name | autoweek.cz

Volkswagen hledá pomoc i u Renaultu

Volkswagen hledá pomoc i u Renaultu

11.12.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hledání cesty k dostupnější elektrické budoucnosti povede k velmi nečekaným partnerstvím. Volkswagen kromě partnerství v Číně zvažuje i spolupráci s Renaultem při vývoji a výrobě elektromobilu s cenou do 20 000 eur (490 000 Kč). Uvedl to ekonomický deník Handelsblatt.

Volkswagen vyjednává s potenciálními partnery o spolupráci při vývoji elektromobilu s cenou do 20 000 eur (490 000 Kč). Jak uvedl německý list Handelsblatt s odkazem na osoby obeznámené s touto záležitostí se jednání vedou i s Renaultem. Potenciální synergie mezi těmito dvěma průmyslovými giganty by mohla přinést revoluci v oblasti elektromobility. Cílem tohoto odvážného jednání o průlomovém partnerství je pro obě strany roční produkce dohromady 200 000 až 250 000 vozidel.

 

Podle Handelsblattu má Volkswagen zájem na spolupráci na platformě pro elektromobil, od níž si slibuje, že učiní jeho vozidla s akumulátory cenově dostupná pro běžné zákazníky. Jak Handelsblatt citoval své zdroje, tak rozhovory s Renaultem jsou stále ve velmi rané fázi a nemusí dospět k dohodě. Volkswagen zprávu odmítl komentovat, ale mluvčí Renaultu uvedl, že spolupráce je v této oblasti nezbytná, aby elektricky poháněná vozidla malých kategorií byla konkurenceschopná.

 

Evropští výrobci automobilů zesilují svou snahu uvést na trh cenově dostupnější elektrická vozidla, protože čelí rostoucí konkurenci ze strany levnějších čínských modelů. Průměrná maloobchodní cena elektromobilu v Evropě byla v první polovině roku 2023 podle výzkumné společnosti JATO Dynamics přes 65 000 eur (1,585 milionu Kč), zatímco v Číně to bylo jen 31 000 eur (755 000 Kč).

 

Renault oznámil uvedení nového elektricky poháněného modelu Twingo s plánovanou cenou méně než 20 000 eur (490 000 Kč), zatímco Volkswagen ohlásil vývoj elektromobilu za 25 000 eur (610 000 Kč), jehož prodej chce zahájit do roku 2025. Současně generální ředitel VW Group Oliver Blume naznačil, že se pracuje i na vozidle za 20 000 eur. O výrobě levného elektromobilu zatím nebylo rozhodnuto, Blume je nicméně přesvědčen, že by se tak mohlo stát ve druhé poloviny dekády.

 

Volkswagen nedávno rovněž uvedl, že vyvine novou platformu pro cenově dostupná elektrická vozidla v Číně, přičemž ke snížení nákladů použije komponenty z místních zdrojů. Volkswagen usiluje o znovuzískání ztracené pozice na největším světovém automobilovém trhu, kde ztratil svou vedoucí pozici ve prospěch místní společnosti BYD. Nová architektura má být vytvořena speciálně podle potřeb čínských zákazníků pokud jde o akumulátor i elektrický pohon. Čínští kupující nových aut jsou mladší, technicky zdatní a mají rádi digitální zážitky i ve svých vozech. Využití takovýchto vozidel v Evropě je proto nepravděpodobné.

 

Značka Volkswagen plánuje do roku 2026 celosvětově představit 10 dalších modelů elektromobilů a urychlit dobu uvádění nových modelů na trh ze současných čtyř let tak, aby se přiblížila 2,5letému průměru u čínských konkurentů. Pro udržení ziskovosti chce optimalizovat náklady, například radikálním snížením výrobních nákladů na komunikační systémy ve voze, a dosáhnout potřebný objem produkce. Volkswagen propojuje své vývojové projekty v rámci tří společných podniků se SAIC, FAW a JAC Motors, přičemž vývojová centra v Číně už nespolupracují s vývojáři v Německu. Volkswagen také uzavřel dohodu s čínským výrobcem elektromobilů Xpeng o posílení své řady elektromobilů pomocí platformy Xpeng starší generace. Ty mají být uvedeny na trh do roku 2026.