name | autoweek.cz

Nový Renault Koleos

Nový Renault Koleos

03.07.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault novou generací modelu Koleos završil obnovu svých vrcholných modelů, která nyní tvoří ucelenou řadu sestávající z modelu střední třídy Talisman resp. Talisman Grandtour, velkého luxusního minivanu Espace a SUV Koleos.
Renault Koleos, představený v roce 2008, byl solidním SUV s nadstandardními schopnostmi jízdy v terénu, ale svým nezajímavým vzhledem mnoho zákazníků neoslovil. To by se nyní mělo změnit. Nová generace nese stejné stylistické rysy jako ostatní modely značky. Patrná je především podobnost rysů přídě se sedanem Talisman.
 
Navržen pro evropské trhy s velkými ambicemi
Na rozdíl od první generace, která vycházela z korejského modelu Samsung QM5 využívajícího konstrukčních celky od Nissanu, byl nový Koleos od počátku navrhován pro potřeby evropských trhů. Na jeho konstrukci a vývoji se podílela technická centra Renaultu ve Francii v Aubevoye a Lardy včetně Technocentre v Guyancourtu a technické středisko Renault Samsung v Jižní Koreji.
 
Pro nový Koleos Renault k atraktivnímu vzhledu přidal i nejnovější technické vymoženosti, známé i z Talismanu a Espace. Není sice mezi nimi řízení všech kol 4Control, ale místo toho je zde pohon všech kol All Mode 4x4-i. U Renaultu věří, že nová generace se může lépe prosadit i díky růstu zájmu kupujících o SUV. Koleos chce konkurovat nejen středním SUV, jako jsou Škoda Kodiaq, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe, Volkswagen Tiguan Allspace, sesterský Nissan X-Trail nebo Peugeot 5008, ale také modelům prémiových značek Volvo XC60, Land Rover Discovery Sport, Audi Q5 nebo BMW X3.
 
Velký vnitřní prostor
Koleos používá alianční platformu Renault-Nissan CMF-C/D jako Espace, Talisman a Kadjar nebo Qashqai a X-Trail u Nissanu. S X-Trailem sice sdílí i systém pohonu všech kol, ale na rozdíl od něj nenabízí sedmimístnou variantu, protože tu mohou případní zájemci získat u Grand Espace.
 
Koleos je dlouhý 4673 mm při rozvoru náprav 2705 mm. Proti Talismanu řidič sedí o 150 mm výš. Světlá výška 210 mm patří mezi největší na trhu. Objem zavazadlového prostoru je 498 l, po sklopení zadních sedadel až 1706 l. K dispozici je i bezkontaktní otevírání a zavírání pohybem nohy. Praktičnost vozu zvyšuje výklopné tažné zařízení, umožňující tažení přívěsů o hmotnosti až 2000 kg.
 
Špičkový multimediální systém R-Link 2
Interiér vyniká prostorností. Bezkonkurenční je především prostor na zadních sedadlech, protože konstruktéři nemuseli dělat kompromisy ve snaze vytvořit prostor pro sedmimístnou variantu. K tomu Koleos přidává nejpohodlnější nastupování díky unikátně velkým úhlům otevření dveří (přední 70°/zadní 77°). U dveří navíc zaujme pro SUV důležitý detail - protažení jejich spodní části přes prahy, takže si ani po jízdě v blátě nezašpiníte kalhoty.
 
Pro zvýšení pohodlí jsou vyhřívaná sedadla nejen vpředu, ale i vzadu (krajní dvě), přičemž ta přední mají i ventilaci. Vyhřívaný může být i volant a přední sklo.
 
Ve středu přístrojové desky je velký dotykový displej ve funkci tabletu, a to horizontální 7“ nebo vertikální 8,7“. Umožňuje využití multimediálního systému R-Link 2 integrujícího většinu funkcí vozidla včetně GPS navigace s 3D zobrazením, handsfree telefonu, rádia a asistenty řízení. Se systémem R-Link 2 spolupracuje i personalizovatelný barevný displej 7“, který zobrazuje důležité údaje jako rychlost, otáčky motoru, spotřebu paliva a instrukce navigace.
 
Jen dva turbodiesely
Motory na výběr jsou jen dva turbodiesely - 1,6 l Energy dCi 130 s výkonem 96 kW (130 k) při 4000/min a točivým momentem 320 N.m v rozsahu 1750-2250/min, kombinovaný se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem předních kol, a 2,0 l Energy dCi 175 s 128 kW (175 k) při 3750/min a 380 N.m při 2000-3000/min v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo převodovkou s plynulou změnou převodů X-Tronic, v obou případech s pohonem všech kol. Oba turbodiesely pro zachytávání NOx používají zásobníkový katalyzátor LNT (Lean NOx Trap), což vyžaduje, aby elektronika omezovala reakce motoru. To se projevuje delší reakční prodlevou motoru zejména v nízkých otáčkách.
 
Osvědčený systém pohonu všech kol All Mode 4x4-i pracuje s viskózní spojkou u zadní nápravy a umožňuje volbu pohonu jen předních kol, samočinné přiřazení pohonu všech kol a pro jízdu v obtížných podmínkách stálý pohon všech kol s rozdělením točivého momentu mezi obě nápravy 50/50 %.
 
Na vrcholu Initiale Paris
V oblasti aktivní bezpečnosti je k dispozici systém podpory řízení ADAS, jehož všechny prvky jsou k dispozici prostřednictvím tabletu R-Link 2: asistenty nouzového brzdění AEBS City a Inter-Urban, upozornění před vyjetím z jízdního pruhu LDW, sledování mrtvých úhlů BSW a rozpoznávání dopravních značek TSR. S parkováním pomáhá zadní kamera, přední, zadní a boční parkovací senzory případně automatický parkovací asistent Easy Park Assist. Dostupné jsou i světlomety LED Pure Vision a automatické přepínání dálkových světel AHL.
 
Koleos je po modelech Espace, Talisman a Captur čtvrtým, jenž bude nabízen v nejvyšší exkluzivní výbavě Initiale Paris. Ojedinělý akustický zážitek může nabídnout zvukový systém Bose surround, vytvořený na míru pro nový Koleos.
 
Renault Koleos vyrábí společnost Renault Samsung Motor v Busanu v Koreji. Základní cena je 699 900 Kč za verzi Zen dCi 130 4x2, varianta 4x4 Intens se stejným motorem přijde na 749 900 Kč. Ceny jsou vč. DPH.