name | autoweek.cz

Golf Variant chce získat zákazníky Octavie Combi

Golf Variant chce získat zákazníky Octavie Combi

29.08.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V Golfovém rezortu Hodkovičky Volkswagen uvedl na český trh novou generaci kombi Golf Variant. Má s tímto modelem velmi ambiciózní cíle.

Při představení nového Golfu Variant vedoucí divize Volkswagen osobní vozy Petr Janeba netajil velkorysé ambice, které s tímto vozem dovozní organizace Porsche Česká republika má. Volkswagen Golf Variant by se měl stát jedním ze základních modelů ve strategii růstu na českém trhu. Stávající generace se prodávalo okolo 600 kusů ročně, ale od té nové se očekává překonání hranice ročního prodeje 2000 vozů, a to dokonce významné překročení.

Petr Janeba přitom neskrýval ani to, kde chce získat nové zákazníky. Segment kompaktních kombi je největším segmentem českého trhu, dosud zcela ovládaným Škodou Octavia Combi, zaujímající v něm takřka dvoutřetinový podíl. Proto je podle Janeby logické získat zákazníky tam, kde jich je nejvíc. Mělo by jít o velkou část těch kupujících, pro něž je nová generace domácího bestselleru moc velká.

Nový Golf Variant je odvozen ze VII. generace modelu Golf, ale jedná se o pátou generaci kombi, protože ta první přišla až se III. generací Golfu v roce 1993.

Nový Golf Variant je samozřejmě postaven na nové modulární platformě MQB. To mu přináší řadu výhod - v porovnání s předchozí generací byla snížena hmotnosti až o 105 kg, zlevnila se výroba, zjednodušil servis a byl vytvořen prostornější interiér.

Nový Golf Variant navíc přiváží další zásadní změnu. Zatímco dosud se toto kombi dováželo z Mexika, nová generace se vyrábí v německých závodech Volkswagenu v Emdenu a Moselu. To se samozřejmě projeví i na standardních dodacích lhůtách.

Základní objem zavazadlového prostoru vzrostl proti předchozí generaci o 100 l na 605 l resp. až 1620 l při sklopení zadních sedadel. Cílem ovšem nebylo dosažení rekordního objemu. Důraz byl kladen zejména na jeho maximální využitelnost, a to ať už je vůz používán jako firemní nebo rodinný.

Zajímavým, velmi praktickým detailem je mechanická ochrana před záměnou benzinu za naftu při tankování s klapkou, kterou odjistí pouze plnicí pistole se správným průměrem.

Pohonné jednotky jsou stejné jako u hatchbacku s výjimkou motoru se systémem deaktivace dvou ze čtyř válců ACT. Od zahájení prodeje je k dispozici i pohon všech kol 4MOTION, na českém trhu jen v kombinaci s turbodiesely. Od listopadu nabídku rozšíří motor na CNG, jehož dodávky se očekávají od ledna nebo února 2014.

Také jako u hatchbacku je stejné použití zadní nápravy, tzn. do výkonu 90 kW kliková, u vyššího výkonu a verzí 4MOTION víceprvková. Nové kombi je jako první Golf Variant sériově vybaveno zdokonalenou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+, která vylepšuje chování vozidla při průjezdu zatáčkou.

Nový Golf Variant lze poprvé objednán i s adaptivní regulací podvozku DCC včetně voliče jízdních režimů. Řidič si může v tomto případě stisknutím tlačítka zvolit, zda chce alternativně jet mimořádně komfortně, nebo sportovně. Volič jízdních režimů v kombinaci s DCC nabízí navíc režimy Eco a Individual. Jako alternativa systému DCC (s karoserií sníženou o 10 mm) je nabízen klasický sportovní podvozek (světlá výška snížena o 15 mm).

Základní úroveň výbavy Trendline se nabízí od 378 900 Kč (s motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW) a má ve standardní výbavě i multikolizní systém brzd nebo a rozpoznávání únavy řidiče. Ceny vznětových variant začínají již od 452 900 Kč (1,6 TDI Trendline o výkonu 77 kW).