name | autoweek.cz

Renault pootevřel dveře do blízké budoucnosti

Renault pootevřel dveře do blízké budoucnosti

07.05.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V rámci virtuální prezentace Renault Talk představili generální ředitel Luca de Meo a jeho tým Renault vize značky v rámci strategického plánu Renaulution. Renault se víc zaměří na kompaktní vozy a střední třídu, přičemž pro ně připravuje revoluční vysocevýkonný tříválec 1,2 l.
Luca de Meo a tým Renaultu během prvního 100% digitálního setkání Renault Talk představili vizi značky. Renaultu chce být značkou, jež je modernější, více zelená, více technická a má potenciál větší udržitelnosti. Renault má být jedničkou v energetické transformaci, pohybovat se na špičce v technologiích i službách a fungovat v rámci udržitelnějšího a odpovědnějšího modelu.
 
Renault jako přívětivá a lidská značka přináší své pojetí modernosti do evropského automobilového průmyslu. Modernost je v pojetí Renaultu znalost toho, na čem zákazníkům skutečně záleží a schopnost tyto požadavky naplňovat dřív, rychleji a lépe než ostatní.
 
Plán Renaulution
Cílem nové vlny je přeměnit Renault na značku zaměřenou na technologie, služby a čistou energii, nabízející vozidla umožňující propojenější život a udržitelnější řešení mobility. Luca de Meo znovu potvrdil cíl, který je v centru strategického plánu skupiny nazvaného Renaulution. Značka Renault, která je jedničkou v energetické transformaci, bude v roce 2030 nejzelenější v Evropě, protože 90 % prodaných vozidel bude mít elektrický pohon. Už dnes v Evropě nese každý čtvrtý elektromobil značku Renault a 30 % modelu Clio prodaných ve Francii již představují hybridy.
 
Pohled na připravovaný Mégane E-Tech Electric
Ředitel designu značky Gilles Vidal ukázal nové logo značky na zadní části budoucí nové generace modelu Mégane E-Tech Electric, který se začne prodávat v roce 2022. Vidal také představil dvě vizualizace interiéru vozidla, které předesílají úpravy a vylepšení vnitřního prostoru, a to zejména díky vyspělým technologiím a velmi kvalitním displejům.
 
Budoucnost v softwaru
Renault vytváří budoucnost mobility zejména díky projektu Software Republique. Více než 2000 inženýrů z pěti společností, které jsou jedničkami ve svých oborech, poskytne své zkušenosti v oblasti kybernetické bezpečnosti, umělé inteligence, zpracování údajů, počítačových programů nebo také mikroelektroniky s cílem navrhovat pro města a územní celky řešení mobility na klíč. U Renaultu na tomto projektu pracuje 1000 specialistů, přičemž cílem je využít získaná data pro další zlepšování městské mobility.
 
Posilování recyklace
S prvním evropským centrem cirkulární ekonomiky Re-Factory přechází Renault na udržitelnější a odpovědnější model tak, že bude renovovat a recyklovat až 120 000 vozidel ročně včetně elektromobilů, přičemž 80 % strategických recyklovaných materiálů bude znovu využito v nových akumulátorech. Renault bude v roce 2030 automobilkou s nejvyšším procentem recyklovaných materiálů v nových vozidlech v celosvětovém měřítku.
 
E-Tech jako cesta k demokratizaci hybridů
Značka Renault je jedničkou na evropském trhu s elektromobily. Vychází přitom z více než 10 let zkušeností a 400 000 prodaných vozidel. Renault využil tyto zkušenosti a u svých nejvýznamnějších vozidel doplnil svůj sortiment o hybridní pohonu a hybridní pohonu s možností dobíjení. Hybridní technologie E-Tech, která je předmětem více než 150 patentů a vychází ze zkušeností značky ve formuli 1, je unikátní a modulární. Jako full hybrid nebo plug-in hybrid poskytuje maximální energetickou účinnost a radost z řízení a současně snižuje emise CO2 a spotřebu. Oba systémy přitom využívají stejné hlavní komponenty. Základem tohoto unikátního modulárního systému je inteligentní elektronicky řízená bezspojková převodovka.
 
V roce 2020 byla technologie E-Tech v nabídce u tří důležitých vozidel značky s cílem zpřístupnit širokým vrstvám zkušenost z řízení elektromobilu: Clio E-Tech Hybrid, Captur E-Tech Plug-in hybrid a - Mégane Grandtour E-Tech Plug-in Hybrid. V roce 2021 už nabízí šest vozidel E-Tech s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem. Výkonný viceprezident a ředitel engineeringu skupiny Renault Gilles le Borgne potvrdil, že značka bude rozšiřovat oblast uplatnění hybridní technologie E-Tech pro příští generace.
 
Zaměření na kompaktní vozy a střední třídu
Renault přeorientovává svou nabídku vozidel pro život a zaměřuje se na vyšší segmenty. Do roku 2025 bude na trh uvedeno sedm modelů v segmentech C/D, přičemž všechny budou mít elektrický pohon. Začátkem této ofenzivy je Arkana - verze E-Tech Hybrid přijde do prodeje od června. Velmi brzy již přijde budoucí Mégane E-Tech Electric, který plně ztělesní příští generaci vozidel, která budou mít připojení a elektrický pohon. Dále se bude vyvíjet hybridní technologie E-Tech aby nabídla maximální účinnost a potěšení z jízdy pro příští generace vozidel ze segmentů C/D.
 
Pro vyšší segmenty, zejména pro segment C-SUV, bude určen zcela nový revoluční vysocevýkonný nizkoemisní tříválec 1,2 l spojený s elektromotorem. V roce 2022 nabídne výkon 150 kW (200 k) u hybridního pohonu a v roce 2024 200 kW (280 k) u plug-in hybridu v kombinaci s pohonem všech kol.
 
Do budoucna Renault připravuje i pohon pomocí palivových článků na vodík, protože se jedná o jediné technické řešení vhodné pro užitková vozidla potřebující delší dojezd.