name | autoweek.cz

Modernizovaný Renault Zoe přichází do prodeje

Modernizovaný Renault Zoe přichází do prodeje

17.02.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nejprodávanější elektromobil v Evropě přichází ve druhé generaci. Rozsáhlá modernizace vozu poskytla více dynamiky. Nový Zoe má v testovacím cyklu WLTP dosah až 395 km a nabízí řadu technických inovací, nový interiér a svěží design.
Renault je průkopníkem v oblasti elektricky poháněných vozidel. To dokazuje pohled na modelovou řadu Z.E., která již zahrnuje vozítko Twizy, osobní auto Zoe a užitkové vozy Kangoo Z.E. a Master Z.E. V příštích letech chce automobilka pokračovat v rozšiřování elektrifikace a do roku 2022 plánuje nabídnout 8 čistě elektricky poháněných, které mají představovat nejméně 10 % celkového objemu prodeje, a k tomu navíc 12 elektrifikovaných modelů E-Tech. Už v roce 2020 to budou hybridní resp. plug-in hybridní verze E-Tech modelů Clio, Captur a Mégane.
 
Specializované prodejny Z.E. Expert
Pro rozšiřující se nabídku elektricky poháněných modelů Renault připravil speciálně vybavená prodejní a servisní místa Z.E. Expert. Těch je pro začátek 18, ale postupně se bude tento počet rozšiřovat až na 45 ze současných 60 prodejců značky. Potřebným školením ale už prošel veškerý personál.
 
Prodejní místa Z.E. Expert jsou (resp. do konce března budou) vybavena dobíjecími boxy - v interiéru bude na 3,7 kW, určený k předvádění postupu dobíjení zákazníkům vč. možnosti ovládání dobíjení s využitím mobilního telefonu, jeden 22 kW bude v servisu a dva 22 kW na venkovní ploše volně přístupné pro zákazníky. Před prodejnou je vyhražený prostor s osvětleným vozem a také v interiéru bude speciální prostor pro elektricky poháněná vozidla.
 
Úspěšný příběh Zoe
Elektromobil Zoe se od svého uvedení na trh v roce 2012 setkal s velkým úspěchem. Původně přišel s trakčním elektromotorem Continental a dojezdem 150 km. Od roku 2015 používá elektromotor vlastní výroby Renaultu a v roce 2016 se dojezd prodloužil už na 317 km.
 
Ve Flinsu ve Francii se vyrobilo 180 000 vozů Zoe v původní podobě a poté za čtyři měsíce více než 20 000 kusů modernizované verze. V roce 2019 Zoe získalo s prodejem 47 027 vozů podíl 15 % evropského trhu, přičemž Renault dodal celkem 57 439 elektricky poháněných vozidel.
 
Zajímavostí je, že Renault je i vedoucím dodavatelem pro služby carsharingu elektromobilů v Evropě, pro nějž už dodal 4500 vozů Zoe, 500 vozítek Twizy a 60 užitkových vozů Kangoo Z.E. Další zajímavostí je, že zatímco evropský průměr denního nájezdu malých hatchbacků je 35 km (tzn. 11 900 km za rok), v případě Zoe to je 45 km (14 200 km za rok).
 
Mnoho vylepšení
Modernizace Zoe přinesla oživený výraz doplněný standardně dodávanými LED světlomety. Vzadu jsou rovněž standardně LED světla spolu s aktivními směrovkami. Zavazadlový prostor má objem 338 l.
 
V interiéru najdeme komunikační systém EasyLink s displejem 9,3“ jako v modelech Clio a Captur nové generace, ovšem zde s rozšířenou nabídkou informací a služeb speciálně zaměřených na potřeby elektrického pohonu. Řidič má před sebou 10“ digitální přístrojový panel umožňující personalizaci poskytovaných informací. Také volant je známý - najdeme jej i v novém Cliu. Na centrální konzoli je futuristicky tvarovaný volič jízdního režimu.
 
U Renaultu jsou hodně hrdí na rozsah použité recyklovaných materiálů, např. na látkové povrchy v interiéru nebo zvukové izolace.
 
Jeden akumulátor, dva motory
Modernizované Zoe se dodává vždy s novým akumulátorem o kapacitě 52 kWh, nově umožňujícím i rychlé dobíjení stejnosměrným proudem ve stanicích s výkonem 50 kW.
 
Zákazníci mohou volit z nabídky dvou motorů. Z předchozí generace byl převzat základní motor R110 s výkonem 80 kW (110 k) a točivým momentem 225 N.m, s nímž má Zoe dojezd 395 km. Dojezd závisí na použitých kolech. Se standardními 15“ koly to je pro R110 395 km, zatímco s koly 17“ klesá na 360 km, protože pro ty nejsou k dispozici pneumatiky se sníženým valivým odporem. Nový motor R135 má výkon 100 kW (135 k) a točivý moment 245 N.m. S tímto motorem má Zoe dojezd 386 km.
 
Renault uvádí Zoe na český trh s cenou zvýhodněnou o 140 000 Kč, tedy začínající na 695 000 Kč.