name | autoweek.cz

Němečtí environmentalisté obviňují Renault

Němečtí environmentalisté obviňují Renault

26.11.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německá environmentalistická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) si po útocích na Opel tentokrát za cíl vybrala Renault. Organizace, usilující o úplný zákaz vznětových motorů, pro své obvinění opět využila nestandardní metody měření.
Skupina DUH (Deutsche Umwelthilfe) na základě měření uskutečněných v laboratoři university v Bernu tvrdí, že Renault Espace 1,6 CDi má až 25x větší emise NOx než povoluje emisní standard Euro 6. Stejně jako v případě obdobného tvrzení o Opelu Zafira před několika týdny tuto informaci média ve velkém přebírají, aniž by se obtěžovala vysvětlit, o co zde jde.
 
DUH při svém měření nepoužívá standardní postupy měření a neměří podle metodiky testovacích cyklů NEDC, z nichž emisní standard Euro 6 vychází. Místo toho technici DUH hledají zatížení, při němž jsou emise co největší. Při měření Opelu Zafira dokonce při dlouhodobém běhu simulujícím rychlost převyšující 150 km/h konstatovali, že emise tohoto vozu překračují rozsah měřicí techniky.
 
Od interpretace výsledků ze strany DUH, vycházející z nestandardních metod měření vozu Opelu Zafira, se distancovali i představitelé university v Bernu. Tato informace se už ale ve většině médií neobjevila a ani nyní, při vytváření nové aféry kolem Renaultu Espace není připomínána.
 
DUH si tentokrát za cíl vybrán Renault Espace, ale je třeba dodat, že obdobné výsledky by při způsobu měření DUH vykázal téměř jakýkoliv automobil se vznětovým motorem jinak bez problémů plnící Euro 6. Německý DUH neprávem napadá některé výrobce automobilů, čímž do značné míry snižuje problémy, které má Volkswagen kvůli prokázaným podvodům. Ve skutečnosti DUH dokazuje to, co je všeobecně dlouho známé, totiž že je chyba v metodice měření, resp. v její odtažitosti od reálného provozu.
 
Jak dokládají výsledky měření organizace Transport & Environment, prakticky všechny automobily poháněné turbodiesely v reálném provozu mnohonásobně překračují standard Euro 6 s ohledem na emise NOx a významnou měrou překračují i oficiálně uváděné emise CO2 (tzn. mají vyšší spotřebu pohonných hmot).
 
Veškeré snahy o změnu metodiky měření emisí a spotřeby v Evropě zatím při jednání EU úspěšně blokovali zástupci Německa a zdá se, že tomu tak bude i nadále. Pokud by se stávající emisní limity, vycházející z měřicích cyklů NEDC, začaly uplatňovat na měření na základě nové metodiky WLTP, která je bližší reálnému provozu, pak by velká část nových vozidel, poháněných vznětovými motory, nemohla být puštěna do provozu.
 
Jenže žádná nová metodika nepostihne miliony vozů se vznětovými motory, které už jsou v provozu a které při cyklu NEDC rovněž neplní Euro 6, protože byly schvalovány podle starších standardů. Stejně tak environmentalisté nemluví o tom, co s nákladní dopravou, která se nejen na silnicích, ale ani na železnici a na vodě zatím bez spalování nafty neobejde.