 k).